Mötet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Jacke skrev:Det är sånna som mig DIF behöver vinna tillbaka för att få publik på matcherna. Jag betalar inte för att se ett gäng överbetalda avdankade gubbar åka runt på isen och smutskasta märket på deras tröja. Betala gör jag när det finns något att se. Skulle seriöst hellre se hela juniorlaget flyttas upp till a-laget för att få se lite vilja och talang.

Självklart kommer jag få kommentaren "gå på mötet och säg dina åsikter", men jag ser ingen anledning. Eftersom jag inte är så inbiten och ambitiös när det gäller DIF orkar jag heller inte slösa min tid på ett fjantigt möte. Det är upp till föreningen att lösa den krisen de nu satt sig i och börja om på nytt med nya människors tankar är en lösning.

Slutsats: Sparka ALLA som har haft något ansvar när det gäller att värva till sig det lag vi har idag. Börja sedan bygga kontakt med de som inte går på hockey så ofta och de som inte direkt är inbitna. Ta reda på varför de inte går och hur de skulle vilja att föreningen sköttes för att de skulle börja gå på hockey igen.

Ett sista litet påpekande. De som inte går in på denna hemsida dagligen, hur fasen ska de veta vart och när mötet äger rum? Informationen till alla Djurgårdare är ju patetisk låg. INSE, ledningen måste informera de som INTE är inbitna supporters, det är dem vi behöver i dagsläget.

Jacke skrev:Börja sedan bygga kontakt med de som inte går på hockey så ofta och de som inte direkt är inbitna.
Jacke skrev:Eftersom jag inte är så inbiten och ambitiös när det gäller DIF orkar jag heller inte slösa min tid på ett fjantigt möte.
Jacke skrev:INSE, ledningen måste informera de som INTE är inbitna supporters, det är dem vi behöver i dagsläget.
Jacke skrev:Jag betalar inte för att se ett gäng överbetalda avdankade gubbar åka runt på isen och smutskasta märket på deras tröja.
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Ett sista litet påpekande. De som inte går in på denna hemsida dagligen, hur fasen ska de veta vart och när mötet äger rum? Informationen till alla Djurgårdare är ju patetisk låg. INSE, ledningen måste informera de som INTE är inbitna supporters, det är dem vi behöver i dagsläget.

Håller med, men man vill väl inte stå där med 2000 pers som tycker att de är dumma i huvudet. Nu kommer de flesta att vara positiva, som nyllet och don t.
Rolle57

Inlägg av Rolle57 »

Information angående mötet finns på diverse ställen.

www.difhockey.se + artiklar i ett antal tidningar.

Behöver ni få hem ett personligt meddelande för att fatta.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

Rolle57 skrev:Information angående mötet finns på diverse ställen.

www.difhockey.se + artiklar i ett antal tidningar.

Behöver ni få hem ett personligt meddelande för att fatta.

Säg då de till de stackars satar som fortfarande inte vet om mötet och fortfarande inte känner sig välkommna. Ledningen har inte gjort allt de kan och därför inte tillräckligt. Alla nya och gammla medlemmar har de postadresser till så varför inte skicka ett personligt brev med inbjudan?

För att de här ska lösa sig måste ledningen utlysa kris och inte gömma sig i garderoben. Tränarna ska inte berömma laget efter en förlust utan öppet meddela att de är besvikna och jobbar med förändring. Tror de att folk går på matcherna när DIF ligger i botten och tränaren säger att laget gör sitt bästa. Tycker allting med DIF är pinsamt just nu, förändring TACK!
Användarvisningsbild
Jasmine

Sparka hela högen

Inlägg av Jasmine »

Tillkalla ett möte med fansen, vilka j-la fans?
De har ruttnat för länge sen.
Inser inte dårarna vilka patetiska påsar de är, tillkalla ett möte min mutta.
Ta ert ansvar i stället.
Man har vanskött hela j-la Djurgårn in i graven.
Sparka hela högen;

Mats Löken Larsson, styrelseordförande
Hans Påsen Särkijärvi, huvudtränare
Tommy Tutte Engström, klubbdirektör
Claes dekis Forsberg, marknadschef
Ola vekling Josefsson, medlem i sportkommittén

Åker inte Djurgården ut i år så gör de det nästa år. Därmed är det spiken i kistan på stendöda hockey-Stockholm.
Så lär det förbli ända tills några rika troll bestämmer sig för blåsa liv i dem igen, i symbios med Arenabygge.

Vill inte överbetalda divorna på isen delta i mötet, rädd att se sanningen vitögt? Sorligt!
Holy Hell son, you're about as useful as a cock-flavoured lollipop...
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sparka hela högen

Inlägg av Don_T »

Jasmine skrev:Tillkalla ett möte med fansen, vilka j-la fans?
Ta ert ansvar i stället.
Sparka hela högen;

Åker inte Djurgården ut i år så gör de det nästa år. Därmed är det spiken i kistan på stendöda hockey-Stockholm.
Så lär det förbli ända tills några rika troll bestämmer sig för blåsa liv i dem igen, i symbios med Arenabygge.

Vill inte överbetalda divorna på isen delta i mötet, rädd att se sanningen vitögt? Sorligt!
Kom på mötet och stå för dina åsikter!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Don_T skrev:
Jasmine skrev:Tillkalla ett möte med fansen, vilka j-la fans?
Ta ert ansvar i stället.
Sparka hela högen;

Kom på mötet och stå för dina åsikter!

precis
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

hardrocker35 skrev: Kom på mötet och stå för dina åsikter!
precis [/quote]

Jaha, vad händer då? Kommer tommy och co inse att de har gjort bort sig och avgå? Nej... De kommer att komma med en massa lama ursäkter och berätta om alla "framgångar" som skett utanför planen och hur det är på väg åt rätt håll och hur bra och bred trupp vi har men att det har satt sig i psyket men att det kommer att lossna snart.

Sen kommer nästa match och DIF skämmer ut sig igen.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Ska bli ganska skönt att gå på mötet. Inte för att det kommer leda till nåt, utan för att bara "grilla" de värvningsansvariga. Du Jojje, en fråga till dig. Vad skulle du valt, Ericson o Lindman eller 2 tjeckiska landslagsspelare (Ena är 26 och den andra är 30) för samma pengar? Vår ledning valde de förstnämnda...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Therocket1 skrev:Ska bli ganska skönt att gå på mötet. Inte för att det kommer leda till nåt, utan för att bara "grilla" de värvningsansvariga. Du Jojje, en fråga till dig. Vad skulle du valt, Ericson o Lindman eller 2 tjeckiska landslagsspelare (Ena är 26 och den andra är 30) för samma pengar? Vår ledning valde de förstnämnda...

jag vet vad jag hade valt i alla fall
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:Jaha, vad händer då? Kommer tommy och co inse att de har gjort bort sig och avgå? Nej... De kommer att komma med en massa lama ursäkter och berätta om alla "framgångar" som skett utanför planen och hur det är på väg åt rätt håll och hur bra och bred trupp vi har men att det har satt sig i psyket men att det kommer att lossna snart.

Sen kommer nästa match och DIF skämmer ut sig igen.
De här åsikterna framför du ju redan i inlägg här på forumet. Till dags datum har du skrivit 675 inlägg. Om varje inlägg tillkommer efter bara en minut så har du ägnat 11 timmar att skriva inlägg på det här forumet. Då har jag inte ens räknat med den tid du ägnar åt att läsa forumet...

Frågan är bara varför du inte kan ägna en timme åt att framföra kritiken i ett annat forum, nämligen mötet nästa vecka. Svaret är ju helt uppenbart, du vågar givetvis inte.

Det är inte så konstigt. Det finns gott om unga killar som spelar allan på diverse nätforum men som aldrig skulle våga uppträda på samma sätt i verkliga livet.

Men frågan kan inte fastna på om Jojje, Andy eller någon annan av de som framfört kritik på forumet också kommer på mötet. Det är skarpt läge nu. Vi ligger på kvalserieplats och måste klättra för att undvika en oviss kvalserie. Visst finns det anledning till oro.

Självklart finns det i ett sådant läge en massa saker som gått snett. Vem bär skulden? Styrelsen, vd:n, tränarna, kommunen eller spelarna? Vad ska göras? Sparka tränarna, avsätta styrelsen eller värva spelare?

Frågan är ärligt talat skitsvår och den som har en bättre lösning på hur DIF åter kan slåss om SM-bucklan med en stark ekonomi bör snarast kliva fram och föreslå den lösningen för styrelsen och i värsta fall driva frågan på årsmötet.

För att ta reda på om någon kan erbjuda ett bättre alternativ så bör man ju första lyssna till vad den nuvarande ledningen erbjuder för lösning på problemet. Det gör man rimligtvis genom att läsa vad som sägs på den här hemsidan och media, men också genom att ställa frågor på mötet. Gillar man inte svaren och har bättre lösningar själv? Framför de lösningarna och försök få stöd för dom.

En sak känns i alla fall helt säker: Om vinden vänder och Djurgården på nytt dominerar svensk ishockey om några år så är det inte nördarna som hamrar negativa inlägg på forumet med chipsflottiga händer och struntar i att gå på matcherna vi ska tacka.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Rekomenderar alla med intresse för DIFs framtid att kika på matchpuls hockey på svenskafans sida. Putte drar återigen en klockren beskrivning som alla borde lyssna på....

När DIF snittade 10 000 drog HV in lika mycket på sin skitarena ( gamla rosenhallen asså ) tackvare rättigheterna på försäljning....

Kanske inte så svårt att räkna ut var vinsterna görs, det är inte på högre publiksnitt utan på att man kan ta in pengarna på den försäljning som sker inne på arenan...
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Stambert skrev:De här åsikterna framför du ju redan i inlägg här på forumet. Till dags datum har du skrivit 675 inlägg. Om varje inlägg tillkommer efter bara en minut så har du ägnat 11 timmar att skriva inlägg på det här forumet. Då har jag inte ens räknat med den tid du ägnar åt att läsa forumet...

Frågan är bara varför du inte kan ägna en timme åt att framföra kritiken i ett annat forum, nämligen mötet nästa vecka. Svaret är ju helt uppenbart, du vågar givetvis inte.
Ha ha alltid lika skoj när folk tror sig vet vem jag är eller vad jag gör. Lägger nog i snitt 30 sek per inlägg, det blir väl ca 5 timmar, på snart 1.5 år.

Jag har ingen lust att gå på ett möte, jag vill inte ha ett möte. Jag vill helst att de avgår, men det lär inte hända. Då vill jag se lite handlingskraft. Inte något jävla alibimöte där man ska berätta hur fint allt är men att vi bara haft en massa otur.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Vilken överraskning att du inte vill komma och uttrycka dina åsikter "på riktigt", Jojje. Du lär ju inte vara ensam där om att tycka att ledningen borde avgå, så det borde inte vara så svårt för dig att i så fall få med dig flera andra och verkligen ställa ledningen mot väggen.

Men visst, luta dig tillbaka framför datorn och tro att de avgår bara för att du skriver att du vill det här.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Jojje skrev:
Stambert skrev:De här åsikterna framför du ju redan i inlägg här på forumet. Till dags datum har du skrivit 675 inlägg. Om varje inlägg tillkommer efter bara en minut så har du ägnat 11 timmar att skriva inlägg på det här forumet. Då har jag inte ens räknat med den tid du ägnar åt att läsa forumet...

Ha ha alltid lika skoj när folk tror sig vet vem jag är eller vad jag gör. Lägger nog i snitt 30 sek per inlägg, det blir väl ca 5 timmar, på snart 1.5 år.

Jag har ingen lust att gå på ett möte, jag vill inte ha ett möte. Jag vill helst att de avgår, men det lär inte hända. Då vill jag se lite handlingskraft. Inte något jävla alibimöte där man ska berätta hur fint allt är men att vi bara haft en massa otur.
Nej, jag förstår också att du inte har något behov av att gå på ett möte eftersom du inte skulle våga uttrycka dina åsikter i ett sånt forum. Det finns ju ett skäl till att tonen är så tuff i internetdebatter: folk är anonyma och känner sig därför modigare. Detta är ju inget som bara gäller dig utan det finns ju tusentals människor som du på andra forum också.

Samtidigt är det svårt att få ihop bitarna. Du tillbringar enormt med tid på det här forumet och visar ett otroligt engagemang, men är inte beredd att kämpa för din sak utanför det här forumet.

En sak är i alla fall helt säker, styrelser röstas bort på årsmöten. Sådana som inte vågar dyka upp på möten har alltså ingen talan. Självklart kommer inte foruminlägg att få den här styrelsen på fall.
Skriv svar