Rätt kul att så fort man pratar med någon utomstående så får man höra att DIF har så bra trupp, och då nämner de alltid MT. Folk har verkligen inte koll på hur trött han varit...
Oavsett om alla namn är sanna, så är Challes svåraste uppgift att hitta rätt. Det är mycket som skall lira. När skall Challe få backup? Hur gick det med Magic Kenta?Mash skrev:Vad fan har vi att göra i Allsvenskan med truppen som finns i teorin? Allting låter för bra för att vara sant.. Tellan, Linkan, Engvist, Fleury mm. Jag tvekar på att det kan bli verklighet men herrejösses vilken rolig säsong det (förhoppningsvis) blir i så fall!
Allt bottnar i en stenhård beslutsamhet och kanske ren jävla ångest. Djurgårdens IF FÅR INTE bli kvar i hockeyAllsvenskan - av flera skäl. Satsar vi inte nu blir ett potentiellt "HA år 2" förödande. Då börjar tappet, tron faller. Spelare väljer annat. Vi har den bästa chansen direkt och det vet alla.Mash skrev:Vad fan har vi att göra i Allsvenskan med truppen som finns i teorin? Allting låter för bra för att vara sant.. Tellan, Linkan, Engvist, Fleury mm. Jag tvekar på att det kan bli verklighet men herrejösses vilken rolig säsong det (förhoppningsvis) blir i så fall!
Ja vi märker det...pulverapa skrev: Han tjänar betydligt mer än så. Stenbeck är inte påväg bort från malmö. Jag har bra insyn i Klasens situation i och med att min arbetskamrat känner honom mycket väl. Klasen spelar i Malmö nästa säsong.
Du tänkte väl på Marc-Andre, eller kanske Theoren Fleury?SirDIFalot skrev:Ja just fan... Vet inte vad jag tänkte på.
Lämnar han av egen vilja, eller vill inte Djurgården ha honom kvar?Magnutz skrev:Tjärna JR lämnar enligt rykte. Det lossar pengar. Sen vet vi ju inte hur långt vi lyckas värva. En sak som är säker är att allt som går att erbjuda erbjuds för Djurgårdens IF Hockey tänker inte stanna i HockeyAllsvenskan i mer än en säsong.BaronVonDif skrev:Hannula,Fleury,Ferholm,Linkan,Tellan... Det blir säkert nån av dessa herrar som kritar på i morgon men då på bekostnad av nån annan, har väldigt svårt att tänka mig alla dessa herrar samt Otto-Tjärnqvist-Mackan ska vara kvar. Att Otto och Mackan lägger av känns mer och mer troligt och en första femma med Fleury/Hannula i spetsen tar över?
Såg att Åberg har signat på ett års kontrakt någonstans hos oss. Minns inte källan men jag har sett det. Samt hört att Norman är på väg över Atlanten, inga källor.Enbom skrev:Herregud. Jag vill veta vilka av juniorerna som stannar... :E Hoppas oerhört på Åberg och Norman.
Precis. Tror DIF hört sig för med väldigt många spelare med förankring sen tidigare i klubben o hoppas på ngn slags solidaritet...risken är naturligtvis överhängande det hela faller platt...SirDIFalot skrev:Med tanke på alla rykten om grymma spelare känns det som man kommer bli ruskigt besvikne när truppen är klappad och klar. Det är i alla fall något jag ställer in mig på...
Alltså att höra sig för är inte samma sak som att förhandla...försöker bara ta ner förväntningarna en smula.Jim Morrison skrev:Det finns många känslor inför nästa säsong men cynism är inte att föredra hos mig ännuJag gillar att DIF uppenbarligen vet vad dom vill och sätter ribban jävligt högt direkt.
Visst, men man hör sig av med rätt folk i alla fall. Inga dussinlirare direkt.-daniel- skrev:Alltså att höra sig för är inte samma sak som att förhandla...försöker bara ta ner förväntningarna en smula.Jim Morrison skrev:Det finns många känslor inför nästa säsong men cynism är inte att föredra hos mig ännuJag gillar att DIF uppenbarligen vet vad dom vill och sätter ribban jävligt högt direkt.
Jomen typ alla med ett tidigare förflutet i klubben, ser du ett samband med det jag skrev ngra rader upp?Jim Morrison skrev:Visst, men man hör sig av med rätt folk i alla fall. Inga dussinlirare direkt.-daniel- skrev:Alltså att höra sig för är inte samma sak som att förhandla...försöker bara ta ner förväntningarna en smula.Jim Morrison skrev:Det finns många känslor inför nästa säsong men cynism är inte att föredra hos mig ännuJag gillar att DIF uppenbarligen vet vad dom vill och sätter ribban jävligt högt direkt.
Absolut. Men även Dustin Johner och Damien Fleury(om det nu stämmer). Båda är ju bevisat allsvenska toppspelare.-daniel- skrev:Jomen typ alla med ett tidigare förflutet i klubben, ser du ett samband med det jag skrev ngra rader upp?Jim Morrison skrev:Visst, men man hör sig av med rätt folk i alla fall. Inga dussinlirare direkt.-daniel- skrev:Alltså att höra sig för är inte samma sak som att förhandla...försöker bara ta ner förväntningarna en smula.Jim Morrison skrev:Det finns många känslor inför nästa säsong men cynism är inte att föredra hos mig ännuJag gillar att DIF uppenbarligen vet vad dom vill och sätter ribban jävligt högt direkt.
Har gärna fel men....