Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Säger nej tack till Conny Strömberg. Oavsett om det är en bra kille i grunden är han en oroshärd och en för stor risk att ta. Särskilt om vi får in Linkan som är en liknande spelartyp. Har svårt att se att vi har plats för båda.

Däremot blev det i dag klart att LHC släpper Pontus Petterström. Han bör väl få ES-anbud. Men han är helt klart värd ett försök.

Precis som jag gärna ser att vi hugger på 2 spelare till som får lämna LHC. Backarna Robin Persson och Erik Andersson.

Tim Eriksson? Nja, tveksamt. Duktig hålla i puck men får ju ut så väldigt, väldigt lite av det. Det ekonomiska får avgöra där, är han billig att behålla så, JA.
fillefilander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av fillefilander »

jensa öhling skrev:Säger nej tack till Conny Strömberg. Oavsett om det är en bra kille i grunden är han en oroshärd och en för stor risk att ta. Särskilt om vi får in Linkan som är en liknande spelartyp. Har svårt att se att vi har plats för båda.

Däremot blev det i dag klart att LHC släpper Pontus Petterström. Han bör väl få ES-anbud. Men han är helt klart värd ett försök.

Precis som jag gärna ser att vi hugger på 2 spelare till som får lämna LHC. Backarna Robin Persson och Erik Andersson.

Tim Eriksson? Nja, tveksamt. Duktig hålla i puck men får ju ut så väldigt, väldigt lite av det. Det ekonomiska får avgöra där, är han billig att behålla så, JA.
Tycker att Tim var helt ok i kvalet. Tror att Allsvenskan kan passa honom bra, har ju nackdel med sin size och spelarna är mindre/lättare i AS, överlag.
daaviid

Inlägg av daaviid »

aih gör sig av med tre spelare som inte får nytt kontrakt.
Kent McDonell, Daniel Rudslätt och Fredrik Svensson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4681154.ab

Vore inte Rudslätt nyttig om han kunde tänka sig att komma tillbaka?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

daaviid skrev:aih gör sig av med tre spelare som inte får nytt kontrakt.
Kent McDonell, Daniel Rudslätt och Fredrik Svensson.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4681154.ab

Vore inte Rudslätt nyttig om han kunde tänka sig att komma tillbaka?
Det beror på vilka "gamlingar" vi får behålla, stannar Otto/Mackan/Ölvestad samt att Linkan skriver på skulle jag tacka nej till Rudslätt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Fredrik Svensson skulle vara oerhört nyttig, oerhört jävla nyttig.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Harold Camping skrev:Fredrik Svensson skulle vara oerhört nyttig, oerhört jävla nyttig.

Jag har dålig koll på denna Svensson. Är han defensiv eller offensiv back?
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

daaviid skrev:
Harold Camping skrev:Fredrik Svensson skulle vara oerhört nyttig, oerhört jävla nyttig.

Defensiv back. Duktig på spelet framför kassen.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Harold Camping skrev:
daaviid skrev:

Låter bra. Kikade på eliteprospects och han har tydligen ett bra förstapass också. Kan vara en riktigt nyttig back om han håller sig skadefri.
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

Harold Camping skrev:
daaviid skrev:

Tycker inte han känns så het. Lär inte vara så enkelt att hitta motivationen för spel i Allsvenskan i den åldern när han inte har känslor för klubben, men han kräver nog inte så mycket pengar
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

daaviid skrev:
Harold Camping skrev:
daaviid skrev:

Låter bra. Kikade på eliteprospects och han har tydligen ett bra förstapass också. Kan vara en riktigt nyttig back om han håller sig skadefri.
Vill ni verkligen ha gnagare i truppen nästa säsong?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
daaviid

Inlägg av daaviid »

Nummer19 skrev:
daaviid skrev:
Harold Camping skrev:
daaviid skrev:

Gnagare? Anser du att dom är gnagare eftersom dom har spelat de senaste säsongerna i aih? Eller vad grundar du det på? Rudslätt är mig veterligen från Brynäs ursprungligen och Svensson ser ut att vara från Hammarby. Hade du haft något emot om Printz hade förlängt med oss nu? Han är ju gnagare om någon.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Nummer19 skrev:
daaviid skrev:
Harold Camping skrev:
daaviid skrev:

Killen som slog på Ölvestad när han låg ner i sista derbyt!? Nej tack! Och inte för hur han slog till Ölvestad.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Tycker bara att göra en värvning mellan två så otroligt rivaliserande lag skulle kännas väldigt smutsigt och respektlöst. Dock så skulle det ha varit en helt annan grej om han hade spelat i aik för, säg, två-tre år sedan och spelat i en annan klubb under denna tid för att sedan gå till DIF, då skulle det inte ha varit en så stor grej. Men ett byte direkt från gnaget till DIF känns inte rätt helt enkelt.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
daaviid

Inlägg av daaviid »

Nummer19 skrev:Tycker bara att göra en värvning mellan två så otroligt rivaliserande lag skulle kännas väldigt smutsigt och respektlöst. Dock så skulle det ha varit en helt annan grej om han hade spelat i aik för, säg, två-tre år sedan och spelat i en annan klubb under denna tid för att sedan gå till DIF, då skulle det inte ha varit en så stor grej. Men ett byte direkt från gnaget till DIF känns inte rätt helt enkelt.
Ah, nu vet jag hur du tänker. Ja men det köper jag rakt av.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Nummer19 skrev:Tycker bara att göra en värvning mellan två så otroligt rivaliserande lag skulle kännas väldigt smutsigt och respektlöst. Dock så skulle det ha varit en helt annan grej om han hade spelat i aik för, säg, två-tre år sedan och spelat i en annan klubb under denna tid för att sedan gå till DIF, då skulle det inte ha varit en så stor grej. Men ett byte direkt från gnaget till DIF känns inte rätt helt enkelt.
Är väl inget konstigt med att nån från Ajk vill byta till en snyggare matchtröja.:wink:
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst