Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
vr6power

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av vr6power »

-daniel- skrev:
Morwin skrev:
-daniel- skrev:
Morwin skrev: Känner lika så om kempe nu har han varit med och spelat ner oss så känns det som han skiter i ansvaret att vara djurgårdare och bara är ute efter pengar usch
Vad är det du inte förstår i min post högre upp? Kempe är lika mycket Djurgårdare som exempelvis Wesslau.
Problemet är att Wesslau är AIKARE inte djurgårdare. Och att kempe uttalade sig i kommentar när han joina oss" Min dröm har varit att få spela i djurgården för det har alltid varit laget jag har hållit på "

Står för det jag säger jävla penga kåta svin alla som lämnar i dagens läge och det har fan inget med karriären att göra BS
Läs min post igen och ta till dig vad som skrivs. Man är inte Djurgårdare för att man påstår att man "hållt på laget sen barnsben" eller några andra floskler.

Morwin; du kommer få ett hårt slag till när Kempe säger om sitt nya lag jag har hållt på dom sen barnsben har alltid velat spela här om tex modo.
Förstår inte att du fastnat så hårt för just det.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Morwin skrev:Står för det jag säger jävla penga kåta svin alla som lämnar i dagens läge och det har fan inget med karriären att göra BS
Sluta vara så fruktansvärt jävla naiv.
Tror du ens själv på att Kempe väljer Modo enbart för pengarnas skull och ingenting annat?
Kempe blir 24 år gammal redan i år, och måste tänka på vad som är bäst för hans fortsatta utveckling. Modo väljer man inte att spela i för pengarnas skull.
Då finns det betydligt mer lukrativa anbud från övriga elitserien och utlandet.

Att du sedan köper och sväljer allt som spelarna säger indikerar bara att du är fruktansvärt naiv. Vakna upp och inse att detta är verkligheten. Vi spelar i Allsvenskan.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
gaspo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gaspo »

-daniel- skrev:
Morwin skrev:
-daniel- skrev:
Morwin skrev: Känner lika så om kempe nu har han varit med och spelat ner oss så känns det som han skiter i ansvaret att vara djurgårdare och bara är ute efter pengar usch
Vad är det du inte förstår i min post högre upp? Kempe är lika mycket Djurgårdare som exempelvis Wesslau.
Problemet är att Wesslau är AIKARE inte djurgårdare. Och att kempe uttalade sig i kommentar när han joina oss" Min dröm har varit att få spela i djurgården för det har alltid varit laget jag har hållit på "

Står för det jag säger jävla penga kåta svin alla som lämnar i dagens läge och det har fan inget med karriären att göra BS
Läs min post igen och ta till dig vad som skrivs. Man är inte Djurgårdare för att man påstår att man "hållt på laget sen barnsben" eller några andra floskler.
Fan vad du försvar alla spelare hela iden! Förstår mig inte ett skit på dig!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

vr6power skrev:
-daniel- skrev:
Morwin skrev:
-daniel- skrev:

Morwin; du kommer få ett hårt slag till när Kempe säger om sitt nya lag jag har hållt på dom sen barnsben har alltid velat spela här om tex modo.
Förstår inte att du fastnat så hårt för just det.
Instämmer, det ingår ju i en spelares kontrakt att representera sin klubb positivt utåt. Finns ju ingen spelare som säger att han spelar i världens tristaste klubb med världens sämsta fans även om han känner så.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
vr6power

Inlägg av vr6power »

Caveman skrev:Alla kan inte vara som Hank The Tank.......

Men vissa spelare bör kanske tagga ner med sina uttalande, jag menar att yra om att du kan stanna i en klubb "livet ut" för att sedan dra så fort det börjar att blåsa. Hej då!

Ähh Ta det med en nypa salt, dom vill ju bara ställa in sig i laget dom ska spela för.
Så inte fansen ska sura som dom nu gör här på forumet=).
Jag har hållt på DIF varit DJURGÅRDARE sen Kenneth Kennholt visade för mig vad det var, ska jag då ställa mig på ett par skridskor och spela för dom? är ju samma sak typ (Ironisk nu)
gaspo

Inlägg av gaspo »

Kempe:Du är INTE välkommen tillbaka! I mina ögon kan du dra åt h*****!!!!!!!!!!
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

Jag förstår Kempe att han drar till MoDo, Han får närmare till släkt och dyl. Plus att plånboken blir lite fetare en vad den hade blivit i DIF, MEN jag tror personligen att det hade vart bättre för Kempe att spela för DIF i HA! Här hade han fått en större ledanderoll och kunnat "vissat upp sig" mer än i modo. Där tror jag att han mer försvinner i mängden av spelare.

Att ha varit en bidragande orsak till att spelat upp DIF i ES igen borde vara ett större "skyltfönster" än den speltid och roll han får i modo? :?

Jag vet inte om att spela i HA är karriärs dödande för dom yngre? Tvärtom, dom får en större roll med mer ansvar och har en större chans att vissa vad dom går för? Sen om dom klarar det eller inte kan ingen svara på.

Jag ser det hela lite som om en stjärnspelare som går ner i en sämre liga borde ju lysa lite starkare, eller är jag ute och cyklar här? :wink:
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Morwin »

BaronVonDif skrev:
Morwin skrev:
-daniel- skrev:

Blir du lika ledsen om Carlsson, Tjärnqvist jr och Almtorp lämnar?
Är dem Djurgårdare ? Nej och nej dem 3 skiter jag fan i
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

gaspo skrev:
Fan vad du försvar alla spelare hela iden! Förstår mig inte ett skit på dig!
Men vi något äldre individer har kanske fått hur saker & ting fungerar i samhället, du lever fortfarande (antar jag efter att ha läst dina poster) på mammas veckopeng och har ingen susning om hur samhället fungerar i verkligheten.

Allt är inte svart eller vitt, det finns oftast nyanser i verkligheten...
ärkeDIF

Inlägg av ärkeDIF »

Har inte någon förståelse att man lämnar, kommer ej heller få någon förståelse för att man lämnar när man varit med och spela ur en förening.
Ryggradslöst beteende.
Handlar det om pengar = girighet.
Hävdar man att det handlar om karriärmöjligheter, ha, ha.= själviskhet.
Det är få människor som föraktas mer...
Det är i de svåra tiderna som man ser vilka som är ens vänner...
Att jämföra Modo med Mesta Mästarna.
Att jämföra att lämna för elitserien med NHL är det något skämt eller?
Det är få förunnat att få dra på sig Djurgårdens tröja. Att vara med och spela ur klubben, en skam. Att vara med och ta sitt ansvar, för evig hjälte.
Tänk när MK skall berätta för sina barn om sitt val, vilken rysare vill inte ens tänka på det. "Jag sket i dom för jag ville ha mer pengar" Stackare...
vr6power

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av vr6power »

Vad är det du inte förstår i min post högre upp? Kempe är lika mycket Djurgårdare som exempelvis Wesslau.[/quote]

Står för det jag säger jävla penga kåta svin alla som lämnar i dagens läge och det har fan inget med karriären att göra BS[/quote]

Läs min post igen och ta till dig vad som skrivs. Man är inte Djurgårdare för att man påstår att man "hållt på laget sen barnsben" eller några andra floskler.[/quote]

Förstår inte att du fastnat så hårt för just det.[/quote]

Instämmer, det ingår ju i en spelares kontrakt att representera sin klubb positivt utåt. Finns ju ingen spelare som säger att han spelar i världens tristaste klubb med världens sämsta fans även om han känner så.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2[/quote]

Exakt, Som Tellan i sin intrevjuv han sa jag håller på DIF i fotboll. inte ville han säga Hockey just pga han spela i ett annat lag, Är inte han då välkommen i vårat lag mer pga han sa så?
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av pulverapa »

Sluta vara så patetiska. Acceptera att spelarna drar. Skit i dem och hylla istället spelarna som skriver på.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Varför misströsta?

Ju fler spelare som försvinner från detta lag desto bättre. Alla spelare förutom Fimpen och Ölvestad symboliserar detta vidriga fuskbygge. Försvinn bara!
vr6power

Inlägg av vr6power »

Harold Camping skrev:Varför misströsta?

Ju fler spelare som försvinner från detta lag desto bättre. Alla spelare förutom Fimpen och Ölvestad symboliserar detta vidriga fuskbygge. Försvinn bara!

Exakt skrev det tidigare i ett inlägg, Vill man ens ha kvar spelare som spelat ner oss? Nej tack.
Jag väljer iaf att vara positiv och lita på Challe för stunden och få ihop ett gäng som vill spela upp DIF inte ner ett steg till.

Vill och hoppas bara han gör sig av med SSKarna,
Användarvisningsbild
boored

Inlägg av boored »

Conny Strömberg klar inom kort.
AVGÅ ALLA!!!
Låst