Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Daniel942 »

Harold Camping skrev:
Daniel942 skrev:
Harold Camping skrev:Bara att tacka vår genomgående bästa spelare under hela säsongen för hans insatser.
Utan honom hade denna Västerbottenost till lagbygge varit betydligt sämre än det var.

Det enda jag blir illamående över är hur man kan såga honom för att han lämnar då vi inte ens spelar i samma serie som HV längre.
Att han lämnar - fine. Det är hans smutsiga uttalande som stör.
Exakt vad sa han? har lyckats förtränga det.
http://hv71.se/Nyheter/Gustaf-Wesslau-b ... kt-i-HV71/
- Jag är väldigt förväntansfull och glad över att få representera en så fin förening som HV71 under de kommande åren. Mitt mål är att vara bäst i Sverige och att få vinna SM-guld, vilket passar bra eftersom HV71 har samma målsättning, säger Gustaf Wesslau och fortsätter:
- Det ska bli kul att stifta bekantskap med North Bank Supporters som alltid skapar bra stämning i Kinnarps Arena, vilket gör det till ett av de trevligaste ställena att spela på.
Att han dessutom skriver 3 år stör mig enormt också.
DIF!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mattebo skrev:Vet inte hur pålitlig denna bloggare är, men han påstår att Hank the Tank är klar.

http://www.hockey-pappan.blogspot.se/20 ... i-dif.html
Han har även skrivit att både Fimpen och Tim S redan har signat. Var längesedan.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

android skrev:
Mattebo skrev:Vet inte hur pålitlig denna bloggare är, men han påstår att Hank the Tank är klar.

Han har även skrivit att både Fimpen och Tim S redan har signat. Var längesedan.
Driver Silly Season för Djurgården på SvenskaFans.com:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Dj ... Tab=ArtPop

Det är bra att lära sig vilka bloggare som är pålitliga och vilka som inte är det. Försöker undvika att lägga upp lösa rykten. Han snackade tidigare om Guter också. Han känns spekulativ.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Väntat med Wesslau. Hade dock gärna sett honom utomlands.

Svider dock rejält att han skrev på för så mycket som 3 år för HV71. Troligtvis hade han nog stuckit även om vi varit kvar i elitserien. Cash is king.

Jaja. Lycka till Wesslau! Tack för den tid du har haft i DIF, du har skött det utmärkt!
i
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Mattebo skrev:
android skrev:

Driver Silly Season för Djurgården på SvenskaFans.com:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Dj ... Tab=ArtPop

Det är bra att lära sig vilka bloggare som är pålitliga och vilka som inte är det. Försöker undvika att lägga upp lösa rykten. Han snackade tidigare om Guter också. Han känns spekulativ.
Är jävligt spekulativt att skriva att folk har förlängt då dem inte har det. Han borde hålla käften.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Skriver han på för tre år?!?! Seriöst, dra åt helvete Wesslau.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Var det inte samma kille som sa att vi hade förlängt med Sandberg?

Hur som helst, inte alls otroligt att Hank hamna i DIF igen.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Härliga nyheter vi fick idag. Man hade ju hoppats på någonting positivt om klubben. Istället försvann en gnagare in i glömska.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Äppelmos

Inlägg av Äppelmos »

Jim Morrison skrev:Skriver han på för tre år?!?! Seriöst, dra åt helvete Wesslau.
Yes det sved mer än alla jävla positiva ord om hivs "klack" osv..
Hade som du hoppats på nått ifrån DIFs håll idag..
cragnotti

Inlägg av cragnotti »

Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Det passade att skriva treårs kontrakt med HV men inte med oss. Han såg nog oss bara som en transportsträcka till dom rikare klubbarna i Sverige.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
robin975

Inlägg av robin975 »

"Jag vill tacka fansen och klubben för allt, den har hjälpt mig att utvecklas, det är en stolt och anrik klubb."

"Jag är glad och förväntansfull att jag ska få spela i en sån fin förening som HV71. Mitt mål är SM-guld - de är HV71's mål också"

Hade inte vi sm-guld som mål?
Dra åt helvete Wesslan :(
VI ÄR TILLBAKA!!!
gaspo

Inlägg av gaspo »

Wesslau 3år???? Din jävla råtta! Fy fan.
vr6power

Inlägg av vr6power »

Mattias_87 skrev:Det passade att skriva treårs kontrakt med HV men inte med oss. Han såg nog oss bara som en transportsträcka till dom rikare klubbarna i Sverige.

Det var ju exakt va han själv sa innan han skrev på för oss, Han ville tjäna pengar och bli bäst i sverige det var hans mål, Ser inget fel i det han gör nu eftersom det var just detta han var ute efter, men och med stort MEN så ville jag ha TELLAN iställe för Wesslau just pga det han sa och detta att han stack direkt nån erbjöd mer pengar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

vr6power skrev:
Mattias_87 skrev:Det passade att skriva treårs kontrakt med HV men inte med oss. Han såg nog oss bara som en transportsträcka till dom rikare klubbarna i Sverige.

Det var ju exakt va han själv sa innan han skrev på för oss, Han ville tjäna pengar och bli bäst i sverige det var hans mål, Ser inget fel i det han gör nu eftersom det var just detta han var ute efter, men och med stort MEN så ville jag ha TELLAN iställe för Wesslau just pga det han sa och detta att han stack direkt nån erbjöd mer pengar.
Eller så var det Djurgården som ville skriva ett år med Wesslau? Och HV som ville skriva tre år? Jag tror att Djurgårdens inställning i fallet målvakter är ett år i taget, det är ju bara kolla på hur långa kontrakt vi skrivit senaste åren.
Expert.
Låst