Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stadion
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Stadion »

Härligt med Hank, sett honom en hel del och han har verkligen mått bra av att spela i Mora där han har fått spela mycket.

Ser gärna att vi också värvar Daniel Viksten från Mora, en snabb och rivig forward som dessutom är rightare och vet var målet finns.
gaspo

Re: Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av gaspo »

vr6power skrev:
pulverapa skrev:Frågan är om vi har råd med många fler värvningar av spelare med elitserieklass. Det känns inte rimligt att vi kan behålla Ölve, Mackan, Otto och DT samtidigt som vi värvar Linkan. Det är feta löneposter som lär ta upp hela budgeten.

Ölve kommer nog gå ner i lön för att spela upp DIF likt Fimpen, Däremot tveksamt om Mackan, Otto och DT gör det, Linkan tror jag kan tänka sig spela med en mindre lön om allt annat klickar för han.
Tror det e större sannolikhet att Otto går ner i lön än att Linkan spelar för en mindre lön! Mackan däremot har jag svårt o få grepp om.
Erik I

Inlägg av Erik I »

vr6power skrev:
pulverapa skrev:Frågan är om vi har råd med många fler värvningar av spelare med elitserieklass. Det känns inte rimligt att vi kan behålla Ölve, Mackan, Otto och DT samtidigt som vi värvar Linkan. Det är feta löneposter som lär ta upp hela budgeten.

Ölve kommer nog gå ner i lön för att spela upp DIF likt Fimpen, Däremot tveksamt om Mackan, Otto och DT gör det, Linkan tror jag kan tänka sig spela med en mindre lön om allt annat klickar för han.
Tror att Ölve och Otto absolut är villiga att gå ner i lön - kanske ett 1+1-kontrakt med löfte om höjning vid ES kan vara en morot.

V.g. Mackan + Tjärna så hoppas jag verkligen de är villiga att åtminstone gå med på en modell lik den ovan, de var värvade som stöttepelare men kan aldrig rimligen påstå att de nått upp till det personligen, så har de minsta DIF-hjärta så vill de rätta till och göra rätt för sig.
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Fimpen skrev:– Jag känner mig mer motiverad än jag varit någon gång – utom möjligen första året när jag kom tillbaka till DIF – att träna hårt och kämpa. Så här sugen har jag inte varit på flera år.
Fimpen skrev:– Jag har en revansch att ta på den där jävla kvalserien. Och den revanschen kommer jag att ta ut när vi väl är där, säger ”Fimpen” Eklund.

Jag tror att vi behöver spelare som har samma inställning och känner lika dant för spelet i HA. För en omotiverad Mackan, DT eller vem som kostar bara pengar.
Nu säger jag inte att Mackan eller DT är omotiverade, men att vi kommer behöva folk som skrigar för skölden.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Otto och Ölvestad kommer lätt gå ner i lön. Mackan har jag också inte riktigt förstått var han står någonstans. DT vet jag inte heller men min känsla säger att han skulle kunna gå ner i lön. Linkan som vi vet har varit pengakåt förut måste ju acceptera en mindre lön- Hoppas han gör det bara vi behöver honom. men just nu hoppas jag Tellan blir klar snart. Vad händfer om vi inte får honom? Vad finns det för alternativ?
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

bastis7 skrev:Otto och Ölvestad kommer lätt gå ner i lön. Mackan har jag också inte riktigt förstått var han står någonstans. DT vet jag inte heller men min känsla säger att han skulle kunna gå ner i lön. Linkan som vi vet har varit pengakåt förut måste ju acceptera en mindre lön- Hoppas han gör det bara vi behöver honom. men just nu hoppas jag Tellan blir klar snart. Vad händfer om vi inte får honom? Vad finns det för alternativ?
Ända som jag ser är väll Riddarn. Dock ser jag inte det som ett alternativ ifall man vill ta steget upp till elitserien.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Mackan ser ju bara uppgiven ut på isen, har inte sett nån spelglädje eller krigarblick i hans ögon sen silveråret. Var inne på det tidigare och står fast vid att han ska ta en time out i höst och rannsaka sig själv, leka med barnen och få lite distans till hockeyn men ändå träna sen kan han ansluta i Januari strax innan transfern går ut. Då kontraktet inte löper över hela säsongen kan han ju få en bra lön sista månaderna.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Härligt med Hank the Tank tillbaka! Fimpen är för härlig.

Men vad fan har hänt med sms:en DIF?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stadion skrev:Härligt med Hank, sett honom en hel del och han har verkligen mått bra av att spela i Mora där han har fått spela mycket.

Ser gärna att vi också värvar Daniel Viksten från Mora, en snabb och rivig forward som dessutom är rightare och vet var målet finns.
http://mrmadhawk.se/2012/april/viksten- ... ml#comment

Verkar förlänga med Mora.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

Jag vill se en målskytt av högsta rang, det finns mycket bra spelare som inte har spelat här i sverige tidigare och kontakter från våra spelare eller Challe kanske kan locka hit någon ny framtida superstar =) vem vet. med vi måste ha någon mer som kan skjuta in 30 puckar denna säsong som kommer och en assist kung GO DIF!!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Jepe skrev:Härligt med Hank the Tank tillbaka! Fimpen är för härlig.

vart går man in för att få dem?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Äppelmos skrev:
Fimpen skrev:– Jag känner mig mer motiverad än jag varit någon gång – utom möjligen första året när jag kom tillbaka till DIF – att träna hårt och kämpa. Så här sugen har jag inte varit på flera år.
Fimpen skrev:– Jag har en revansch att ta på den där jävla kvalserien. Och den revanschen kommer jag att ta ut när vi väl är där, säger ”Fimpen” Eklund.

Jag tror att vi behöver spelare som har samma inställning och känner lika dant för spelet i HA. För en omotiverad Mackan, DT eller vem som kostar bara pengar.
Nu säger jag inte att Mackan eller DT är omotiverade, men att vi kommer behöva folk som skrigar för skölden.
Härligt med spelare som krigar för skölden. Jag tror också det är viktigt att vi får in spelare som är beredda att kriga för varandra. Gå ihop som grupp. Lite som Brynäs verkar har gjort den här säsongen, eller som Rögle verkade göra i Kvalserien.

Det är jobbigt att spela i DIF i motgång, det köper jag till fullo. Men det är också en extra boost att spela i DIF i medgång. Går laget ihop och offrar sig för varandra så kan det här bli kanonbra.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Enligt Silly-Tweetarn har förhandlingarna med Linkan stannat..
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

sunne skrev:Enligt Silly-Tweetarn har förhandlingarna med Linkan stannat..
Det är ju Bjurre som är Silly-Tweetarn så skulle inte lita allt för mycket på den källan ;)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

XantE skrev:
Jepe skrev:Härligt med Hank the Tank tillbaka! Fimpen är för härlig.

vart går man in för att få dem?
Förr så anmälde man sig här: www.mesama.se/difhockey men det verkar ju som sagt inte fungera längre.....
2014-04-07, vad hände?
Låst