Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Magnutz »

Äppelmos skrev:
Jerka skrev:
Magnutz skrev:Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer. ;)
jag blir mer och mer skeptiskt till honom, känns som att det kommer bli Ridderwall tillslut.

förövrigt uppskattas ditt arbete och frekventa uppdaterande! känns som en av de få vettiga källorna på ett tag.

Big Ups!
Jag med tyvärr..
Känns som att Tellan skulle behövas något enormt!
Jag skulle inte räkna bort Tellan. Vi får se. En målvakt måste i alla fall in.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Sjöwall skrev:
SirDIFalot skrev:Vi kan inte veta någonting om vad som händer med Åberg förrän efter draften. Han blir årets Zibanejad....
Åberg har sjunkit ganska rejält i rankingen inför draften nu. Han är någonstans mellan 20-25. Betyder troligtvis att något av lagen som går långt i slutspelet kommer att plocka honom och således ge honom tid och utrymme att utvecklas i en bra miljö.

Jag hoppas att han plockas av Pittsburgh, han kommer bli ruskigt farligt en vacker dag och stänka in baljor likt James Neal gjort iår!
Ja, har funderat mycket på det själv. I den senaste mock draften väntas han gå som nummer 20.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Magnutz skrev:
Äppelmos skrev:
Jerka skrev:
Magnutz skrev:Beträffande Micke Tellqvist så är han bortrest och är tillbaka i Sverige i mitten av maj. Att han skulle vara 99% klar är svårt att bekräfta utan att fråga honom. När jag pratade med honom för drygt en vecka sen sa han att kontakt var tagen, men inte så mycket mer. Det pratades. Ska försöka ta reda på mer. ;)
jag blir mer och mer skeptiskt till honom, känns som att det kommer bli Ridderwall tillslut.

förövrigt uppskattas ditt arbete och frekventa uppdaterande! känns som en av de få vettiga källorna på ett tag.

Big Ups!
Jag med tyvärr..
Känns som att Tellan skulle behövas något enormt!
Jag skulle inte räkna bort Tellan. Vi får se. En målvakt måste i alla fall in.
Hoppas då verkligen inte det blir ridderwall :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Morwin skrev: Hoppas då verkligen inte det blir ridderwall :/
Tycker faktiskt han är underskattad, tror inte han skulle göra bort sig på AS nivå, men om det andra alternativet var Tellan så kommer inte värvningen av Riddarn kännas så bra.

Förutom dessa två så har inte jag några spontana alternativ
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vid allsvensk spel skulle ju såklart Ridderwall inte vara någon pisslösning. Hellre Tellan men man kan ju hamna med betydligt sämre målvakter än Riddarn.
Expert.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ridderwall är väl rätt så skadebenägen?
Rogga

Inlägg av Rogga »

Vet han om att fansen vill ha honom? :?: :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rogga skrev:
Vet han om att fansen vill ha honom? :?: :)
nej!! berätta för honom magnutz! :o
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Alltså, jag är nästan 100% säker på att det kommer bli Tellan till slut. Inga rykten, ingen kontakt, utan endast magkänsla. En jävligt stark magkänsla.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Hadelöv eller Daniel Larsson vore bra alternativ om Tellan nobbar. Samtliga dessa 3 är ju dock egentligen ES-målvakter. Gissar att Montén tar Larsson till Timrå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel Larsson till allsvenskan? Det tror jag är ganska orealistiskt. Hade ju förstås varit en superdröm om det gick.
Expert.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Efter en kvarts eliteprospect-scoutande kom jag fram till några andra tänkbara alternativ.

Julius Hudacek - kommer aldrig ske då han har (åtminstånde ett) ES-bud, men väldigt bra målvakt
Mark Owuya - lär vilja stanna i staterna då jag minns en intervju då han sa att han stormtrivdes
Christian Engstrand - en av ES bästa backups, lär vilja ha en första spade, även i AS
Nicklas Dahlberg - Stockholmskille med AS-rutin, känns som det minst attraktiva alternativet.

för att sammanfatta:

SKRIV PÅ TELLQVIST!
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Hudacek tror jag går till gna.et. enligt tidigare rykten, men visst gärna till DIF.
Morwin

Inlägg av Morwin »

Jerka skrev:
Morwin skrev: Hoppas då verkligen inte det blir ridderwall :/
Tycker faktiskt han är underskattad, tror inte han skulle göra bort sig på AS nivå, men om det andra alternativet var Tellan så kommer inte värvningen av Riddarn kännas så bra.

Förutom dessa två så har inte jag några spontana alternativ
Såg ju sist hur han var i DIF :/ tycker ju att Mark O var 100 gånger bättre för mycket misstag av riddan speciellt sista året
Morwin

Inlägg av Morwin »

Finns bara 1 målvakt Tellan! Annars kan vi ge Adam chansen tycker jag om vi inte får han, sen kan vi köpa in någon skrutt målvakt som 2a målvakt. Adam har ju ändå sett riktigt bra ut tycker då jag :)
Låst