Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Skulle inte Hannula kräva för hög lön mot vad vi kan ge honom? Om inte det där Kappahl ryktet stämmer då..
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Saken är den att den sociala situationen har en stor betydelse när det gäller en sådan som Hannula. Skulle inte förvåna mig om han vill flytta hem efter alla år här och där.-daniel- skrev:Haha Hannula? Snälla.
Samma Hannula som gjorde hattrick i KHL-slutspelet typ igår? Mmjo tjena.
Onödigt att skratta bort namn som Hannula som dessutom inte spelar i någon märkvärdig liga.
Den som lever får se!
Bara en vild gissning: Hanulla bor i STHLM (?) och har en bakgrund om än mager i föreningen, och då passar DIF på att prata med honom?Magnutz skrev:Inget absolut, men så är det.-daniel- skrev:Haha Hannula? Snälla.
Samma Hannula som gjorde hattrick i KHL-slutspelet typ igår? Mmjo tjena.sen vet vi ju inte hur det blir. DIF Hockey kommer att satsa i alla fall. Spännade!
Cash is King men det är också jävligt mycket kamratskap bakom var spelare hamnar.
Å andra sidan var det ju i princip otänkbart att Klasen skulle gå till Malmö inför säsongen vilket hände, så man ska aldrig säga aldrig men jag har svårt att se Hannula lira i allsvenskan med DIF.-daniel- skrev:Haha Hannula? Snälla.
Samma Hannula som gjorde hattrick i KHL-slutspelet typ igår? Mmjo tjena.
- mannge
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Ställde mig också väldigt frågande till om verkligen Hannula kommer att gå med på "HA-lön". Men visst, om det stämmer så är jag bland de första att hurra. Så länge man inte riskerar någon ekonomisk genomklappning om allt går snett.Mattias_87 skrev:Skulle inte Hannula kräva för hög lön mot vad vi kan ge honom? Om inte det där Kappahl ryktet stämmer då..
Extern finansiär?
Blue Brigade A11
Jag tycker att det är komiskt att man inte kunde skrida över budget med, säg 200k för att höja chanserna för att bli kvar i ES (eller som ledningen såg det - komma till slutspel) men nu vad det verkar som öser in pengar för att komma tillbaka.. Hannula, jag tror inte du kommer men om så fallet är du välkommen tillbaka 

- SirDIFalot
Hannula är väl en av de största legoknektarna som finns? No way.
Fleury är ju intressant men då rycker sista icke-EU platsen. Hoppas vi kan hitta några med dubbla pass....
Hank måste bara in.
Fleury är ju intressant men då rycker sista icke-EU platsen. Hoppas vi kan hitta några med dubbla pass....
Hank måste bara in.
Expert.
- minalman
Det kan ju också finnas 1+1-avtal, där gamla Djurgårdare blir lovad rejäl löneökning om de tar oss upp till ES. Fernholm och Hannula passar in där. Tellan också.mannge skrev:Ställde mig också väldigt frågande till om verkligen Hannula kommer att gå med på "HA-lön". Men visst, om det stämmer så är jag bland de första att hurra. Så länge man inte riskerar någon ekonomisk genomklappning om allt går snett.Mattias_87 skrev:Skulle inte Hannula kräva för hög lön mot vad vi kan ge honom? Om inte det där Kappahl ryktet stämmer då..
Extern finansiär?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
Nu blev det nog lite fel va..BOMBOM BOUCHARD skrev:Som Daniel skrev, en perfekt 5-6:e back.

-----------------------
När det gäller Hannula, jag tror inte alls det är omöjligt att få "hem" honom. Han börjar komma upp i åren och precis som alla andra så har han någon form av familj som han vill skaffa ett hem åt, mycket möjligt att han väljer Stockholm.
Tror dock det är större chans att vi får hem Engqvist av vad jag hört...

Han är väl fransman...SirDIFalot skrev:Hannula är väl en av de största legoknektarna som finns? No way.
Hank måste bara in.
-
Fleury är från Frankrike och sist jag kollade var Frankrike medlem i EU...SirDIFalot skrev:Fleury är ju intressant men då rycker sista icke-EU platsen. Hoppas vi kan hitta några med dubbla pass....

- SirDIFalot
Ja just fan... Vet inte vad jag tänkte på.
Expert.
Stopp, stopp, stopp, ett tag här nu..
Ante, Hannula, Ferna, Tellan........? Skulle EN av dom skriva på, då skulle jag bli oerhört glad. Men det känns som att det är lite för många rykten om toppspelare nu.
Ante, Hannula, Ferna, Tellan........? Skulle EN av dom skriva på, då skulle jag bli oerhört glad. Men det känns som att det är lite för många rykten om toppspelare nu.
Linkan, Fleury...Kentta skrev:Stopp, stopp, stopp, ett tag här nu..
Jag nöjer mig med Linkan, Tellan och Ante. Då kommer jag ge Challe lite pengar i hand, det skulle han vara värd.
Är du allvarlig när du säger "no way" till Mika Hannula? Han är/var en av elitseriens främsta offensiva spelare. Att han sen jojjat omkring i sjuttielva klubbar spelar väldigt lite roll när det viktigaste som finns för vår kära förening att ta sig upp till finrummet, snabbast möjligt.sthlm19 skrev:Han är väl fransman...SirDIFalot skrev:Hannula är väl en av de största legoknektarna som finns? No way.
Hank måste bara in.
Jag kan förstå att du inte gillar Mika p.g.a att han är legoknekt/klubbhora/vad man nu vill kalla det - men ärligt, han skulle utan tvekan vara Hockeyallsvenskans vassaste offensiva spelare, no doubt.