Remy Lebeau skrev:Naiv du är om du tror att det handlar om "någon tusenlapp eller två i plånboken".
Nej självfallet handlar det om femsiffrigt, men jag tvivlar att laget vi ställer på isen i höst vid sidan av får stå i kassan på lokala Ica för att få det att gå ihop.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Durden skrev:Om ändå spelarna kunnat hålla käften om sina eventuella känslor för DIF, om man sedan ändå vid motgång tar första bästa chansen och sticker för ytterligare någon tusenlapp eller två i plånboken.
Men kan ni inte förstå att det är galen skillnad att "kalla sig Djurgårdare" och att verkligen "vara" Djurgårdare? Vi har kanske 3-4 st max i det här laget som har gjort sig förtjänta av att verkligen kunna kalla sig Djurgårdare, och det är också de som förhoppningsvis kommer stanna.
Att stå i intervjuer och säga "Jag har varit Djurgårdare sen barnsben" säger inte ett dyft. Det är åren du spenderat i klubben som sätter tonen för hur mycket vikt man kan lägga vid sådana uttalanden... ta exempelvis Wesslaus uttryck om "att kämpa för Skölden" osv under pågående säsong, det är enbart floskler. Det måste väl ändå folk inse...
Jag hoppas verkligen DIF ändrar sin spelidé helt och hållet nu när Challe tar över. Vår spelidé kväver spelare efter spelare och ingen utvecklas. Att bara köra på kraft och energi dödar totalt spelskickligheten vilket leder till att man aldrig kan vara kvar i anfallszon när man väl kommer dit. Man kan inte etablera långa anfall och man kan definitivt aldrig föra en match rakt igenom. Detta har vi också märkt tydligt i vinter.
Självklart ska man ha riviga spelare och förhoppningsvis ansluter Ölvestad till truppen så vi har Fimpen, Hank och Ölvestad. Det räcker med riviga spelare. Deras uppgift är att pressa hårt och vinna puck i anfallszon. Sen måste det till en spelare med känsla för spelet och en spelare som kan göra mål i alla kedjor. Givetvis ska "alla" utveckla sin spelskicklighet så man tillsammans löser pressade situationer och kan behålla pucken i anfallszon. Där har det som sagt brustit totalt i år. Här kommer Bäcklin att göra underverk om han nu ansluter, vilket jag hoppas att han gör.
I övrigt tycker jag det är konstigt att inte fler skrivit på kontrakt än. Vad väntar vi/de på? Är det kanske så att resten av spelarna helst inte vill vara kvar utan väntar in bud från andra klubbar? Då ser det mörkt ut måste jag säga.
Remy Lebeau skrev:Naiv du är om du tror att det handlar om "någon tusenlapp eller två i plånboken".
Nej självfallet handlar det om femsiffrigt, men jag tvivlar att laget vi ställer på isen i höst vid sidan av får stå i kassan på lokala Ica för att få det att gå ihop.
Men herregud.
Självklart är inte pengarna det viktigaste för Mario, då hade han inte ens valt DIF till att börja med. Att spela på högsta möjliga nivå är ett måste för att Mario ska kunna ta nästa kliv i sin utveckling.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Orkar inte lägga mer energi på spelare som lämnar, de kan dra och har visat var de står och inget mer med det.
Inriktar mig nu istället på spelare som kan bli kvar samt tillkommer.
Nån som hört mer angående Otto, Ölvestad, Tellqvist (är väl på semester?) och DT?
Mackan gissar jag på kommer dröja oavsett innan man hör något konkret.
Åberg får vi väl veta mer om efter draften och än mer troligt camperna. Och om det blir Sverige, hur stor är då chansen att han spelar hos oss och inte nått ES lag?!
Frasse eller Andy inget nytt man kan få hoppas på denna vecka?
Grattis till inget hjärta för klubben alla som drar. Det är bara skitsnack det med att folk drar för att karriären är viktig. Kan lyckas minst lika bra i HA som i elitserien. Sticker dem som typ wesslau gjorde så är det bara ute efter att ha mera pengar i plånboken ingenting annat....
Känner lika så om kempe nu har han varit med och spelat ner oss så känns det som han skiter i ansvaret att vara djurgårdare och bara är ute efter pengar usch
Morwin skrev:
Känner lika så om kempe nu har han varit med och spelat ner oss så känns det som han skiter i ansvaret att vara djurgårdare och bara är ute efter pengar usch
Vad är det du inte förstår i min post högre upp? Kempe är lika mycket Djurgårdare som exempelvis Wesslau.
Jag förstår mig inte på folk, Kan nån förklara varför det gnälls på spelare som lämnar?
Är det inte just detta man vill iaf jag att dom lämnar? Sen får Challe bygga upp det nya gäng som ska och vill spela upp DIF igen.
Finns några enstacka tex FIMPEN ÖLVE OTTO ev nån till som är äkta vara i detta lag som gärna få vara kvar som stomme.
Resten har ju bara varit med och spelat ner DIF ska vi då ha kvar exakt samma spelare för att spela ner oss ett steg till eller tror ni verkligen dom skärper sig nu och helt plötsligt spelar bättre med mindre lön?
Kempe är inte så bra som folk vill tro han har ju tex missat fler straffar än han satt har jag för mig nån skrev tidigare är ju en sak.
Morwin skrev:
Vad är det du inte förstår i min post högre upp? Kempe är lika mycket Djurgårdare som exempelvis Wesslau.
Problemet är att Wesslau är AIKARE inte djurgårdare. Och att kempe uttalade sig i kommentar när han joina oss" Min dröm har varit att få spela i djurgården för det har alltid varit laget jag har hållit på "
Står för det jag säger jävla penga kåta svin alla som lämnar i dagens läge och det har fan inget med karriären att göra BS
Morwin skrev:
Problemet är att Wesslau är AIKARE inte djurgårdare. Och att kempe uttalade sig i kommentar när han joina oss" Min dröm har varit att få spela i djurgården för det har alltid varit laget jag har hållit på "
Står för det jag säger jävla penga kåta svin alla som lämnar i dagens läge och det har fan inget med karriären att göra BS
Läs min post igen och ta till dig vad som skrivs. Man är inte Djurgårdare för att man påstår att man "hållt på laget sen barnsben" eller några andra floskler.
Morwin skrev:
Blir du lika ledsen om Carlsson, Tjärnqvist jr och Almtorp lämnar?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Men vissa spelare bör kanske tagga ner med sina uttalande, jag menar att yra om att du kan stanna i en klubb "livet ut" för att sedan dra så fort det börjar att blåsa. Hej då!