Välkommen Gustaf Wesslau!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av SirDIFalot »

Farsta & Cobran skrev:
Acke83 skrev:Varför är folk så lacka på Wesslau? Han stog ju förfan alla matcher utom en och gjorde det jävligt bra. Folk verkar söka anledningar att få sura
FÖR ATT HAR MAN VARIT MED OCH SPELAT NER ETT LAG TILL EN LÄGRE DIVISION ÄR DET FAN ENS SKYLDIGHET ATT SPELA TILLBAKA LAGET.
Ja, om det vore så enkelt...
Expert.
DIF e Cult
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF e Cult »

Välkommen till Sveriges Jerusalem Gustav!!
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Farsta & Cobran skrev:
Acke83 skrev:Varför är folk så lacka på Wesslau? Han stog ju förfan alla matcher utom en och gjorde det jävligt bra. Folk verkar söka anledningar att få sura
FÖR ATT HAR MAN VARIT MED OCH SPELAT NER ETT LAG TILL EN LÄGRE DIVISION ÄR DET FAN ENS SKYLDIGHET ATT SPELA TILLBAKA LAGET.
Du resonerar som en inavlad häst.

Wesslau var väl en av de som var minst delaktiga i att spela ner DIF i Allsvenskan. Att bli sur för att han lämnar ett lag som han har fått bära i nästan 70 matcher är helt jävla otroligt dumt. Skärp er och väx upp för i helvete.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Jag vill bara säga en sak till skillnad mot andra. Tack Wesslau för att du sticker, Äntligen kan vi få en bra målvakt igen.

Ville inte ha dig här då och inte nu och aldrig mer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:Jag vill bara säga en sak till skillnad mot andra. Tack Wesslau för att du sticker, Äntligen kan vi få en bra målvakt igen.

Ja, Wesslau är ju skitkass...
Expert.
vr6power

Inlägg av vr6power »

SirDIFalot skrev:
vr6power skrev:Jag vill bara säga en sak till skillnad mot andra. Tack Wesslau för att du sticker, Äntligen kan vi få en bra målvakt igen.

Alla vet du älskar Wesslau, Men man får faktiskt ha sin egna åsikt och inte bara lyssna till din.

så jävla bra är han faktiskt inte gnagaren. Han gjorde sitt jobb men inte mer än det.
I dom alllvarligaste stunderna vek han ju ner sig totalt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:
SirDIFalot skrev:

Alla vet du älskar Wesslau, Men man får faktiskt ha sin egna åsikt och inte bara lyssna till din.

så jävla bra är han faktiskt inte gnagaren. Han gjorde sitt jobb men inte mer än det.
Haha, men hur kan man säga "Tack Wesslau för att du sticker, Äntligen kan vi få en bra målvakt igen." ?

Någonstans går faktiskt gränsen...
Expert.
Staten

Inlägg av Staten »

vr6power skrev: så jävla bra är han faktiskt inte gnagaren. Han gjorde sitt jobb men inte mer än det.
Du tycker inte att det fanns ett 20-tal andra gubbar på plan som vek ner sig än mer?
vr6power

Inlägg av vr6power »

I dom alllvarligaste stunderna vek han ju ner sig totalt.[/quote]
Haha, men hur kan man säga "Tack Wesslau för att du sticker, Äntligen kan vi få en bra målvakt igen." ?

Någonstans går faktiskt gränsen...[/quote]

Jag syftar mer till helheten=) Wesslau ville ha pengar och såg DIF som en väg till andra es lag.
Sen tycker jag seriöst faktiskt inte han var så jävla bra som vissa andra gör.
Ett ok jobb men det där lilla extra fanns inte nä'r det gällde matcher som verkligen var viktiga, Där normalt en målvakt växer tex kvalserien ja derbyn mot aik osv.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Staten skrev:
vr6power skrev: så jävla bra är han faktiskt inte gnagaren. Han gjorde sitt jobb men inte mer än det.
Du tycker inte att det fanns ett 20-tal andra gubbar på plan som vek ner sig än mer?

Jo visst fanns ju det, Men ändå tycker jag inte Wesslau hade det där lilla extra så ser inget fel eller är ledsen över han lämnar.
Tror att det finns andra som kan göra det där lilla extra som inte Wesslau klarade.
Men inget ont om Wesslau på det sättet men han gav inte lugnet till backarna som en stabil målvakt gör.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Vem fan var Wesslau? En medioker målvakt som spelade för oss några säsonger, gjorde några bra matcher i ett slutspel då han fann en formtopp och sen var med och spelade oss ur Elitserien.

Ska bli intressant att se vem som tar över förstaspaden.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

När någon gör något bra så hyllas det. När någon gör något mindre bra så buas det. Släpp sargen nu, det finns faktiskt en gräns mellan förstoppning och diarré.

Lycka till Wesslau!
Jag är inte arg, och inte besviken.
Farsta & Cobran

Inlägg av Farsta & Cobran »

Janzoo skrev:
Farsta & Cobran skrev:

Wesslau var väl en av de som var minst delaktiga i att spela ner DIF i Allsvenskan. Att bli sur för att han lämnar ett lag som han har fått bära i nästan 70 matcher är helt jävla otroligt dumt. Skärp er och väx upp för i helvete.
Vad spelar det för roll, om han i ditt tycke varit en av de bättre.
Hockey är vad jag vet en lagsport? Han var delaktig i ett lag som inte klarade av att hålla sig kvar i Elitserien. OM han nu är så förbannat bra som vissa här hävdar så är det ju ännu mer hans skyldighet att bidra till att DIF kommer tillbaka.

Wesslau är inte speciellt bra, han är hockeyns Lee Baxter - en total livsfara stundtals
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Re: Välkommen Gustaf Wesslau!

Inlägg av pulverapa »

Farsta & Cobran skrev:
Janzoo skrev:
Farsta & Cobran skrev:

Vad spelar det för roll, om han i ditt tycke varit en av de bättre.
Hockey är vad jag vet en lagsport? Han var delaktig i ett lag som inte klarade av att hålla sig kvar i Elitserien. OM han nu är så förbannat bra som vissa här hävdar så är det ju ännu mer hans skyldighet att bidra till att DIF kommer tillbaka.

Wesslau är inte speciellt bra, han är hockeyns Lee Baxter - en total livsfara stundtals
Skönt att han drog då. Om du inte vill ha kvar honom behöver du inte heller bli upprörd.
gurra

Inlägg av gurra »

Farsta & Cobran skrev: Vad spelar det för roll, om han i ditt tycke varit en av de bättre.
Detta borde enligt den logiken gälla Mattias Carlsson också då eller? Han har ju inte heller varit på topp hela tiden och var med i laget som fick DIF ner i allsvenskan. Vill du ha kvar honom? :)

Nej jag tycker tvärtom. Laget som spelade ner oss ska inte få lira igen. Nytt blod in i föreningen.
Skriv svar