Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Harold Camping »

Felan skrev:Jocke Gellerstedt i Almtuna har jag nu hört ett ganska saftigt rykte om. Jag vet inte om det är något att hurra för. Men för 3 säsonger sedan hade han bäst fys i hela allsvenskan, top 10 i Sverige. Han var ju hos oss en kortis förut. Gella är läskigt snabb på skidskorna.

Vore fint med Gella och Vestberg, faktiskt.

Någon som kan bekräfta? Kan inte röja källan, sorry.

Känns väldigt konstigt om så är fallet. 33 år och med en spelstil vi borde kunna få in på annat vis.

Henrik Eriksson eller Ludwig Blomstrand t.ex. ?
Användarvisningsbild
sthlm19
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm19 »

Felan skrev:Jocke Gellerstedt i Almtuna har jag nu hört ett ganska saftigt rykte om. Jag vet inte om det är något att hurra för. Men för 3 säsonger sedan hade han bäst fys i hela allsvenskan, top 10 i Sverige. Han var ju hos oss en kortis förut. Gella är läskigt snabb på skidskorna.
Känns lite som Allsvenskans Almtorp - "Svårt att omsätta alla chanser i mål".

Tack för infon iaf...
Användarvisningsbild
Amadeus

Inlägg av Amadeus »

Andy skrev:
Frasse skrev:
Andy skrev:
Avery skrev:Det är Timrå som ligger närmast till för Kempe, enl. min källa (inifrån AIK). AIK vill ha Cehlin, den enda övriga Dif:aren Gozzi haft kontakt med är Wesslau. Tror dock AIK väljer Backlund eller Hudacek pga skyhög prislapp på Wesslau.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Intressant...

Kan du inte kolla med din källa när i tid AIK hade kontakt med Wesslau?

Kamske kan han bekräfta ryktet jag hörde från insat och vanligtvis pålitlig källa att Wesslau bjöds ut till ett antal klubbar, varav AIK Solna var en, redan under grundserien.

Kolla också med din källa om det stämmer att Wesslau hamnade i HV och inte i AIK på grund av att han ville dit checken var fetast och att den orten hette Jönköping?
Wesslau skall ha börjar sonderat terrängen redan i början av detta år.
Hans agent söker att fett kontrakt, dvs det är pengarna som tydligen skall avgörai vilken klubb han spelar till hösten och HV71 nämndes likväl som aik.
Tjena Frasse...

Då känns det som om min "tillfälliga" källa hade rätt.

Wesslau skall ha bjudit ut sig bl.a. till AIK och HV under grundserien.

Skillnaden är att min källa säger att han är klar för HV och att han blev det under början av kvalserien.

Det börjar onekligen se ut som om Wesslau aldrig haft några tankar på att stanna i DIF oavsett hur sässongen gått samt som om han började sondera med AIK och andra låååååångt innan det var klart att vi skulle åka ut.

Om nu inte vi har samma källa förstås och det hela bara är en rundgång i systemet. Så kan det ju vara. 2005 och ett par år framåt misstänker jag att vi kan ha haft en källa gemensamt...
Wesslan är den sista man kan klandra för det. För mig är det nästan konstigt att han inte stack tidigare under säsongen, för jag har aldrig sett en målvakt bli så utelämnad av sina utespelare som han blev. Och så var det ju hela säsongen.
Ibland såg det ut att han bara stod och skakade på huvudet åt backspelet.

Innan vi vet hur det ligger till så kan vi vänta med att döma honom, tycker jag.
Wesslan har ett stort DIF-hjärta, det vet jag.
Han var knappast den som spelade ner oss denna säsong, han var tvärtom en av de få som stod upp för laget.
Han fick vara både målvakt och utespelare många gånger om.
Försvara sig själv fick han också göra, när han tyckte motståndarena gick på honom för hårt. För de som skulle stå upp för vår målvakt, de stod ofta och tryckte vid båset för att byta.
Han är en av de få spelare som kan hålla huvudet högt efter denna säsong.
Även fast jag vill ha honom kvar så förstår jag honom fullkomligt.
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Den som lämnar skeppet nu ska givetvis aldrig vara välkommen tillbaka när vi går upp.
Säg den glädje som varar
MGC

Inlägg av MGC »

DIF_Soldier skrev:Den som lämnar skeppet nu ska givetvis aldrig vara välkommen tillbaka när vi går upp.
Nja, beror väl lite på anledningen till att man lämnar. Får du inte förlängt, utvecklas som bara den, är man välkommen tillbaka. Går man till en högre serie för att utvecklas är det till viss del förståligt också.
Går man till annan AS klubb håller jag med dig.

Sen icke att förglömma, det är ett jobb dom ska leva på. Allt är inte svart eller vitt. Olika människor har olika förutsättningar att klara en ekonomisk svacka på.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

DIF_Soldier skrev:Den som lämnar skeppet nu ska givetvis aldrig vara välkommen tillbaka när vi går upp.
Gäller det även unga spelare, tycker du? Vissa av dem är kanske i lägen i karriären där spel i Hockeyallsvenskan kan vara negativt för dem. Å andra sidan kan man säga att det går att utvecklas på alla plan egentligen.

Om Cehlin eller Åberg exempelvis drar till NHL/AHL (något de hade kunnat göra om vi höll oss kvar ändå) och sedan vill komma tillbaka, är de inte lika välkomna tillbaka som till exempel Jacob Josefson är (som drog trots att han sade att han skulle stanna)?
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Sist vi åkte ur elitserien gick Kenta Nilsson till Ajk, det var ingen som klagade när han återvände till DIF när vi var tillbaks i ES men du verkar ju leva i en egen bubbla långt från verkligheten. Vi kanske ska tacka nej till Dustin för att han är illojal mot Tingsryd också?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Byström

Inlägg av Byström »

BaronVonDif skrev:
Sist vi åkte ur elitserien gick Kenta Nilsson till Ajk, det var ingen som klagade när han återvände till DIF när vi var tillbaks i ES men du verkar ju leva i en egen bubbla långt från verkligheten. Vi kanske ska tacka nej till Dustin för att han är illojal mot Tingsryd också?
Det har gått rätt många år sen dess.

Anser du att det skulle vara ok om en spelare ifrån dagens DIF skulle gå till aik och sedan återvända när vi gått upp igen? Vakna...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Byström skrev:
BaronVonDif skrev:

Anser du att det skulle vara ok om en spelare ifrån dagens DIF skulle gå till aik och sedan återvända när vi gått upp igen? Vakna...
Samme lämnar Gnaget. Ska vi plocka han när vi går upp?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Spela ner DIF i AS och sen gå till ajk är totalt förbjudet! Den spelare som går den vägen är borta för mig. Har större förståelse om de går till en annan ES klubb även fast jag under en tid skulle tycka att det är åt hel*****.

På nått sätt hoppas jag att de spelare man vill ha kvar inser vad de gjort och gör ett försökt att reparera skadan. Men men så lär ju inte vara fallet....
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

BaronVonDif skrev:
Man känner som DIF soldier skriver men det fungerar givetvis inte så. Sen får man ju verkligen hoppas att dessa spelare som alltid slagit sig på bröstet för att ha hjärtat i klubben kan tänka sig att offra ett hundår för att försöka få oss komma tillbaka så fort som möjligt. På den tiden jag var anställd gjorde jag ett par hundår för att jag trivdes samt gillade min arbetsgivare. Pratar nartuligtvis inte samma summor pengar när det kommer till hockeyspelare men vill man så går det oftast. En säsong men en svensson lön för att försöka få tillbaks oss i finrummet igen klarar nog vissa av ekonomiskt, eller är man helt ute och cyklar. Kanske kan lägga till lite bonusar och annat som lockar OM vi klarar av att ta oss tillbaka redan nästa säsong.
Masse

Inlägg av Masse »

Niklas Fogström forward Mora och Nils Andersson back f.d Växjö kanv de vara något?
Ingen har DIF anknytning så det skulle kunna bli lite nytt blod utifrån.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Grejen är ju den att i praktiken 90% av alla professionella idrottsmän nuförtiden skiter högaktningsfullt i vilken klubb de representerar, det finns väl en handfull i varje lag som nog är beredda att gå ner rejält i lön under en övergångsperiod för att försöka spela tillbaka laget som de själva varit med att sätta i skiten. Men de är - åtminstone vad jag tror - lätträknade...

Det känns naturligtvis jävligt snopet att spelare lämnar det sjunkande skeppet efter en praktusel insats, men någon yrkesstolthet finns ju knappast nuförtiden bland lata proffsidrottare. Vi får vara glada för de som vill stanna, och går vi upp så kommer vi stå där med brallorna nere och böna & be dessa svikare som spelat ner oss att återvända "hem" igen... tråkigt som fan, men alltför sant. :|
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Denna spelare skulle vara en utmärkt ersättare till Cehlin/Åberg

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7219 Daniel Viksten Mora

Snabb och rörlig som haft ett tungt år i Mora. Skulle behöva ett miljöombyte. Producerande spelare i rätt omgivning.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och

Inlägg av BaronVonDif »

Byström skrev:
BaronVonDif skrev:

Det är självklart inte önskvärt att nån spelare går till Ajk (eller nån annan klubb heller för den delen) men vid degradering lämnar folk och inte alltid till önskvärd adress, det är ren fakta och det är ju inte omöjligt att densamma återvänder till DIF. Personligen vart jag överlycklig när Kenta återvände till DIF men det var tydligen fel av mig.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst