Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Timmy skulle kännas gjuten. Tror dock att han kan vara attraktiv för elitserieklubbar.
Jag har lite svårt att förstå varför alla är så anti mot MT. Ja han hade en riktigt "crappig" säsong men det hade ju nästan hela laget?
Jag tror han kan bli lika bra och värdefull som han tidigare var med rätt coachning och rätt kedjekamrater.
Jag menar säsongerna innan så hade han sin givna plats i PP framför mål och skymma målvakt och styra puckar.
Jag tror han kan bli lika bra och värdefull som han tidigare var med rätt coachning och rätt kedjekamrater.
Jag menar säsongerna innan så hade han sin givna plats i PP framför mål och skymma målvakt och styra puckar.
Nu vet jag inte hur mycket MT drar in varje månad men det är säkerligen bra mycket mer än vad han har förtjänat den här säsongen sett till hur hans prestation på isen. Hur många mål han än gör i PP är han alldeles för dålig i 5 mot 5 för att få vara kvar i laget. Åtminstone för den lönen han säkert hade under förra säsongen.Grimster skrev:Jag har lite svårt att förstå varför alla är så anti mot MT. Ja han hade en riktigt "crappig" säsong men det hade ju nästan hela laget?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bröderna Tjärnqvist är uppväxta i Vännas. Flyttade sedan när Daniel var 14 och MT 11 ner till Ängelholm.Hyls skrev:abc123 skrev:M Tjärnqvist sågs i Ängelholmgaten på Bromma flygplats i morse. Vill han ner för att "vinna något" måntro? Vore riktigt skönt att bli av med killen hur som helst. Sämre skridskoåkare får man leta efter och Hank kan böka in målen i PP.
MT är väl född och uppvuxen där nere i trakterna och har familj där om inte mitt minne svikt mig så det kan ju också vara en anledning till att han åker ner
EDIT: Menar ju såklart att det kan vara anledningen till att han är påväg ner dit nu, sen är det väl inte helt otippat att han åker ner för att ha möte heller
Intresseklubben kan väl föra anteckningar va?

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Andy
- Säsongskort: Ja
Timmy känns som ett ner realistiskt alternativ än Fernholm.DIF_Soldier skrev:Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.HomeOfSvenTumba skrev:Timmy P dumpas av Ingolstadt
http://www.eliteprospects.com/transacti ... fer=120477
Hugg Challe hugg!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Bra att nån har kollBOMBOM BOUCHARD skrev:Bröderna Tjärnqvist är uppväxta i Vännas. Flyttade sedan när Daniel var 14 och MT 11 ner till Ängelholm.Hyls skrev:abc123 skrev:M Tjärnqvist sågs i Ängelholmgaten på Bromma flygplats i morse. Vill han ner för att "vinna något" måntro? Vore riktigt skönt att bli av med killen hur som helst. Sämre skridskoåkare får man leta efter och Hank kan böka in målen i PP.
MT är väl född och uppvuxen där nere i trakterna och har familj där om inte mitt minne svikt mig så det kan ju också vara en anledning till att han åker ner
EDIT: Menar ju såklart att det kan vara anledningen till att han är påväg ner dit nu, sen är det väl inte helt otippat att han åker ner för att ha möte heller
Intresseklubben kan väl föra anteckningar va?

Angående MT spel tyckte jag han höjde sig ett snäpp efter hardy stack, va inne framför mål och bökade men inga jätte resultat. En bra spelare över lag men värd sin pris lapp? - Njaee
Ganska säker på att vi redan varit i kontakt med honom!Andy skrev:Timmy känns som ett ner realistiskt alternativ än Fernholm.DIF_Soldier skrev:Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.HomeOfSvenTumba skrev:Timmy P dumpas av Ingolstadt
Hugg Challe hugg!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Håller helt med. Tar honom osedd.Andy skrev:Timmy känns som ett ner realistiskt alternativ än Fernholm.DIF_Soldier skrev:Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.HomeOfSvenTumba skrev:Timmy P dumpas av Ingolstadt
Hugg Challe hugg!
Född till sportchef.
- Andy
Och vad var resultatet av kontakten?Äppelmos skrev:Ganska säker på att vi redan varit i kontakt med honom!Andy skrev:Timmy känns som ett ner realistiskt alternativ än Fernholm.DIF_Soldier skrev:Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.HomeOfSvenTumba skrev:Timmy P dumpas av Ingolstadt
Hugg Challe hugg!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Sitter inte på nån insider info, menar bara att jag har svårt att tänka mig att vi tagit kontakt med alla gammla Djurgårdare och inte med Timmy. Har för mig att vi va på och högg efter honom redan förra året?Andy skrev:Och vad var resultatet av kontakten?Äppelmos skrev:Ganska säker på att vi redan varit i kontakt med honom!Andy skrev:Timmy känns som ett ner realistiskt alternativ än Fernholm.DIF_Soldier skrev:Mycket bra alternativ i det här läget! Man vet vad man får av honom match efter match - precis vad vi behöver.HomeOfSvenTumba skrev:Timmy P dumpas av Ingolstadt
Hugg Challe hugg!
I och med att vi "hugger" efter Fernholm skulle jag gissa att vi greppar efter Timmy också. Gardering kan vi kalla det.
Hur som helst MÅSTE vi ha en två backar med defensiva kvalitéer samt med förmågan att slå snabba, på bladet-passningar i uppspelen. Det var en av grejerna vi saknade förra säsongen.
Hur som helst MÅSTE vi ha en två backar med defensiva kvalitéer samt med förmågan att slå snabba, på bladet-passningar i uppspelen. Det var en av grejerna vi saknade förra säsongen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Jag ställer mig något tveksam till Timmy P. Han var visserligen duktig senast han var hos oss men han har gått ner sig rejält de senaste åren enligt mina kontakter i Tyskland. Han är inte samma Timmy som lämnade för KHL.
Nu är det visserligen skillnad på Elitserien och Hockeyallsvenskan och jag antar att för rätt pris är det en bra lösning men ha inte alldeles för stora förhoppningar på han spelmässigt.
Nu är det visserligen skillnad på Elitserien och Hockeyallsvenskan och jag antar att för rätt pris är det en bra lösning men ha inte alldeles för stora förhoppningar på han spelmässigt.

- Ja-ke den andre
"Namn: DIF Norrort Postat via SvenskaFans-appen Sänt: 2012-04-13 20:33Silly hockeyn: Kempe har varit hos Reebok och testat ny utrustning för nästa sässe. Detta gör DIF alltid ihop annars. Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR!1 Tumme upp Citera Tippar: Djurgården-Malmö 2-0"
Från svenskafans.
Från svenskafans.
- SirDIFalot
"Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR"
Aj.... Hoppas verkligen han stannar. Alltså om Ottosson inte vill flytta så har han ju bara det och välja på. Eller ta ett vanligt jobb.
Aj.... Hoppas verkligen han stannar. Alltså om Ottosson inte vill flytta så har han ju bara det och välja på. Eller ta ett vanligt jobb.
Expert.
Inte okey det där med kempeJa-ke den andre skrev:"Namn: DIF Norrort Postat via SvenskaFans-appen Sänt: 2012-04-13 20:33Silly hockeyn: Kempe har varit hos Reebok och testat ny utrustning för nästa sässe. Detta gör DIF alltid ihop annars. Ottosson blev chockad när han fick se kontraktsförslaget. Hans DIFhjärta sätts på prov. SÄKRA KÄLLOR!1 Tumme upp Citera Tippar: Djurgården-Malmö 2-0"
Från svenskafans.

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05