Så är det.. Många har hävdat, länge, att en del spelare varit klara. När jag sen frågat folk SOM VET har det inte stämt.Mattebo skrev:Har väldigt svårt för den typen av rykten som nån skriver på twitter. Bara för att en någon har en användare som heter något med Silly betyder det inte att denne har några som helst substanser i någonting.
Litar på bloggare som Mrmadhawk, GrönvitaSumo, men även de stora tidningarna. De har haft rätt (och fel) förr. Den där snubben skriver bara sånt som andra (vilka som helst) påstår - det vill säga förmodligen helt värdelös information.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Killen/tjejen sitter säkert och läser på en massa forum och tar rykten därifrån. Sen förnekar han det och säger att det är "personliga kontakter". Grymt starkt att få ihop 440 följare så snabbt ändå...
Skulle mån skriva att Mr X ryktas vara klar så tvekar jag inte på att det skulle läggas upp där inom 5minuter. Men Sillyseason är inget utan Silly!!
Skulle mån skriva att Mr X ryktas vara klar så tvekar jag inte på att det skulle läggas upp där inom 5minuter. Men Sillyseason är inget utan Silly!!

2014-04-07, vad hände?
Absolut, själv kunde jag inte låta bli att följa. Personen kan ju sannolikt snappa upp något. Exempelvis nu är Linkan klar för DIF enligt han/hon (hen funkar ju fan bra i detta fall).Jepe skrev:Killen/tjejen sitter säkert och läser på en massa forum och tar rykten därifrån. Sen förnekar han det och säger att det är "personliga kontakter". Grymt starkt att få ihop 440 följare så snabbt ändå...
Ja men källan har ju insyn i Djurgården och är säker på sin sak såMattebo skrev:Absolut, själv kunde jag inte låta bli att följa. Personen kan ju sannolikt snappa upp något. Exempelvis nu är Linkan klar för DIF enligt han/hon (hen funkar ju fan bra i detta fall).Jepe skrev:Killen/tjejen sitter säkert och läser på en massa forum och tar rykten därifrån. Sen förnekar han det och säger att det är "personliga kontakter". Grymt starkt att få ihop 440 följare så snabbt ändå...

- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan inte koncentrera mig på jobbet, måste in hela tiden och läsa att någon har förlängt eller är klar för DIF. Vet ju att DIF har möten med spelarna denna vecka. Är så spänd på hur laget ska formas 

Ja, man sitter ju här inne och spammar F5 knappen lite lätt nervöst!Tessan skrev:Kan inte koncentrera mig på jobbet, måste in hela tiden och läsa att någon har förlängt eller är klar för DIF. Vet ju att DIF har möten med spelarna denna vecka. Är så spänd på hur laget ska formas
Är kluven angående SillyTweetarn. Han har ju antingen haft rätt i det han gått ut med (Dan Iliakis bl.a.), eller sagt saker som jag iaf hört förut, med undantag för Lennhammer, och någon spelare jag inte känner till (handlade inte om DIF).
Tror däremot absolut inte på sponsor-ryktet, det måste ju vara något troll som tipsat
Tror däremot absolut inte på sponsor-ryktet, det måste ju vara något troll som tipsat
Senast redigerad av Jerka den 2012-04-11 12:12:04, redigerad totalt 1 gånger.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Intressant att följa tråden utan att ha några "kontakter" själv. Saknar dock en diskussion om "lagbygget" vilket trådens rubrik ändå utlovar. Det är många namn som droppas, men alla vet att en individ måste fungera i laget för att lyckas.
Vilket sorts lag vill vi ha? Ungt? Erfaret? Lite av varje? Sammansvetsat? Tacklingsbenäget? Åkstarkt? Disciplinerat?
Eller ska vi bara ha en massa bra namn som ledningen sedan sätter ihop till ett lag?
Ska vi ha ett lag som tar oss upp i ES och sedan bygger vi nytt? Eller ska vi ha ett lag som vi bygger upp i år och kanske tar ett år till i AS för att ha ett kanongäng till ES om två år?
Många namn som nämns är ju gubbar som har revanschlust och vill ta upp oss nästa år, men som kanske inte håller året därpå i ES. Hur hanterar vi det? Ska vi tänka kortsiktigt eller långsiktigt? Vilket sorts lag vinner vi SM-guld med? Brynäs var nästan i AS för några år sedan, men gör det väldigt bra nu. Vad gjorde de rätt i sitt lagbygge? Ajk har gjort en (usch vad illa det låter) beundransvärd metamorfos. Kan vi (usch igen) lära oss något? Eller finns det en Djurgårdsväg?
Många frågor ifrån min läktarplats, men jag saknar litet den här diskussionen i allt namndroppande.
Vilket sorts lag vill vi ha? Ungt? Erfaret? Lite av varje? Sammansvetsat? Tacklingsbenäget? Åkstarkt? Disciplinerat?
Eller ska vi bara ha en massa bra namn som ledningen sedan sätter ihop till ett lag?
Ska vi ha ett lag som tar oss upp i ES och sedan bygger vi nytt? Eller ska vi ha ett lag som vi bygger upp i år och kanske tar ett år till i AS för att ha ett kanongäng till ES om två år?
Många namn som nämns är ju gubbar som har revanschlust och vill ta upp oss nästa år, men som kanske inte håller året därpå i ES. Hur hanterar vi det? Ska vi tänka kortsiktigt eller långsiktigt? Vilket sorts lag vinner vi SM-guld med? Brynäs var nästan i AS för några år sedan, men gör det väldigt bra nu. Vad gjorde de rätt i sitt lagbygge? Ajk har gjort en (usch vad illa det låter) beundransvärd metamorfos. Kan vi (usch igen) lära oss något? Eller finns det en Djurgårdsväg?
Många frågor ifrån min läktarplats, men jag saknar litet den här diskussionen i allt namndroppande.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tror och hoppas på att vi skall bygga ett lag med det som iaf jag förknippar med DIF. Hårt jobbande, tacklande och viss finess. Ett lag som jobbar sönder motståndarna och tröttar ut dom. Ett gäng järnkaminer med andra ord. Det som behövs är framförallt att vi hittar 1-2 riktiga målgörare.minalman skrev:Intressant att följa tråden utan att ha några "kontakter" själv. Saknar dock en diskussion om "lagbygget" vilket trådens rubrik ändå utlovar. Det är många namn som droppas, men alla vet att en individ måste fungera i laget för att lyckas.
Kan förövrigt dementera att Linkan skulle vara klar... Detta genom mkt säkra källor. Däremot kanske det pågår diskussioner men det är en helt annan sak. Men klar är han inte
Victor Bartley är i Ängelholm just nu. Förmodligen signar han med Rögle. Joachim Rohdin i Brynäs är en väldigt intressant spelare. Brynäs släpper honom efter säsongen och är en snabb spelare och alltid åker på mål.
Kan vi få ett infomöte snart så man slipper sitta här inne och uggla hela arbetsdan.
"Malmö Redhawks kallar till informationsmöte idag klockan 18.00 i Malmö Arena gällande läget i klubben."
Kommer bli intressant att se vad dom knopat ihop...
"Malmö Redhawks kallar till informationsmöte idag klockan 18.00 i Malmö Arena gällande läget i klubben."
Kommer bli intressant att se vad dom knopat ihop...
Får fan hoppas att detta inte kommer ske iaf
VISA INTRESSE DJURGÅRDEN vi ska fan inte bli av med kempe!!! 
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -intresse/

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Tyvärr är både Kempe och Cehlin redan förlorade.Morwin skrev:Får fan hoppas att detta inte kommer ske iafVISA INTRESSE DJURGÅRDEN vi ska fan inte bli av med kempe!!!
Vi kan nog inte förvänta oss att yngre spelare som vill utvecklas och troligen har NHL för ögonen stannar. De som blir som av egen vilja stannar är gamla trotjänare som inte har nåt att bevisa (mer än att ta tillbaka DIF till ES) samt juniorer som inte riktigt färgat i år och kan må bra av att utvecklas i AS.
Lycka är att vara djurgårdare
- Nummer19
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Från Sillytweetarn:
"Nilsson, Ottoson, D.Tjärnqvist och Ölvestad kommer stanna i Djurgården - mina egna uppgifter."
"Nilsson, Ottoson, D.Tjärnqvist och Ölvestad kommer stanna i Djurgården - mina egna uppgifter."
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams