Djurgårdens nästa lagkapten
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Fimpen är perfekt som kapten på allt utom att han inte direkt är en ledande spelare på isen, men han kommer antagligen vara det bästa alternativet alldeles oavsett detta..
Jag skulle sätta C:et på Fimpen, utan tvekan.
- DIF_Soldier
Av det man har hört verkar ju Johner vara en kaptenstyp. Förvisso har han 0 år bakom sig i DIF men låt säga att Otto, DT och Nilson inte blir en del av DIF 12/13 så låter Johner lovande för ett A.
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Detta är alldeles för tidigt att diskutera. Vi vet som sagt inte ens vilka som kommer ingå i truppen.
Expert.
Re: Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Tänkte också på det. Sen ser jag gärna ett A på någon junis som stannar samt Fimpen.DIF_Soldier skrev:Av det man har hört verkar ju Johner vara en kaptenstyp. Förvisso har han 0 år bakom sig i DIF men låt säga att Otto, DT och Nilson inte blir en del av DIF 12/13 så låter Johner lovande för ett A.
Sent from my Galaxy S2 using Taptalk.
- DIF_Soldier
Ge fan i att diskutera då. ALLTING som skrivs är just nu om och hur.SirDIFalot skrev:Detta är alldeles för tidigt att diskutera. Vi vet som sagt inte ens vilka som kommer ingå i truppen.
Säg den glädje som varar
kan säga att johner ska inte ha ett skit =) han ska bevisa sej först
massa säger att han ska va i första kedjan haha
vi vet inte ett skit om karln
nej min röst oavsett vem som kommer
så ska c et gå till Fimpen Då han troligt har största hjärtat för föreningen ever
och han som vart rak i va han vill hela tin
skulel vart bra på ölvestad me men då han ej klarar av det så no no ! =)
så ska c et gå till Fimpen Då han troligt har största hjärtat för föreningen ever
och när jag nu tänker på det närmare så har ju Fimpen redan varit Truppens ansikte utåt i år han som suttit i 08 hockey o pratat mm så han
har ju redan varit vår kapten typ....
man kan ju gå in och kolla på en sida va som heter t.ex. eliteprospects,Anteson skrev:kan säga att johner ska inte ha ett skit =) han ska bevisa sej först
så ser man vad en spelare som johner är kapabel till va. !
han har ju visat att han håller på allsvensk nivå och har vi lite flyt så ökar han
sin poängskörd med 10+ poäng får han dessutom bra kedjekamrater så
ökar ju den chansen vi ska nog inte räkna ut johner redan ge honom chansen!)))
spontant känns det som första kedje materiell ! ))
Senast redigerad av pulverapa den 2012-04-13 10:01:44, redigerad totalt 1 gånger.
Mjo exakt. Han är ju den som alltid ställt upp på intervjuer och hållt fanan högt. Otto med, men där har det mer känts som att "Amen vafan Mackan, inte nu igen... Jaja, jag tar det, men du pröjsar fan kebaben" medans Fimpen villigt snackat med media och annat.Anteson skrev:och när jag nu tänker på det närmare så har ju Fimpen redan varit Truppens ansikte utåt i år han som suttit i 08 hockey o pratat mm så han
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
precis som hv tänkte när dom tog in bremberg finns 1000 olika spelarepulverapa skrev:man kan ju gå in och kolla på en sida va som heter t.ex. eliteprospects,Anteson skrev:kan säga att johner ska inte ha ett skit =) han ska bevisa sej först
så ser man vad en spelare som johner är kapabel till va. !
han har ju visat att han håller på allsvensk nivå och har vi lite flyt så ökar han
sin poängskörd med 10+ poäng får han dessutom bra kedjekamrater så
ökar ju den chansen vi ska nog inte räkna ut johner redan ge honom chansen!)))
spontant känns det som första kedje materiell ! ))
historier
bara för han gort bra tidigare så kanche han inte "sticker ut" i dif o får det dar lilla
flytet som behövs i DiF tröjan men klart han ser bra ut på papper o statestik
men lår karln komma o bevisa oss att vi e troende först innan vi säljer ut otto
eller ger han en kaptens roll =)
Nu tycker jag också att Fimpen ska få vara kapten men att kaptensrollen innefattar att ta hand om media ser jag inte som ett måste utan en kapten gör sitt kaptensjobb på rinken och i omklädningsrummet.
bär din trunk linkan pratat me alla gammla lirare som tellan mmgurra skrev:Nu tycker jag också att Fimpen ska få vara kapten men att kaptensrollen innefattar att ta hand om media ser jag inte som ett måste utan en kapten gör sitt kaptensjobb på rinken och i omklädningsrummet.
plus at han alltid svarat o ställt upp för truppen utåt o tagit
press av ungrespelare va det jag syfta på
Anteson skrev:bär din trunk linkan pratat me alla gammla lirare som tellan mmgurra skrev:Nu tycker jag också att Fimpen ska få vara kapten men att kaptensrollen innefattar att ta hand om media ser jag inte som ett måste utan en kapten gör sitt kaptensjobb på rinken och i omklädningsrummet.
plus at han alltid svarat o ställt upp för truppen utåt o tagit
press av ungrespelare va det jag syfta på
Absolut. Fimpen är grym. En av de största i DIF någonsin. Speciellt på sättet som han ändå har stått upp nu den senaste tiden. Utan honom hade det inte blivit samma positiva vindar som ändå blåser trots bakslaget med spel allsvenskan.
Men det ska inte förväxlas med kaptensrollen. Men i Fimpens fall så kan han ta både media och vara kapten. Hans inställning smittar förhoppningsvis av sig på andra. Han är en riktigt bra förebild. Men det är unikt för fimpen. I vanliga fall så tycker jag inte att kaptensrollen innehåller kravet på att ta media.
Truppen 12/13 börjar arta sig. Tycker Jimmie blir den självklara kaptenen i detta bygge, även om Mackan kommer tillbaka. Fimpen är ju lika given för ett A på bröstet, tillsammans med Timmy kanske. Eller möjligen Linkan.
Inte helt oviktiga grejer när vi ska tillbaka!
Inte helt oviktiga grejer när vi ska tillbaka!