Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Och han kallar sig själv Djurgårdare? Lite kul att se vilka sympatier spelarna egentligen har nu.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag förstår inte riktigt hur någon kan vara förvånad, vi pratar om en lönesänkning med säkert 60% - plus en betydligt mindre "het" liga. I den bästa av världar skulle alla stanna och spela gratis för att hjälpa Djurgården tillbaka, men så fungerar det naturligtvis inte.
Vi får vara glada att vi trots allt har spelare med riktigt Djurgårdshjärta som trots usla (i sammanhanget alltså) villkor väljer att ställa upp.
Vi får vara glada att vi trots allt har spelare med riktigt Djurgårdshjärta som trots usla (i sammanhanget alltså) villkor väljer att ställa upp.
- Remy Lebeau
Han har några av dom viktigaste åren i sin karriär framför sig nu. Har full förståelse att man väljer att spela på högsta möjliga nivå i ett annat lag. Kempe har nog kunnat välja och vraka lite vart han ville spela, och han valde Modo. Lite skillnad om han valt aik istället, men nu är så ej fallet.easer90 skrev:Och han kallar sig själv Djurgårdare? Lite kul att se vilka sympatier spelarna egentligen har nu.
Kempe är en av få som gick ur kvalserien med hedern i behåll. Han var bra när det verkligen gällde. Mer än man kan säga om Wesslau och resten av speltruppen..
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2012-04-16 09:12:16, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Personligen förstår jag Kempe om han väljer att krita på för Modo för nästa säsong. Killen behöver lira i ES för att kunna ta nästa steg i karriären. Jag är precis som dom flesta andra jävligt besviken över att vi tappar honom då han kunnat vara en väldigt viktig pusselbit i vårt lagbygge till nästa säsong, men samtidigt måste killarna kunna utvecklas också. Hoppas att han bara kritar på 1 år med Modo dock så han kan komma tillbaka när vi är tillbaka i ES till nästa säsong.
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
- Nummer19
- Säsongskort: Ja
Kempe kommer garanterat bli en ny Nicke D i modo.
Han är inte välkommen tillbaka.
Han är inte välkommen tillbaka.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
- Lee Harvey Oswald
Det är väl för gulligt när folk lever kvar i sin lilla "Bullerby-värld" & tror att ingen i DIF skulle välja spel i en annan ES-klubb.easer90 skrev:Och han kallar sig själv Djurgårdare? Lite kul att se vilka sympatier spelarna egentligen har nu.
Ingen i DIF förutom Fimpen, som ändå inte platsar nån annanstans (möjligen Ölvestad & Ottosson) har några problem med annan färg på tröjan, högre lön & ES-spel 2012/2013.
Idag handlar det om personlig utveckling sportsligt & lönemässigt.
Då är DIF en mardröm i dagsläget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Helt osant vad folk kan vara bittra här inne. Fan vilka små bubblor ni måste leva i.
Om Kempe lämnat för NHL, hade han inte heller då varit välkommen tillbaka? Principen är densamma, bättre liga, högre lön, bättre utvecklingsmöjligheter.
Om Kempe lämnat för NHL, hade han inte heller då varit välkommen tillbaka? Principen är densamma, bättre liga, högre lön, bättre utvecklingsmöjligheter.
Senast redigerad av supreme den 2012-04-16 09:34:21, redigerad totalt 1 gånger.
Hoppas jag inte i framtiden än en gång kommer få se Kempe i vår tröja.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
Hoppas det går bra för Mario Kempe i Modo. Gillar han skarpt både som person och spelare.
Förstår mig inte på alla bittra människor här som tycker han ska va kvar och jobba upp Djurgården. Kempe är en förhållandesvis ung spelare och håller fortfarande på att utvecklas varför ska han då degraderas sig till Allsvenskan vilket kan potentiellt skada hans karriär?
Näe, jag hoppas han utvecklas i Modo och att vi kanske ser han tillbaka i Djurgården någon dag.
Förstår mig inte på alla bittra människor här som tycker han ska va kvar och jobba upp Djurgården. Kempe är en förhållandesvis ung spelare och håller fortfarande på att utvecklas varför ska han då degraderas sig till Allsvenskan vilket kan potentiellt skada hans karriär?
Näe, jag hoppas han utvecklas i Modo och att vi kanske ser han tillbaka i Djurgården någon dag.
- Lee Harvey Oswald
Näääe! fy & usch!Durden skrev:Hoppas jag inte i framtiden än en gång kommer få se Kempe i vår tröja.
Klart hellre då uterink & spel i div4, bara dom gillar DIF...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Förstår själv att unga spelare måste tänka på sina karriärer. Men efter att ha varit med och spelat ner Djurgården i allsvenskan och snart efter skriva 2-3 års kontrakt med andra klubbar känns ändå förjävligt.
Nej jag lever som inte i en buller-by bubbla, jag tycker bara inte att man ska kalla sig Djurgårdare och sen skriva på fler årskontrakt med konkurrerande klubbar. Speciellt inte när just det laget står inför en av de, om inte den, viktigaste säsongerna i historien.
Känns ändå som man kan unna Kempe att spela i ES. Fan jag är kluven..
Nej jag lever som inte i en buller-by bubbla, jag tycker bara inte att man ska kalla sig Djurgårdare och sen skriva på fler årskontrakt med konkurrerande klubbar. Speciellt inte när just det laget står inför en av de, om inte den, viktigaste säsongerna i historien.
Känns ändå som man kan unna Kempe att spela i ES. Fan jag är kluven..
2014-04-07, vad hände?
- BaronVonDif
Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Att Kempe skriver två års kontrakt svider lite men wtf,så jävla fantastiskt bra är han ju inte. Han är fenomenal på straffar men hans spel i 5/5 har präglats av mycket snurr och få poäng.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Om ändå spelarna kunnat hålla käften om sina eventuella känslor för DIF, om man sedan ändå vid motgång tar första bästa chansen och sticker för ytterligare någon tusenlapp eller två i plånboken.
It's a good thing we won, because we were going to thrash the place if we didn't.
- Remy Lebeau
Naiv du är om du tror att det handlar om "någon tusenlapp eller två i plånboken".Durden skrev:Om ändå spelarna kunnat hålla käften om sina eventuella känslor för DIF, om man sedan ändå vid motgång tar första bästa chansen och sticker för ytterligare någon tusenlapp eller två i plånboken.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore