Helt vanvettigt är det givetvis inte, men nog fan är det väl det absolut bästa man kan lyckas få ihop utan att Ingvar Kamprad tillkännager en hemlig kärlek till klubben och pumpar in lite kulor. Det KAN bli så, men det är väldigt osannolikt.Magnutz skrev:Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).
Går allt vår väg blir det ett BRA lag. Jag hoppas på det men inte blåögt och dreglandes. Med sans.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Det reser sig ju lite i byxan när man läser tråden. Hur som helst tror jag inte ett skit på alla rykten förrän jag ser det med mina egna ögon. Låter för bra för att vara sant. Låter galet osannolikt. Var skulle pengar komma ifrån i så fall? Tror inte grabbar som tjänat både 100 och 200 lök (och ännu mer) väljer att komma till DIF för en struntsumma.
Förhoppningsvis har jag fel. Djurgårdshjärta? Finns det? Hoppas..
Förhoppningsvis har jag fel. Djurgårdshjärta? Finns det? Hoppas..
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nilson, Otto, Ölvestad i en tredjekedja? Det är givetvis orealistiskt. Så bra lag får vi aldrig.coolacrille skrev:Helt vanvettigt är det givetvis inte, men nog fan är det väl det absolut bästa man kan lyckas få ihop utan att Ingvar Kamprad tillkännager en hemlig kärlek till klubben och pumpar in lite kulor. Det KAN bli så, men det är väldigt osannolikt.Magnutz skrev:Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).
Går allt vår väg blir det ett BRA lag. Jag hoppas på det men inte blåögt och dreglandes. Med sans.
Expert.
-
Exakt. Orealistiskt? Ja. 100% omöjligt? Nej då.SirDIFalot skrev:Nilson, Otto, Ölvestad i en tredjekedja? Det är givetvis orealistiskt. Så bra lag får vi aldrig.coolacrille skrev:Helt vanvettigt är det givetvis inte, men nog fan är det väl det absolut bästa man kan lyckas få ihop utan att Ingvar Kamprad tillkännager en hemlig kärlek till klubben och pumpar in lite kulor. Det KAN bli så, men det är väldigt osannolikt.Magnutz skrev:Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).

Det är frustrerande härligt att följa denna silly. Ni kan fatta att klubbens unika (i negativ mening) situation fått en del saker att hända. Det kommer skäras rejält i organisationen - för att få pengar till spelare. Järlan bort Challe på 2 stolar. Zabel på 3 år (kostar nog inte skjortan) Montén bort. Tjärna Jr bort. X andra bort. Det frigörs pengar, det tillkommer antagligen kapital utifrån. Vissa med just Djurgårdshjärta kommer spela för sänkt lön.coolacrille skrev:Exakt. Orealistiskt? Ja. 100% omöjligt? Nej då.SirDIFalot skrev:Nilson, Otto, Ölvestad i en tredjekedja? Det är givetvis orealistiskt. Så bra lag får vi aldrig.coolacrille skrev:Helt vanvettigt är det givetvis inte, men nog fan är det väl det absolut bästa man kan lyckas få ihop utan att Ingvar Kamprad tillkännager en hemlig kärlek till klubben och pumpar in lite kulor. Det KAN bli så, men det är väldigt osannolikt.Magnutz skrev:Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).
Så.. vad som helst kan hända...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Härligt optimistisk du är! Jag väljer att hålla tillbaka lite eftersom jag är trött på att bli besviken. Men visst är det trevligt att spekulera.Magnutz skrev:Det är frustrerande härligt att följa denna silly. Ni kan fatta att klubbens unika (i negativ mening) situation fått en del saker att hända. Det kommer skäras rejält i organisationen - för att få pengar till spelare. Järlan bort Challe på 2 stolar. Zabel på 3 år (kostar nog inte skjortan) Montén bort. Tjärna Jr bort. X andra bort. Det frigörs pengar, det tillkommer antagligen kapital utifrån. Vissa med just Djurgårdshjärta kommer spela för sänkt lön.coolacrille skrev:Exakt. Orealistiskt? Ja. 100% omöjligt? Nej då.SirDIFalot skrev:Nilson, Otto, Ölvestad i en tredjekedja? Det är givetvis orealistiskt. Så bra lag får vi aldrig.coolacrille skrev:Helt vanvettigt är det givetvis inte, men nog fan är det väl det absolut bästa man kan lyckas få ihop utan att Ingvar Kamprad tillkännager en hemlig kärlek till klubben och pumpar in lite kulor. Det KAN bli så, men det är väldigt osannolikt.Magnutz skrev:Så jävla out of the blue crazy är inte Androidens lilla laguppställning. Det kan bli ås. Det är inte Sidney Crosby - Malkin - Stamkos som står där utan vanliga nordeuropeiska hockeyarbetare (och en kontinental).
Så.. vad som helst kan hända...
Ja, jag väljer aktivt optimismen nu. DIF Hockey har inte råd med "det andra scenariot" för det slutar i undergång. Allt måste göras rätt nu och om vi inte satsar nu kan vi lika gärna lägga oss ner och dö - vilket inte riktigt är vår grej. 
Blir mer silly under dagen som kommer, var så säkra!

Magnutz skrev:Ja, jag väljer aktivt optimismen nu. DIF Hockey har inte råd med "det andra scenariot" för det slutar i undergång. Allt måste göras rätt nu och om vi inte satsar nu kan vi lika gärna lägga oss ner och dö - vilket inte riktigt är vår grej.
Haha - man orkar ju inte vänta!
VI ÄR TILLBAKA!!!
Nej, det vore kanske bra om de drog igång arbetet vid 02.00 istället förca 09.00.. så vi kan få lite mer info!robin975 skrev:Magnutz skrev:Ja, jag väljer aktivt optimismen nu. DIF Hockey har inte råd med "det andra scenariot" för det slutar i undergång. Allt måste göras rätt nu och om vi inte satsar nu kan vi lika gärna lägga oss ner och dö - vilket inte riktigt är vår grej.

Magnutz skrev:Nej, det vore kanske bra om de drog igång arbetet vid 02.00 istället förca 09.00.. så vi kan få lite mer info!robin975 skrev:Magnutz skrev:Ja, jag väljer aktivt optimismen nu. DIF Hockey har inte råd med "det andra scenariot" för det slutar i undergång. Allt måste göras rätt nu och om vi inte satsar nu kan vi lika gärna lägga oss ner och dö - vilket inte riktigt är vår grej.
Ja precis - det hade inte varit helt fel.
Är det imorgon dom kommer göra klart med massa nyförvärv och sånt?

VI ÄR TILLBAKA!!!
Mjae, det drar nog ut på tiden. Några blir nog klara imorgon eller inom kort. Andra lär dröja lite längre. My guess.robin975 skrev:Magnutz skrev:Nej, det vore kanske bra om de drog igång arbetet vid 02.00 istället förca 09.00.. så vi kan få lite mer info!robin975 skrev:Magnutz skrev:Ja, jag väljer aktivt optimismen nu. DIF Hockey har inte råd med "det andra scenariot" för det slutar i undergång. Allt måste göras rätt nu och om vi inte satsar nu kan vi lika gärna lägga oss ner och dö - vilket inte riktigt är vår grej.
Ja precis - det hade inte varit helt fel.
Är det imorgon dom kommer göra klart med massa nyförvärv och sånt?

09:28
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
Trio återvänder till Djurgården - Engqvist, Bremberg och Fernholm är klara för klubben!
11:13
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
Efter triobomben - nu ansluter Tellqvist!
16:19
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
SM-GULDET 2014 TILL DJURGÅRDEN - ÖVRIGT BONDEPACK LÄMNAR W.O EN SÄSONG I FÖRTID
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
Trio återvänder till Djurgården - Engqvist, Bremberg och Fernholm är klara för klubben!
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
lölEnbom skrev:09:28
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
-
17:43Enbom skrev:09:28
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
DIF-flykt från NHL - alla vill hjälpa hjärtat upp från HA; Murray, Kronwall, Josefsson och Krüger vänder hem!
Glömde du inte Odoya och hörnqvist med :O?coolacrille skrev:17:43Enbom skrev:09:28
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
AFTONBLADET AVSLÖJAR:
DIF-flykt från NHL - alla vill hjälpa hjärtat upp från HA; Murray, Kronwall, Josefsson och Krüger vänder hem!
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05