Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Jag menar hur många av våra spelare kommer vara villig att gå ner i lön och spela allsvenskt? Inte många. Bara en handfull spelare med Fimpen, Jimmie, Otto, etc. Hade vi varit kvar i ES hade det varit en annan sak. Visst har Honken haft en svag säsong men på allsvensk nivå måste han ju givetvis vara en vasst vapen.
Expert.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
En frisk Holmqvist JA! En Holmqvist med halvkass rygg nej tack!SirDIFalot skrev:Jag menar hur många av våra spelare kommer vara villig att gå ner i lön och spela allsvenskt? Inte många. Bara en handfull spelare med Fimpen, Jimmie, Otto, etc. Hade vi varit kvar i ES hade det varit en annan sak. Visst har Honken haft en svag säsong men på allsvensk nivå måste han ju givetvis vara en vasst vapen.
2014-04-07, vad hände?
Kanske just det som är svagheten med Honken, det krävs att han spelar med rätt back.Äppelmos skrev:Det vore ju helt sjukt i sådant fall, förra säsongen var han inte bra..Frasse skrev:Kan inte heller säga att jag tycker om nyheten.SirDIFalot skrev:Stämmer det att Honken inte får nytt kontrakt trots att han är villig att gå ner i lön för att stanna så vet jag inte om jag gillar det.... Nu vet jag ju inte dock hur mycket han är villig att gå ner dock.
Men det var ingen i laget. Honken är väldigt bra med rätt back partner!
Sen har väl chips-Honken 10-15 kilo att omvandla till muskler inför nästa säsong med 
Är han frisk och i form så ska det till att gossen inte tillför något i HA

Är han frisk och i form så ska det till att gossen inte tillför något i HA
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Man tackar nog inte nej till en Honken med röd prislapp utan att ha nån bättre inom räckhåll?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Vi får verkligen hoppas att det är så.BaronVonDif skrev:Man tackar nog inte nej till en Honken med röd prislapp utan att ha nån bättre inom räckhåll?
-
Rögle eller Leksand...lätt val.crike skrev:Vilka tror du han lär sig mest av att möta, Färjestad eller Tingsryd? Att säga att det "bara är för pengarna" tror jag är helt klart felaktigt, klart ekonomin spelar in men för en 23åring är det absolut viktigaste att möta och spela med så bra spelarna som möjligt varje dag i veckan. På så sätt kan han öka sina framtida inkomster genom att bli en bättre spelare redan nu.Morwin skrev:no comment seriöst jävla bullshit det är bara pga Pengarna. Serien har ingen jävla betydelse för din utvecklingfloor15 skrev:Från Kempes Twitter
Mario Kempe ? @kempemario Svar Retweeta Favoritmarkera · Öppna
"Vill tacka för stödet från alla fans, jag förstår om vissa är arga och besvikna men jag vill medans jag är ung spela på så hög nivå jag kan."
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tråkigt, mycket tråkigt.Frasse skrev:Kan inte heller säga att jag tycker om nyheten.SirDIFalot skrev:Stämmer det att Honken inte får nytt kontrakt trots att han är villig att gå ner i lön för att stanna så vet jag inte om jag gillar det.... Nu vet jag ju inte dock hur mycket han är villig att gå ner dock.
Gör man sig av med en av våra två spelskickliga backar så ska det banne mig vare till förmån för någon som är klart bättre. Och vad kostar en sådan back?
Nej, Honken har spelet i sig och kan liksom många andra i laget så mycket bättre än i år.
Ser just nu inte bra ut med lagbygget utåt sett. Tiden går och allt fler spelare blir signade. Detta kan sluta hur fan som helst.
Till Mario: Väntat beslut, jag förstår dig. Du är välkommen tillbaka när vi är tillbaka i Elitserien.
Har inga hard feelings alls.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-04-16 18:27:02, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Jag håller med. Nu ska vi spela en division ner också. Lag som t.ex. Örebro har INGET likande Honken. Deras bäste offensiva back är Frisk, han är väl ok, men det är ändå klasskillnad. Får han som sagt vara skadefri så är han guld värd i PP framförallt.Äppelmos skrev:Det vore ju helt sjukt i sådant fall, förra säsongen var han inte bra..Frasse skrev:Kan inte heller säga att jag tycker om nyheten.SirDIFalot skrev:Stämmer det att Honken inte får nytt kontrakt trots att han är villig att gå ner i lön för att stanna så vet jag inte om jag gillar det.... Nu vet jag ju inte dock hur mycket han är villig att gå ner dock.
Bra inlägg, står bakom det du skriver.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tråkigt, mycket tråkigt.Frasse skrev:Kan inte heller säga att jag tycker om nyheten.SirDIFalot skrev:Stämmer det att Honken inte får nytt kontrakt trots att han är villig att gå ner i lön för att stanna så vet jag inte om jag gillar det.... Nu vet jag ju inte dock hur mycket han är villig att gå ner dock.
Gör man sig av med en av våra två spelskickliga backar så ska det banne mig vare till förmån för någon som är klart bättre. Och vad kostar en sådan back?
Nej, Honken har spelet i sig och kan liksom många andra i laget så mycket bättre än i år.
Ser just nu inte bra ut med lagbygget utåt sett. Tiden går och allt fler spelare bli signade. Detta kan sluta hur fan som helst.
Till Mario: Väntat beslut, jag förstår dig. Du är välkommen tillbaka när vi är tillbaka i Elitserien.
Har inga hard feelings alls.
Lycka till Mario!
O/T: Modo, "The Heart Of Hockey", "Sveriges plantskola" mm. har en ful ovana att knycka spelare ifrån DIF. Fostras det inget i de egna leden längre?
-
Fimpen fortsätter sin Linkan-kampanj:
Christian Eklund ? @Fimpen20 Svar Retweetad Favoritmarkera · Öppna
Ännu en Thailandare vill att @fbremberg ska komma hem! Du är Större på koh Chang än i Sthlm nu linkan:) #linkankomhem http://yfrog.us/mw7gbsz
Christian Eklund ? @Fimpen20 Svar Retweetad Favoritmarkera · Öppna
Ännu en Thailandare vill att @fbremberg ska komma hem! Du är Större på koh Chang än i Sthlm nu linkan:) #linkankomhem http://yfrog.us/mw7gbsz
Örebros bästa offensiva back är Mitell, tror absolut han kan prestera bättre än honken som han är idag, men som många tidigare varit inne på så är honken en grym back när han är i rätt skick.fillefilander skrev:Jag håller med. Nu ska vi spela en division ner också. Lag som t.ex. Örebro har INGET likande Honken. Deras bäste offensiva back är Frisk, han är väl ok, men det är ändå klasskillnad. Får han som sagt vara skadefri så är han guld värd i PP framförallt.Äppelmos skrev:Det vore ju helt sjukt i sådant fall, förra säsongen var han inte bra..Frasse skrev:Kan inte heller säga att jag tycker om nyheten.SirDIFalot skrev:Stämmer det att Honken inte får nytt kontrakt trots att han är villig att gå ner i lön för att stanna så vet jag inte om jag gillar det.... Nu vet jag ju inte dock hur mycket han är villig att gå ner dock.
- -daniel-
Men är det inte rätt uppenbart att Honken haft problem med sin rygg typ hela säsongen? Tror det helt enkelt är anledningen till att man inte vill förlänga (om det nu stämmer).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kanske det som hämmat sit-ups träningen?-daniel- skrev:Men är det inte rätt uppenbart att Honken haft problem med sin rygg typ hela säsongen? Tror det helt enkelt är anledningen till att man inte vill förlänga (om det nu stämmer).
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
BOMBOM BOUCHARD skrev:Kanske det som hämmat sit-ups träningen?-daniel- skrev:Men är det inte rätt uppenbart att Honken haft problem med sin rygg typ hela säsongen? Tror det helt enkelt är anledningen till att man inte vill förlänga (om det nu stämmer).

Japp, kan va.