Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
jokohanho
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av jokohanho »

gaspo skrev:
jokohanho skrev:
gaspo skrev:Ut med Kempe!
Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Kempe ut för att han är en duttare med puck. Mkt dribblingar som aldrig blir nått. Ingen avslutare förutom på straffar. Sedan pratar mkt med pressen om vilka som är intresserade av han o inte. Mkt dåligt!

Printz:Fruktansvärt långsam på rören o då menar jag FRUKTANSVÄRT! Han har suttit i Wesslaus knä i varenda match!

Holmqvist:Väldigt långsam o tacklingsrädd!
Låt Kempe och Printz stanna. Kempe har haft det tufft ja, men skulle han bli en trogen DIF:are skulle inte jag säga nej! Tror det lossnar snart för kämparviljan är det inget fel på.
Holmqvist orkar jag dock inte försvara, han ser jag gärna att han lämnar.

Var det inte du som ville ha kvar Klubertanz också? Märkliga åsikter du har.
Vad e det för märkliga åsikter? Skall vi ha en back som sitter i knäet på målisen varje match. Printz är oerhört orörlig! Förklara för mig hur det skall funka i HA? Det funkade ju inte i Elitserien! yle spelade upp sig oerhört under kvalserien. Tyvärr lyckades han göra ett misstag. Men han var lätt bästa backen i kvalserien.
Jag tror inte Printz hade haft några problem med AS. Han kanske inte är den snabbaste på rören, men han gör det han ska. Problemet att han gick ner sig i KS var att han fick en mer offensiv roll än vad han är van vid, han gjorde ett par diskutabla utflykter och missbedömde en del situationer. Men under hela grundserien var han stabil i det mesta han gjorde i mitt tycke. Egentligen den enda backen som höll en hög lägstanivå hela säsongen, vilket är något vi saknat denna säsong.

Klubertanz sista misstag stirrar jag mig inte alls blint på, det var inte ett misstag jag tycker var så hemskt egentligen, snarare otur. Det jag baserar min kritik på var hans osäkerhet under hela KS. Han gjorde ena slarvet efter det andra, vilket han även gjorde under grundserien. Han var verkligen långt ifrån den bästa backen i KS.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

jokohanho skrev:
gaspo skrev:
jokohanho skrev:
Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

Kempe ut för att han är en duttare med puck. Mkt dribblingar som aldrig blir nått. Ingen avslutare förutom på straffar. Sedan pratar mkt med pressen om vilka som är intresserade av han o inte. Mkt dåligt!

Printz:Fruktansvärt långsam på rören o då menar jag FRUKTANSVÄRT! Han har suttit i Wesslaus knä i varenda match!

Låt Kempe och Printz stanna. Kempe har haft det tufft ja, men skulle han bli en trogen DIF:are skulle inte jag säga nej! Tror det lossnar snart för kämparviljan är det inget fel på.
Holmqvist orkar jag dock inte försvara, han ser jag gärna att han lämnar.

Var det inte du som ville ha kvar Klubertanz också? Märkliga åsikter du har.
Vad e det för märkliga åsikter? Skall vi ha en back som sitter i knäet på målisen varje match. Printz är oerhört orörlig! Förklara för mig hur det skall funka i HA? Det funkade ju inte i Elitserien! yle spelade upp sig oerhört under kvalserien. Tyvärr lyckades han göra ett misstag. Men han var lätt bästa backen i kvalserien.
Jag tror inte Printz hade haft några problem med AS. Han kanske inte är den snabbaste på rören, men han gör det han ska. Problemet att han gick ner sig i KS var att han fick en mer offensiv roll än vad han är van vid, han gjorde ett par diskutabla utflykter och missbedömde en del situationer. Men under hela grundserien var han stabil i det mesta han gjorde i mitt tycke. Egentligen den enda backen som höll en hög lägstanivå hela säsongen, vilket är något vi saknat denna säsong.

Klubertanz sista misstag stirrar jag mig inte alls blint på, det var inte ett misstag jag tycker var så hemskt egentligen, snarare otur. Det jag baserar min kritik på var hans osäkerhet under hela KS. Han gjorde ena slarvet efter det andra, vilket han även gjorde under grundserien. Han var verkligen långt ifrån den bästa backen i KS.
Otur att han försöker passa sig själv genom sargen eftersom han missade totalt med en vanlig passning till spelaren framför :&?
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
jokohanho

Inlägg av jokohanho »

Morwin skrev:
Otur att han försöker passa sig själv genom sargen eftersom han missade totalt med en vanlig passning till spelaren framför :&?

Haha, ja det var en misslyckad passning som kom väldigt oturligt eftersom att det blev ett avgörande mål. Under KS fanns det betydligt värre misstag av både han själv och andra spelare menar jag. Själva situationen i sig tycker jag är mer otur än oskicklighet.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Ut med Printz!
Ut med Holmqvist!

DIF har EN back som står upp för sin målvakt, EN back som försöker rensa rent framför målet, EN back som står upp för sitt lag och han vill du göra dig av med. Mycket märkligt.

Hur blir det, om det nu blir "strejk" i NHL, vill spelarna spela i HA då?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av BaronVonDif »

Monten klar för Timrå, inleddes den förhandlingen under kvalet kanske? :-?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Får vi behålla Printz ner i Allsvenskan ska vi vara riktigt glada. Förstår mig inte på folk som vill ha bort honom.

Visst han kanske inte har det bästa spelsinnet med puck eller handlederna MEN han är en bra defensiv back! Hans misstag på isen har minskat avsevärt under de senaste säsongerna och har varit den som försökt hålla ihop defensiven då andra misslyckats. Att försöka göra sig av med Printz om vi har chans att behålla honom skulle vara ett stort misstag!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Jepe skrev:Får vi behålla Printz ner i Allsvenskan ska vi vara riktigt glada. Förstår mig inte på folk som vill ha bort honom.

Visst han kanske inte har det bästa spelsinnet med puck eller handlederna MEN han är en bra defensiv back! Hans misstag på isen har minskat avsevärt under de senaste säsongerna och har varit den som försökt hålla ihop defensiven då andra misslyckats. Att försöka göra sig av med Printz om vi har chans att behålla honom skulle vara ett stort misstag!
Instämmer,om nån ska bort är det Kyle. Dyr,dålig och slarvig! Tre mindre önskvärda kvalitéer hos en spelare, sånt kan billiga juniorer stå för.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Re: Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av Remy Lebeau »

Daniel Josefsson som någon nämde har 175 000 i Månaden i Malmö. Att betala så mycket för en back av hans kaliber är ren och skär idioti i mina ögon.

Då finns det klart bättre alternativ för samma pengar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Madferit

Inlägg av Madferit »

Printz kan vi glömma. Han har enligt mycketr säkra källor redan under ES gått till ledningen och sagt att han inte vill spela om det blir HA.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

BaronVonDif skrev:
Jepe skrev:Får vi behålla Printz ner i Allsvenskan ska vi vara riktigt glada. Förstår mig inte på folk som vill ha bort honom.

Instämmer,om nån ska bort är det Kyle. Dyr,dålig och slarvig! Tre mindre önskvärda kvalitéer hos en spelare, sånt kan billiga juniorer stå för.

Han är väl ändå på väg hem. Har för mig att hans familj har flyttat hem till USA igen så tror knappast han stannar
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Staten

Inlägg av Staten »

Madferit skrev:Printz kan vi glömma. Han har enligt mycketr säkra källor redan under ES gått till ledningen och sagt att han inte vill spela om det blir HA.
Om de är för fina för Allsvenskan skulle de gett fan i att spela ner oss. Han kan dra åt helvete i så fall (om det stämmer), orkar inte med sånt beteende.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!

Jag dör.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt..
Jag är mer rädd att det hela mer kommer likna en Bollywood-produktion.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Magnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!

Jag dör.
Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer med
ner.:sad:

Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BaronVonDif skrev:
Magnutz skrev:Fyfan, nu sitter jag som på nålar, på riktigt. Det är som tiden innan en stor jävla Hollywood-explosion. Allt tystnar och för att sugas inåt.. Sen BLAMM-O!

Jag dör.
Man får inte hoppas på för mycket, då blir man lätt besviken, dagens bomb kan ju vara att endast Carlsson och Almtorp följer med
ner.:sad:

Det är nog det jag minst av allt vill. De måste bort. Inte för att de är dåliga människor eller så men för att de inte vet hur det är att vinna. (stämmer väl i och för sig in på fler men men.)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst