Landeskog köpte precis en lägenhet nära Globen... Behöver inte betyda något.DIF_Soldier skrev:Känns som att nästa säsongs lag kommer vara sååå mycket mer Djurgården än årets och fjolårets lag någonsin har varit.
Kan det vara...? Nää, jag vågar inte ens hoppas.Sweeny skrev:En kul grej är att Andreas Engqvist verkar leta 2:or i Spånga, enligt sin egen facebook.
Han verkar ju i alla fall vara på väg bort från Montreal/Hamilton...
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Expert.
Ja det känns verkligen Djurgårn över lagbygget!DIF_Soldier skrev:Känns som att nästa säsongs lag kommer vara sååå mycket mer Djurgården än årets och fjolårets lag någonsin har varit.
Kan det vara...? Nää, jag vågar inte ens hoppas.Sweeny skrev:En kul grej är att Andreas Engqvist verkar leta 2:or i Spånga, enligt sin egen facebook.
Han verkar ju i alla fall vara på väg bort från Montreal/Hamilton...
Dock är ju Sir Charles väldigt mycket Djurgårn och vet vad för spelare det ska vara.
Han känns väldigt mycket som "en av oss" till skillnad ifrån föregångaren..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Andy, hur bra är grabben då? Något för DIF?Andy skrev:Min grabb lirar ju i Almtuna så det har ju blivit en del Allsvenskhockeykonsumtion

- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
SirDifalot, Morwin, Mårten, Andy mflSirDIFalot skrev:Han har varit en riktig jävla retsticka i Mora faktiskt. Hånat Leksands publik osv. Tror att han är Sean Avery typ. Wikegård kallade honom för "Sveriges bästa powerforward just nu" en gång ifjol. Fast Wikegårds scoutegenskaper håller jag jävligt lågt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas Hank har höjt sitt spel några nivåer. Han var dålig senast i DIF.
Och jag ska villigt erkänna att jag INTE följer Moras matcher så jag hoppas dessa gjort honom till en betydligt bättre spelare.
Naturlig ersättare till Brodin kanske?
Edit: Han var alldeles för blyg senast. Något han kommit över nu verkar det som. Tar för sig!
Tack för infon. Jag hoppas och tror ni har rätt. Ska bli spännande att få se honom i höst.
Nu får man hoppas på lite handledsvärvningar snart. Linkan?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ingen orsak sen kommer nog hösten bli väldigt kul att se ett nytt djurgårdenBOMBOM BOUCHARD skrev:SirDifalot, Morwin, Mårten, Andy mflSirDIFalot skrev:Han har varit en riktig jävla retsticka i Mora faktiskt. Hånat Leksands publik osv. Tror att han är Sean Avery typ. Wikegård kallade honom för "Sveriges bästa powerforward just nu" en gång ifjol. Fast Wikegårds scoutegenskaper håller jag jävligt lågt.BOMBOM BOUCHARD skrev:Hoppas Hank har höjt sitt spel några nivåer. Han var dålig senast i DIF.
Och jag ska villigt erkänna att jag INTE följer Moras matcher så jag hoppas dessa gjort honom till en betydligt bättre spelare.
Naturlig ersättare till Brodin kanske?
Edit: Han var alldeles för blyg senast. Något han kommit över nu verkar det som. Tar för sig!
Tack för infon. Jag hoppas och tror ni har rätt. Ska bli spännande att få se honom i höst.
Nu får man hoppas på lite handledsvärvningar snart. Linkan?

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Jag skulle vilja se en back presenteras snart, det är väldigt tyst på den fronten. Aja, det är ju några månader kvar..
- -daniel-
Riktigt skönt med Fimpen o Hank - två oerhört viktiga spelare. Henrik har förövrigt varit grymt nyttig i Mora - av vad jag hört ville de verkligen ha kvar honom.
Det börjar röra på sig...
Det börjar röra på sig...
- Andy
Om ett par år är han given - det kan jag lova!Therocket1 skrev:Andy, hur bra är grabben då? Något för DIF?Andy skrev:Min grabb lirar ju i Almtuna så det har ju blivit en del Allsvenskhockeykonsumtion
Hans högsta dröm är inte att få spela i NHL. Hans högsta drömmar är 1. att få representera det land som är mitt andra hemland i Ishockey, 2. att någon gång få spela i DIF.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Ok, om ölvestad, fimpen och Hank är signade tycker jag att kvoten av powerforwards är fylld. Nu vill jag ha in lite spelskicklighet också. Det räcker inte bara att kämpa bra. Tänker att årets flopp delvis berodde på att vi saknade kreativitet. Vi behöver någon som kan hålla i pucken. In med målskyttar också. Fimpen är solklar kapten nästa år! Enaturlig ledare som alltid kämpar och har hjärtat på rätt ställe.
- SirDIFalot
Det tar sig, sa mordbrännaren...
Expert.
Va heter han då?Andy skrev:Om ett par år är han given - det kan jag lova!Therocket1 skrev:Andy, hur bra är grabben då? Något för DIF?Andy skrev:Min grabb lirar ju i Almtuna så det har ju blivit en del Allsvenskhockeykonsumtion
Hans högsta dröm är inte att få spela i NHL. Hans högsta drömmar är 1. att få representera det land som är mitt andra hemland i Ishockey, 2. att någon gång få spela i DIF.

Norman kan vara påväg till Kärpät, synd, men bra att han väljer spel i ett annat land!
http://www.kaleva.fi/latkat/kaleva/Kolm ... 96/juttu/0
-
Kan inget om finska ligan, men skönt som sagt att han inte väljer en annan svensk klubb i alla fall. I övrigt ett helt förståeligt beslut för en ung duktig kille som honom.Kentta skrev:Norman kan vara påväg till Kärpät, synd, men bra att han väljer spel i ett annat land!
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Kentta = Joel lillbroända?
Nej, snappade bara upp vad han skrevhaak skrev:Kentta = Joel lillbroända?