Andy skrev:Frasse skrev:Andy skrev:Avery skrev:Det är Timrå som ligger närmast till för Kempe, enl. min källa (inifrån AIK). AIK vill ha Cehlin, den enda övriga Dif:aren Gozzi haft kontakt med är Wesslau. Tror dock AIK väljer Backlund eller Hudacek pga skyhög prislapp på Wesslau.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Intressant...
Kan du inte kolla med din källa när i tid AIK hade kontakt med Wesslau?
Kamske kan han bekräfta ryktet jag hörde från insat och vanligtvis pålitlig källa att Wesslau bjöds ut till ett antal klubbar, varav AIK Solna var en, redan under grundserien.
Kolla också med din källa om det stämmer att Wesslau hamnade i HV och inte i AIK på grund av att han ville dit checken var fetast och att den orten hette Jönköping?
Wesslau skall ha börjar sonderat terrängen redan i början av detta år.
Hans agent söker att fett kontrakt, dvs det är pengarna som tydligen skall avgörai vilken klubb han spelar till hösten och HV71 nämndes likväl som aik.
Tjena Frasse...
Då känns det som om min "tillfälliga" källa hade rätt.
Wesslau skall ha bjudit ut sig bl.a. till AIK och HV under grundserien.
Skillnaden är att min källa säger att han är klar för HV och att han blev det under början av kvalserien.
Det börjar onekligen se ut som om Wesslau aldrig haft några tankar på att stanna i DIF oavsett hur sässongen gått samt som om han började sondera med AIK och andra låååååångt innan det var klart att vi skulle åka ut.
Om nu inte vi har samma källa förstås och det hela bara är en rundgång i systemet. Så kan det ju vara. 2005 och ett par år framåt misstänker jag att vi kan ha haft en källa gemensamt...
Wesslan är den sista man kan klandra för det. För mig är det nästan konstigt att han inte stack tidigare under säsongen, för jag har aldrig sett en målvakt bli så utelämnad av sina utespelare som han blev. Och så var det ju hela säsongen.
Ibland såg det ut att han bara stod och skakade på huvudet åt backspelet.
Innan vi vet hur det ligger till så kan vi vänta med att döma honom, tycker jag.
Wesslan har ett stort DIF-hjärta, det vet jag.
Han var knappast den som spelade ner oss denna säsong, han var tvärtom en av de få som stod upp för laget.
Han fick vara både målvakt och utespelare många gånger om.
Försvara sig själv fick han också göra, när han tyckte motståndarena gick på honom för hårt. För de som skulle stå upp för vår målvakt, de stod ofta och tryckte vid båset för att byta.
Han är en av de få spelare som kan hålla huvudet högt efter denna säsong.
Även fast jag vill ha honom kvar så förstår jag honom fullkomligt.