Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Hompa1891
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Hompa1891 »

jkfed skrev:Fick höra att Mattias Guter via sin agent meddelat Djurgården sitt intresse. Djurgårn var tydligen inte helt ointresserade, besked skulle lämnas denna vecka. Alltid trevligt med Djurgårdare men personligen hoppas jag på lite vassare spelare.

Angående Wesslau hörde även jag via min källa att han var klar för HV redan i början av KS.
Enligt eliteprospects så står han under kontrakt 12/13. Hysat intressant tycker jag ändå! 23 år och han har hysade stats ändå! :)
LETS ALL DO THE CHIBSA
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Såg Almtuna ett par matcher i början av säsongen, då var Guter riktigt bra. Kvick, irrationell och gick rakt på mål. Mattades väl efter hand har jag förstått. Kan han höja sin lägstanivå och bygga upp mer stabilitet och hårdhet i kroppen så kan han bli riktigt bra.

Valde ju Almtuna till den här säsongen för att stockholmsklubbarna skulle kunna se honom på närmare håll. Spelat i DIF men har fått för mig att han är gnagare i botten.
Senast redigerad av android den 2012-04-10 20:57:02, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jensa öhling skrev:Helt sjukt för övrigt att vi slängde iväg både Niklas Svedberg och Eddie Läck för att satsa på Stefan Ridderwall.
Inget konstigt alls. Under den tiden skulle alla vara stureplanskillar och gärna ha rätt efternamn.

Btw, kolla in övriga lags juniorer. Stora, starka och vältränade. Skäggiga och liknar män. Våra småpluttar Sillen och Brodin ser ut som volleybollkillar med lite småfjun på hakan.
Brynäsjuniorerna är nog mer i gymmet än framför spegeln och x-box.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2012-04-10 20:59:20, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Guter är en spelartyp som ska lira i en första- eller andrakedja. I alla fall som jag minns honom som junior. Och i de kedjorna tar han aldrig plats hos oss. I så fall är vi illa ute.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Stått stilla på övergångsfronten ett tag nu. Avgå någon
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
jensa öhling skrev:Helt sjukt för övrigt att vi slängde iväg både Niklas Svedberg och Eddie Läck för att satsa på Stefan Ridderwall.
Inget konstigt alls. Under den tiden skulle alla vara stureplanskillar och gärna ha rätt efternamn.

Btw, kolla in övriga lags juniorer. Stora, starka och vältränade. Skäggiga och liknar män. Våra småpluttar Sillen och Brodin ser ut som volleybollkillar med lite småfjun på hakan.
Finns ju en del reportage om Brynäs talanger nu. Är väldigt mycket TV-spel på dom också vad jag har läst.

Snittvikt DIF J20 80,45kg DIF J18 79,12kg
Brynäs J20 81kg J18 77,59

Unga spelare (födda 90 eller senare och fostrade i klubben)
Brynäs
Bertilsson 90kg
Löf 83kg
Järnkrok 80kg
LArsson 90kg
Rohdin 89kg
Silvferberg 88kg
Wännström 83kg

Djurgrden
Claesson 90kg
Gustafsson 80kg
Holm 86kg
Lennhammer 84kg
Blomstrand 90kg
Brodin 81kg
Cehlin 79kg
Norman 80kg
Zibanejad 91kg
Åberg 85kg

Kollar man på dom siffrorna kanske din tes stämmer. Fysiska spelare som Brodin och Gustafsson borde väga lite mer.
Född till sportchef.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Det visste vi iaf att han skulle han var ju bara utlånad detta år
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Jonathan Persson skulle säkert kunna göra 20 pinnar i Allsvenskan. Han har fin teknink, grym skridskoåkning och bra fysik. Kan sakna lite hemåt-tänk ibland. Han mest spelat Allsvenskt men jag har sett honom mycket denna säsongen i div.1 där han var bra. En grym straffskytt också.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2076
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Finns ju en del reportage om Brynäs talanger nu. Är väldigt mycket TV-spel på dom också vad jag har läst.

Snittvikt DIF J20 80,45kg DIF J18 79,12kg
Brynäs J20 81kg J18 77,59

Unga spelare (födda 90 eller senare och fostrade i klubben)
Brynäs
Bertilsson 90kg
Löf 83kg
Järnkrok 80kg
LArsson 90kg
Rohdin 89kg
Silvferberg 88kg
Wännström 83kg

Djurgrden
Claesson 90kg
Gustafsson 80kg
Holm 86kg
Lennhammer 84kg
Blomstrand 90kg
Brodin 81kg
Cehlin 79kg
Norman 80kg
Zibanejad 91kg
Åberg 85kg

Kollar man på dom siffrorna kanske din tes stämmer. Fysiska spelare som Brodin och Gustafsson borde väga lite mer.
Tack för ännu ett utförligt och läsvärt inlägg Android. Du har stenkoll på juniorer.

Nu säger kanske inte vikten särskilt mycket. Honken väger 98 kg, DT 91. Hyffsad skillnad mellan dessa herrar ändå i det fysiska spelet längs sargerna.

Tittar man på närkampsspelet och skridskoåkningen ser man större skillnader mellan våra och andras juniorer. Även A-laget har stora brister i dessa två viktiga bitar i den moderna ishockeyn. Att kunna ta emot en tackling och hålla ifrån. Att kunna trycka ifrån i skridskoåkningen.

Tror helt enkelt att vi har omodern träning som inte passar dagens ishockey. Att gå uppför Hammarbybacken är väl det tydligaste exemplet på märklig träning. Varför går man uppför den? Tränar inte rätt muskeltyp för fem öre.

Sorry om jag förde fokus från silly season. Lovar att ta övrigt i juniortråden. Men lika viktigt som nyförvärv är att vi börjar träna rätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Någon som hört om Tellan & Linkan ansluter?
Bild
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Rocky3000 skrev:Någon som hört om Tellan & Linkan ansluter?
Alla väntar på varandra ;)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

JohanPez skrev:
Rocky3000 skrev:Någon som hört om Tellan & Linkan ansluter?
Alla väntar på varandra ;)
Då blir det antagligen klart i slutet av denna vecka. Det var väl denna vecka alla skulle prata med Challe&co?
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Hoppas, Hoppas!
Bild
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Menar du Jakob Silfverberg och Mattias Ekholm då eller? Järnkrok är en jättetalang, men stor, tuff och särdeles maskulin till utseendet? - Nja. Brodin har dessutom lagt på sig en hel del muskler. Syntes om inte annat i omklädningsrummet efter matcherna i KS.

Åberg - 181 cm, 87 kilo, 18 år.

I rest my case...

OnT: Daniel Åhsberg?

Edit (angående junisarna): Brodin må vara en fysisk spelare, men han har samma kroppstyp som Oliver Ekman-Larsson och många andra svenska ungdomar. Långa, smala, svårt att lägga på sig muskler i unga år. Sedan finns det Liljendahl-typen (och hundratals varianter till) som väger 90 pannor redan i magen. Då är det inte svårt att vara en bjässe vid 20 års ålder.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Metal Machine skrev: OnT: Daniel Åhsberg?
Noterade honom också. Helt klart en väldigt intressant spelare! Rätt ålder, rutin från Allsvenskan och Kvalserien, och pålitlig poängplockare. Hoppas Challe har spanat in honom och tycker samma sak.
Låst