Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av isolerad »

Morwin skrev:
crike skrev:
Morwin skrev:
floor15 skrev:Från Kempes Twitter
Mario Kempe ? @kempemario Svar Retweeta Favoritmarkera · Öppna
"Vill tacka för stödet från alla fans, jag förstår om vissa är arga och besvikna men jag vill medans jag är ung spela på så hög nivå jag kan."
no comment seriöst jävla bullshit det är bara pga Pengarna. Serien har ingen jävla betydelse för din utveckling
Vilka tror du han lär sig mest av att möta, Färjestad eller Tingsryd? Att säga att det "bara är för pengarna" tror jag är helt klart felaktigt, klart ekonomin spelar in men för en 23åring är det absolut viktigaste att möta och spela med så bra spelarna som möjligt varje dag i veckan. På så sätt kan han öka sina framtida inkomster genom att bli en bättre spelare redan nu.
Pengarna är det ändå och som sagt för hans utveckling är det inte heller för det finns minst lika bra spelare i AS som i ES.
Du tror inte det finns en anledning att lagen som spelar allsvenskan just spelar i allsvenskan?

Lagen i allsvenskan är betydligt sämre än i Elitserien...

Som att säga att AHL håller samma klass som NHL.
i
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

"Vill tacka för stödet från alla fans, jag förstår om vissa är arga och besvikna men jag vill medans jag är ung spela på så hög nivå jag kan."
Bla bla bla.
Snubben snackar om DIF-hjärta, men när det ska krypas till korset så drar han. Sanslöst dåligt.
Blir äcklad.
DIF!
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

isolerad skrev:
Morwin skrev:
crike skrev:
Morwin skrev:
no comment seriöst jävla bullshit det är bara pga Pengarna. Serien har ingen jävla betydelse för din utveckling
Vilka tror du han lär sig mest av att möta, Färjestad eller Tingsryd? Att säga att det "bara är för pengarna" tror jag är helt klart felaktigt, klart ekonomin spelar in men för en 23åring är det absolut viktigaste att möta och spela med så bra spelarna som möjligt varje dag i veckan. På så sätt kan han öka sina framtida inkomster genom att bli en bättre spelare redan nu.
Pengarna är det ändå och som sagt för hans utveckling är det inte heller för det finns minst lika bra spelare i AS som i ES.
Du tror inte det finns en anledning att lagen som spelar allsvenskan just spelar i allsvenskan?

Nej du såg ju tydligen inte kvalserien
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Stadion

Inlägg av Stadion »

crike skrev: Vilka tror du han lär sig mest av att möta, Färjestad eller Tingsryd?
Både och skulle jag vilja påstå, det beror ju lite på hur mycket man får spela i matcherna, och i Kempes fall handlar det inte om att lära längre. Kempe är 23 år och är ingen talang längre och ska vara mer eller mindre färdig spelare vid det här laget, men hade han varit 19-20år så hade det inte skadat att ta ett år i allsvenskan och de hade det knappast varit nu heller då han förmodligen kunde ha haft en bärande roll i laget till nästa säsong.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
Bla bla bla.
Snubben snackar om DIF-hjärta, men när det ska krypas till korset så drar han. Sanslöst dåligt.
Blir äcklad.
Jag förstår spelare som inte vill spela i HA, men då är det som du säger väldigt ogenomtänkt att yttra att man kan tänka sig att spela i en klubb resten av sin karriär, utan att fundera på vad följderna kan bli.

Som att säga att man älskar en brud och vill dela resten av sitt liv med henne, men om hon blir misshandlad och temporärt vanställd i ansiktet så ligger man med någon annan för att man vill "ligga på så hög nivå som möjligt". Inte speciellt ädelt.

Hårdraget? Ja, absolut :D
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2012-04-16 14:45:04, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
isolerad

Inlägg av isolerad »

Morwin skrev:
isolerad skrev:
Morwin skrev:
crike skrev:
Morwin skrev:

Nej du såg ju tydligen inte kvalserien
Herregud vad du kommer få ett brutalt uppvaknande i vinter. Karlskrona blir en riktig pärla kvalitetsmässigt.
i
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:
Bla bla bla.
Blir äcklad.
Jag förstår spelare som inte vill spela i HA, men då är det som du säger väldigt ogenomtänkt att yttra att man kan tänka sig att spela i en klubb resten av sin karriär, utan att fundera på vad följderna kan bli.

Som att säga att man älskar en brud och vill dela resten av sitt liv med henne, men om hon blir misshandlad och temporärt vanställd i ansiktet så ligger man med någon annan för att man vill "ligga på så hög nivå som möjligt". Inte speciellt ädelt.

Hårdraget? Ja, absolut :D
Haha bara älskar det här forumet ibland! Klockren liknelse!

Angående Holmqvist så vet jag inte vad jag tycker. En frisk Holmqvist i form :P är en klar tillgång i PP. Men i övrigt inte oersättlig. Men är han villig att gå ner i lön så varför inte?
2014-04-07, vad hände?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Angående Holmqvist. Om han är beredd att gå ner i lön samt är kvitt sin ryggskada som uppenbarligen hämmat honom i år så tror jag han kan vara en tillgång annars exit Holmqvist!
Användarvisningsbild
boored

Inlägg av boored »

http://mrmadhawk.se/2012/april/ar-linka ... ml#comment

Uppgifter säger att Djurgårdens sportchef, Challe Berglund har kontaktat Conny Strömberg.
Frågan är om inte det är någon form av sidospår till Fredrik Bremberg.
Tänk att ha två sådana playmakers i samma lag överhuvudtaget.
Vem av de två herrarna skulle vara nöjd med att spela i andra PP-linan?

Så min fråga jag slänger ut rakt ut: Är Linkan och Conny rätt för Djurgården?
Är det ens rätt att ta in någon av dom.

Jag känner så här.

Fredrik Bremberg blir inte yngre. Samtidigt är det en fantastisk speluppfattning han har.
Men allsvenskan och Bremberg? Kan han tända? Jag ser inte det framför mig. Det jag isåfall kan se framför mig är att han taggar till då och då och verkligen spelar för sitt Djurgårdshjärta och avgör viktiga och täta matcher. Jag ser inte att han är den som sänker Karlskrona borta i november direkt.

Conny Strömberg blir inte heller han yngre. Men han har levererat flera år i rad i allsvenskan.
Här finns dock ett stort MEN! Han har faktiskt misskött sig ganska många gånger i Örebro. Tydligen så kommer alkoholproblemen tillbaka gång efter gång och det är inget som han ska hånas för.
Men vilka har det tålamodet? När han dessutom spräckt det tålamodet hos Örebro gång på gång.

Hur som helst, så snackar vi två riktiga lirare som givetvis är attraktioner i allsvenskan, när de är på det humöret!
AVGÅ ALLA!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: Som att säga att man älskar en brud och vill dela resten av sitt liv med henne, men om hon blir misshandlad och temporärt vanställd i ansiktet så ligger man med någon annan för att man vill "ligga på så hög nivå som möjligt". Inte speciellt ädelt.
Ja, är man så naiv att man går på sånt får man skylla sig själv. Dvs både tjejen i din liknelse, samt alla Djurgårdsfans som verkar trott att Kempe är Djurgårdare ut i fingerspetsarna. :wink:

Lär er att det till 99.9% är floskler när spelare uttalar sig om klubbar och dess fans... Det hör liksom till att säga saker som "Bästa fansen jag spelat inför!", "Jag har hållt på X sen jag var Y gammal". Genomskinlig smörja, är vad jag kallar det.

Man är inte Djurgårdare förrens man spelat större delen av sin karriär i klubben. Att man sen kan ha känslor för en klubb & dess fans kan så klart vara sant, men förvänta er inga uppoffringar för lite lösa känslor. Det finns naturligtvis undantag som bekräftar regeln....
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

-daniel- skrev:
DIF_Soldier skrev: Som att säga att man älskar en brud och vill dela resten av sitt liv med henne, men om hon blir misshandlad och temporärt vanställd i ansiktet så ligger man med någon annan för att man vill "ligga på så hög nivå som möjligt". Inte speciellt ädelt.
Ja, är man så naiv att man går på sånt får man skylla sig själv. Dvs både tjejen i din liknelse, samt alla Djurgårdsfans som verkar trott att Kempe är Djurgårdare ut i fingerspetsarna. :wink:

Lär er att det till 99.9% är floskler när spelare uttalar sig om klubbar och dess fans... Det hör liksom till att säga saker som "Bästa fansen jag spelat inför!", "Jag har hållt på X sen jag var Y gammal". Genomskinlig smörja, är vad jag kallar det.

Man är inte Djurgårdare förrens man spelat större delen av sin karriär i klubben. Att man sen kan ha känslor för en klubb & dess fans kan så klart vara sant, men förvänta er inga uppoffringar för lite lösa känslor. Det finns naturligtvis undantag som bekräftar regeln....
Sant, Kempe har ju faktiskt tre säsonger bakom sig i Modo redan så han var väl mer svikare när han gick till oss än nu när han återvänder. Han är ju inte ens en egen produkt sen är det tydligen sån jävla skillnad på folk och folk i detta forum, när Kempe eller Wesslau byter klubb är de svikare och omTjärnqvist jr vill lämna för Rögle är det ok för ingen vill ha han kvar trots att han är 100 ggr mer DIF än både Kempe och Wesslau men en svikare är väl en svikare,eller?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Stadion skrev:
crike skrev: Vilka tror du han lär sig mest av att möta, Färjestad eller Tingsryd?
Både och skulle jag vilja påstå, det beror ju lite på hur mycket man får spela i matcherna, och i Kempes fall handlar det inte om att lära längre. Kempe är 23 år och är ingen talang längre och ska vara mer eller mindre färdig spelare vid det här laget, men hade han varit 19-20år så hade det inte skadat att ta ett år i allsvenskan och de hade det knappast varit nu heller då han förmodligen kunde ha haft en bärande roll i laget till nästa säsong.
Jag tror faktiskt han kan få samma roll i MoDo kommande säsong som han skulle ha haft i DIF. Det får dock tiden utvisa (vi kan räkna med att hade han stannat i DIF hade han iaf som sämst hamnat i 2:a kedjan). Jag håller med dig om att en 19-20åring bör stanna och ta ett år i HA, det harj ag sagt om Åberg t.ex. Dock tycker jag inte att en 23åring ska vara färdig som spelare, visst hade det varit fint och det finns undantag men generellt har de flesta en hel del kvar att utveckla i den åldern.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Man blir lite mörkrädd när man tänker på våra backar, Om Honken inte blir kvar vem ska då skjuta? Printz vet ju knappt vilken väg han ska ha klubban, Claesson är ju ett skämt till hockeyspelare om nu nån av dom skulle bli kvar.

Ska vi bara köra på junisar? DT har man ju räkna bort pga han inte kommer spela gratis, Pengar har ju alltid varit hans mål vars han än spelat.

För snackas ju inget om backar, Inga rykten eller nå=/ vad tror folk?
vr6power

Inlägg av vr6power »

Jag har hört av några kompisar att Kempe som liten pojk i skolan höll på modo och hans idol var Forsberg, Och ja jag vet han sa att han hållt på DIF sen barnsben men vem vet vad som är sant.

Men vem bryr sig han är hemma där han hör hemma nu.
Låst