Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av kaminor »

Timmy skulle kännas gjuten. Tror dock att han kan vara attraktiv för elitserieklubbar.
Grimster

Inlägg av Grimster »

Jag har lite svårt att förstå varför alla är så anti mot MT. Ja han hade en riktigt "crappig" säsong men det hade ju nästan hela laget?

Jag tror han kan bli lika bra och värdefull som han tidigare var med rätt coachning och rätt kedjekamrater.

Jag menar säsongerna innan så hade han sin givna plats i PP framför mål och skymma målvakt och styra puckar.
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Grimster skrev:Jag har lite svårt att förstå varför alla är så anti mot MT. Ja han hade en riktigt "crappig" säsong men det hade ju nästan hela laget?

Jag tror han kan bli lika bra och värdefull som han tidigare var med rätt coachning och rätt kedjekamrater.

Jag menar säsongerna innan så hade han sin givna plats i PP framför mål och skymma målvakt och styra puckar.
Nu vet jag inte hur mycket MT drar in varje månad men det är säkerligen bra mycket mer än vad han har förtjänat den här säsongen sett till hur hans prestation på isen. Hur många mål han än gör i PP är han alldeles för dålig i 5 mot 5 för att få vara kvar i laget. Åtminstone för den lönen han säkert hade under förra säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hyls skrev:
abc123 skrev:M Tjärnqvist sågs i Ängelholmgaten på Bromma flygplats i morse. Vill han ner för att "vinna något" måntro? Vore riktigt skönt att bli av med killen hur som helst. Sämre skridskoåkare får man leta efter och Hank kan böka in målen i PP.

MT är väl född och uppvuxen där nere i trakterna och har familj där om inte mitt minne svikt mig så det kan ju också vara en anledning till att han åker ner

EDIT: Menar ju såklart att det kan vara anledningen till att han är påväg ner dit nu, sen är det väl inte helt otippat att han åker ner för att ha möte heller 8)
Bröderna Tjärnqvist är uppväxta i Vännas. Flyttade sedan när Daniel var 14 och MT 11 ner till Ängelholm.

Intresseklubben kan väl föra anteckningar va? :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

DIF_Soldier skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:Timmy P dumpas av Ingolstadt
http://www.eliteprospects.com/transacti ... fer=120477
Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.
Timmy känns som ett ner realistiskt alternativ än Fernholm.

Hugg Challe hugg!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Hyls

Inlägg av Hyls »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Hyls skrev:
abc123 skrev:M Tjärnqvist sågs i Ängelholmgaten på Bromma flygplats i morse. Vill han ner för att "vinna något" måntro? Vore riktigt skönt att bli av med killen hur som helst. Sämre skridskoåkare får man leta efter och Hank kan böka in målen i PP.

MT är väl född och uppvuxen där nere i trakterna och har familj där om inte mitt minne svikt mig så det kan ju också vara en anledning till att han åker ner

EDIT: Menar ju såklart att det kan vara anledningen till att han är påväg ner dit nu, sen är det väl inte helt otippat att han åker ner för att ha möte heller 8)
Bröderna Tjärnqvist är uppväxta i Vännas. Flyttade sedan när Daniel var 14 och MT 11 ner till Ängelholm.

Intresseklubben kan väl föra anteckningar va? :wink:
Bra att nån har koll ;)

Angående MT spel tyckte jag han höjde sig ett snäpp efter hardy stack, va inne framför mål och bökade men inga jätte resultat. En bra spelare över lag men värd sin pris lapp? - Njaee
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:
Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.

Hugg Challe hugg!
Ganska säker på att vi redan varit i kontakt med honom!
Användarvisningsbild
android

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:

Hugg Challe hugg!
Håller helt med. Tar honom osedd.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Äppelmos skrev:
Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:

Hugg Challe hugg!
Och vad var resultatet av kontakten?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Andy skrev:
Äppelmos skrev:
Andy skrev:
DIF_Soldier skrev:

Hugg Challe hugg!
Och vad var resultatet av kontakten?
Sitter inte på nån insider info, menar bara att jag har svårt att tänka mig att vi tagit kontakt med alla gammla Djurgårdare och inte med Timmy. Har för mig att vi va på och högg efter honom redan förra året?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

I och med att vi "hugger" efter Fernholm skulle jag gissa att vi greppar efter Timmy också. Gardering kan vi kalla det.

Hur som helst MÅSTE vi ha en två backar med defensiva kvalitéer samt med förmågan att slå snabba, på bladet-passningar i uppspelen. Det var en av grejerna vi saknade förra säsongen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Jag ställer mig något tveksam till Timmy P. Han var visserligen duktig senast han var hos oss men han har gått ner sig rejält de senaste åren enligt mina kontakter i Tyskland. Han är inte samma Timmy som lämnade för KHL.

Nu är det visserligen skillnad på Elitserien och Hockeyallsvenskan och jag antar att för rätt pris är det en bra lösning men ha inte alldeles för stora förhoppningar på han spelmässigt.
Bild
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

"Namn: DIF Norrort     Postat via SvenskaFans-appen  Sänt: 2012-04-13 20:33Silly hockeyn: Kempe har varit hos Reebok och testat ny utrustning för nästa sässe. Detta gör DIF alltid ihop annars. Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR!1 Tumme upp Citera Tippar: Djurgården-Malmö 2-0"

Från svenskafans.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

"Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR"

Aj.... Hoppas verkligen han stannar. Alltså om Ottosson inte vill flytta så har han ju bara det och välja på. Eller ta ett vanligt jobb.
Expert.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Ja-ke den andre skrev:"Namn: DIF Norrort     Postat via SvenskaFans-appen  Sänt: 2012-04-13 20:33Silly hockeyn: Kempe har varit hos Reebok och testat ny utrustning för nästa sässe. Detta gör DIF alltid ihop annars. Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR!1 Tumme upp Citera Tippar: Djurgården-Malmö 2-0"

Från svenskafans.
Inte okey det där med kempe :(
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Låst