Välkommen Gustaf Wesslau!
- Remy Lebeau
Re: Välkommen Gustaf Wesslau!
Detta var anledningen till att jag hellre såg Tellqvist före Wesslau för den långsiktiga sakens skull. Vem som helst såg det här komma, och nu ska vi vara glada om Tellan kommer. DIF har trots allt pissat honom i ansiktet redan..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Välkommen Gustaf Wesslau!
Hejdå gnagarröv! Hoppas vi aldrig ser dig i vår klubb. Om du tror att ditt lilla patetiska försök till en förklaring att lämna lyckas så kan du lika gärna gå och ***** dig. Lycka inte till gnagarröv!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag ser ett mönster...
- Andy
- Säsongskort: Ja
Inte vem som helst...Remy Lebeau skrev:Detta var anledningen till att jag hellre såg Tellqvist före Wesslau för den långsiktiga sakens skull. Vem som helst såg det här komma, och nu ska vi vara glada om Tellan kommer. DIF har trots allt pissat honom i ansiktet redan..
Du, jag och majoriteten av alla som begriper sig på något såg detta komma. Vi såg det lika självklart som att Solna stinker råtta och att Solen går upp på morgonen.
Vi både insåg det kortsiktiga, att wesslau hade noll känsla för klubben och att han skulle använda vår sköld som ett skyltfönster och sedan dra dit det luktade cash. Vi framhöll också att även om wesslau är en grym målvakt så fanns det en risk för att han skulle vara sämst när det gälde som mest.
Lågt ifrån alla såg det dock.
Minns hur hätska tongångarna var här och att vissa såg wesslau som en helgonlik frälsare som inte fick kritiseras.
Jag gillar (eller gillade i alla fall) Wesslan och vidhåller att det var en bra värvning och ett lyft för vår målvaktspossition. Samtidigt vidhåller jag att Tellqvist varit en betydligt bättre lösning...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Håller helt med, diskuterade det med kompisar redan på försäsongen och vi alla var överens om att han skulle dra, jag trodde dock KHL eller dylikt. Men HV71 kunde väl vifta med en stor sedelbunt som gjorde honom nöjd. Hoppas Tellan kommer nu, för han är ju faktiskt den bättre av dom två i mina ögon.Andy skrev:Inte vem som helst...Remy Lebeau skrev:Detta var anledningen till att jag hellre såg Tellqvist före Wesslau för den långsiktiga sakens skull. Vem som helst såg det här komma, och nu ska vi vara glada om Tellan kommer. DIF har trots allt pissat honom i ansiktet redan..
Du, jag och majoriteten av alla som begriper sig på något såg detta komma. Vi såg det lika självklart som att Solna stinker råtta och att Solen går upp på morgonen.
Vi både insåg det kortsiktiga, att wesslau hade noll känsla för klubben och att han skulle använda vår sköld som ett skyltfönster och sedan dra dit det luktade cash. Vi framhöll också att även om wesslau är en grym målvakt så fanns det en risk för att han skulle vara sämst när det gälde som mest.
Minns hur hätska tongångarna var här och att vissa såg wesslau som en helgonlik frälsare som inte fick kritiseras.
Jag gillar (eller gillade i alla fall) Wesslan och vidhåller att det var en bra värvning och ett lyft för vår målvaktspossition. Samtidigt vidhåller jag att Tellqvist varit en betydligt bättre lösning...
Ingen kan seriöst vara förvånad... Wesslau är grym men är en mercenary... så good bye, tack för en bra insats, never come back please!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Hade DIF haft en riktig 2:a målvakt, så hade inte Wesslau behövt spela över 70-matcher.
Wesslau vart helt enkelt för trött när skulle in i kvalserien-
Wesslau vart helt enkelt för trött när skulle in i kvalserien-
- DIF_Soldier
Andy skrev:Inte vem som helst...Remy Lebeau skrev:Detta var anledningen till att jag hellre såg Tellqvist före Wesslau för den långsiktiga sakens skull. Vem som helst såg det här komma, och nu ska vi vara glada om Tellan kommer. DIF har trots allt pissat honom i ansiktet redan..
Tycker verkligen du blåser upp detta, sjukt snedvridet dessutom.
- Majoriteten såg Tellqvist som en frälsare som inte fick kritiseras. Det gapades om att Wesslau minsann bara "dansat en sommar" och att Tellqvist till skillnad från W var en vinnarmålvakt.
- Det gnälldes på Wesslaus skaderisk och det faktum att han inte spelat som uttalad förstamålvakt ännu och inte stått majoriteten av matcherna - att han inte skulle klara det. Tellqvist däremot skulle klara det med bravur.
- Ingen mig veterligen motsatte sig att Tellqvist var det bättre valet för en långsiktig lösning.
De flesta förstod att Wesslau skulle dra om han fick chansen.
- Debatten fortsatte långt efter att Wesslau blivit klar i princip alla trådar. Mods fick vädja alla om att respektera klubbens och målvaktstränarens val. När säsongen startade var majoriteten fortfarande halvsura på valet av keeper.
- När Wesslau motbevisade alla om att han både höll en hög nivå, var skadefri samt spelade mest av alla målvakter höll alla tvivlare käften.
Dessutom anser jag att han var bättre än Tellqvist under säsongen. Tellan var OK, inte mer.
Rätta mig om jag har fel någon, men visst FAN var Wesslau den som kritiserades?!
Säg den glädje som varar
- Jack Daniel
Tycker det är DÅLIG STIL av redaktionen att lägga upp en svansande intervju med karljäveln. Jag har önskat få den borttagen, men tyvärr. Vad ha Wesslau att säga oss, nu???

Sv: Välkommen Gustaf Wesslau!
Grymt pinsamma inlägg av många här. Är Wesslaus flytt något att hetsa upp sig för? Folk vräker ut sig könsord. Medelåldern här inne verkar vara 16. Lägg ner tramset.
Lycka till Wesslau.
Lycka till Wesslau.
- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Tack för en okej säsong i ett värdelöst lag. Hoppas fortfarande att det går käpprätt åt helvete för dig i HV
Jag förstod aldrig varför han fick det priset. Visst han var vår bäste spelare under grundserien, men det är väl inte riktigt bara det utmärkelsen handlar om? Har han nån skam i kroppen så lämnar han över priset till Fimpen innan han drar.Magnutz skrev:Det som verkligen stör mig på riktigt, allvar, är hur han betedde sig i målet under hela Kvalserien. Som en trött gubbe. Han spelade sin sämsta hockey under kvalserien. Det stör mig något jävligt. Och det tar glansen av Din Årets Järnkamin-utmärkelse.
Re: Sv: Välkommen Gustaf Wesslau!
Instämmer fullt ut. Dock är förmodligen 16 år en på tok för hög snittålder bakom de flesta huvudlöst arga inläggen. Mamma och pappa där hemma är säkert stolta! Eller inte.pulverapa skrev:Grymt pinsamma inlägg av många här. Är Wesslaus flytt något att hetsa upp sig för? Folk vräker ut sig könsord. Medelåldern här inne verkar vara 16. Lägg ner tramset.
Lycka till Wesslau.
Lycka till Wesslau, tack för en enastående insats i ett lag i motvind. Jag hoppas du får vinna guldet i vår frånvaro och att vi ses i ES säsongen efter nästa.
DIF_Soldier skrev:Andy skrev:Inte vem som helst...Remy Lebeau skrev:Detta var anledningen till att jag hellre såg Tellqvist före Wesslau för den långsiktiga sakens skull. Vem som helst såg det här komma, och nu ska vi vara glada om Tellan kommer. DIF har trots allt pissat honom i ansiktet redan..
Tycker verkligen du blåser upp detta, sjukt snedvridet dessutom.
- Majoriteten såg Tellqvist som en frälsare som inte fick kritiseras. Det gapades om att Wesslau minsann bara "dansat en sommar" och att Tellqvist till skillnad från W var en vinnarmålvakt.
- Det gnälldes på Wesslaus skaderisk och det faktum att han inte spelat som uttalad förstamålvakt ännu och inte stått majoriteten av matcherna - att han inte skulle klara det. Tellqvist däremot skulle klara det med bravur.
- Ingen mig veterligen motsatte sig att Tellqvist var det bättre valet för en långsiktig lösning.
De flesta förstod att Wesslau skulle dra om han fick chansen.
- Debatten fortsatte långt efter att Wesslau blivit klar i princip alla trådar. Mods fick vädja alla om att respektera klubbens och målvaktstränarens val. När säsongen startade var majoriteten fortfarande halvsura på valet av keeper.
- När Wesslau motbevisade alla om att han både höll en hög nivå, var skadefri samt spelade mest av alla målvakter höll alla tvivlare käften.
Dessutom anser jag att han var bättre än Tellqvist under säsongen. Tellan var OK, inte mer.
Rätta mig om jag har fel någon, men visst FAN var Wesslau den som kritiserades?!
Klockrent inlägg. Så var det och har varit om flera spelare över många år.
Gnäll som fan i förväg sen är det tyst eller att han får positiv feedback för att spelaren/målvakten är bra. Sedan pissar man honom när han lämnar en klubb som förmodligen pissat på denne.
Ibland är forumet som en sekt som riktigt vänder kappan efter vinden.
Lycka till Wesslau. Inte oväntat att du skulle dra vilket är förståligt.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
-
FÖR ATT HAR MAN VARIT MED OCH SPELAT NER ETT LAG TILL EN LÄGRE DIVISION ÄR DET FAN ENS SKYLDIGHET ATT SPELA TILLBAKA LAGET.Acke83 skrev:Varför är folk så lacka på Wesslau? Han stog ju förfan alla matcher utom en och gjorde det jävligt bra. Folk verkar söka anledningar att få sura
Sv: Re: Välkommen Gustaf Wesslau!
Du vill behålla spelartruppen intakt? Det är du nog ensam om.Farsta & Cobran skrev:FÖR ATT HAR MAN VARIT MED OCH SPELAT NER ETT LAG TILL EN LÄGRE DIVISION ÄR DET FAN ENS SKYLDIGHET ATT SPELA TILLBAKA LAGET.Acke83 skrev:Varför är folk så lacka på Wesslau? Han stog ju förfan alla matcher utom en och gjorde det jävligt bra. Folk verkar söka anledningar att få sura