Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jensa öhling

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jensa öhling »

Inte en chans att Linkan spelar 75k. I så fall har han verkligen inga andra alternativ.

Linkan vet att ta betalt. Sen att han gillar DIF är en annan sak.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

jensa öhling skrev:Inte en chans att Linkan spelar 75k. I så fall har han verkligen inga andra alternativ.

Gaska upp dig nu. Om du kastar smöret innan du hinner sälja det har du inte ens hypotetiska slantar att tappa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Fimpen du är ett föredöme för svensk hockey!
Berra

Inlägg av Berra »

jensa öhling skrev:Inte en chans att Linkan spelar 75k. I så fall har han verkligen inga andra alternativ.

Visst, men nu närmar han sig de 39 och kanske är lite sugen på att avsluta där han tillbringat större delen av karriären. Hoppas kan vi.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Andy skrev:
Äppelmos skrev:
Andy skrev:
SirDIFalot skrev:Hoppas man har råd med Bremberg. Både en spelartyp och en profilvärvning.

Sedan kanske några här inser att Linkan knappast vill spela i DIF till varje pris, han har en hög prislapp. I vintras lät det nästan som att Linkan ville spela i DIF gratis enligt många här..
I vintras var han faktiskt beredd att "gå ner rejält i pris" för att få spela i DIF. Inte gratis, men nästan... Han ville verkligen tillbaks till hans älsklingsklubb.

Det är dags att inse att det finns en liten grupp killar som är "riktiga" djurgårdare. Killar som älskar skölden och färgerna lika mycket som vi gör. Grabbar som gärna hänger på sig halsduken och tar en sväng till Stadion.

Linkan och Tellqvist är sådanna. Otto, Fimpen och Ölvestad tre andra. Kempe och bröderna Holmqvist lika så. Plus ett gäng till.
Har du hört nått om Kempe/ bröderna Holmqvist undrar man ju genast då? ;)
Inte ett pip.

Jag tror att Kempe svettas om näterna av ångest. Han vill nog gärna stanna, men vet att det vore förödande för hans karriär. Jag hoppas nästan att han lämnar, kör ett år i en hyfsad klubb man kan leva med för att komma tillbaks nästa år när vi är uppe i Eliten igen.

En spelare jag gärna ser i DIF är Andreas Holmqvist. Har dock inte hört något. Hans brorsas kontrakt går väl ut nu med LHC. Har inte hört något om honom heller opch tror att det är ett långskott.

Glömde i ju i min förra post några spelare med Djurgårdshjärta och då menar jag killar som är lika mycket suportrar som anstälda i klubben - tänker på de tre bröderna Kronwall, Doug Murray, Jacob Josefsson och Krüger till exempel.

Jag vet att det är off topic i Silly tråden, men jag hoppas att Kjellberg gjort comeback i år och kört tre matcher med Falun i Div1....

För övrigt är jag mycket nyfiken på var ryktena om Fernhpolm och Hannula kommer i från. Har svårt att se vad deras motiv och incitament att köra Allsvenskan med DIF skulle kunna vara. Kan någon berätta hur dessa namn poppat upp?
Sticker Kempe hoppas ja då det blir till NHL inte till ES :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kempe har väl ändå inget att göra i NHL. SÅ bra är han verkligen inte. Men visst platsar han i Elitserien.
Morwin

Inlägg av Morwin »

jensa öhling skrev:Kempe har väl ändå inget att göra i NHL. SÅ bra är han verkligen inte. Men visst platsar han i Elitserien.
Han var ju draftat av Philly och dem hade ju kollat lite på han rycktades om detta år
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
gaspo

Inlägg av gaspo »

Sorry han fyller för helvetet 39år! Hur har hans senaste säsonger sett ut? Vakna upp han skulle ALDRIG kunna lyfta mer än 75k. Han har tjänat sina pengar. o det e inga små pengar!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Morwin skrev:
jensa öhling skrev:Kempe har väl ändå inget att göra i NHL. SÅ bra är han verkligen inte. Men visst platsar han i Elitserien.
Han var ju draftat av Philly och dem hade ju kollat lite på han rycktades om detta år
Kempe lira i NHL?
Jaja, nu är silly season verkligen igång. Möjligen att han skulle kunna lira lite i AHL då.

Kul med Fimpen. Underbar kille, behövs spelare som honom också i ett lag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Anteson

Inlägg av Anteson »

Enligt källan (som inte är samma som breakade sanningen om Wesslau och HV för nån vecka sedan) lutar det åt att Otto stannar. Det samma med Ölvestad. Mackan något mer tveksam. Fimpen å sin sidan skall mer eller mindre ha låst in sig i omklädningsrummet gömt nyckel i fillingarna och sagt att han vägrar komma ut innan han får ett kontrakt med hur låg lön som helst.

as garvar verkligen Fimpen e jusst nu va Dif alltid har stått för genom mitt livs som Fan av Dif
Massor av karaktär nu hoppas jag bara på bremberg så jag får see fimpen bära massa
trunkar hahaha

Fimpen <3 Altid oavsett DiF!
Pontulf

Inlägg av Pontulf »

ÄLSKAR DIG FIMPEN <3

Inlägg av #10 »

Fimpen, en av dom största djurgårdarna för mig, har lirat mot honom i Björknäshallen för 16 år sen :)
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Hank är klar enligt MrMadhawk, som ska ha fått det konfirmerat både ifrån Djurgårds- och Morahåll:

http://mrmadhawk.se/2012/april/henrik-e ... arden.html
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Edin skrev:Hank är klar enligt MrMadhawk, som ska ha fått det konfirmerat både ifrån Djurgårds- och Morahåll:

http://mrmadhawk.se/2012/april/henrik-e ... arden.html
Oj oj oj... Vad bra. Varit lite orolig eftersom det inte ryktats ett piss om det. Hoppas!
Expert.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

fan du hann före.

Henrik Eriksson tillbaka i Djurgården
Låst