Går så mycket rykten nu att jag tippar på att Frasse bara snappat upp fallet med Otto som ett rykte (dvs han har ingen direkt insideinfo om det), eller har jag fel?
Skulle faktiskt förvåna mig rätt rejält om Otto lägger av och avslutar sin karriär på sämsta tänkbara sätt. Med vad vet jag?
BaronVonDif skrev:Frasse skriver inget om Bremberg, var han ett rykte taget ur luften eller finns det nån substans där?
Står ju på rykten in =) samtidigt står det rykten ut Otto lägger av=/
Lite off topic men:
Hos mig ser första inlägget (Frasses) olika ut beroende på om jag är inne via datorn eller telefonen (Tapatalk). All info finns inte via telefonen samt ligger under fel rubrik (tex Aulin står under "Rykte in" via mobil) Kanske bara är hos mig men kan vara bra att veta..
gaspo skrev:Wesslau verkar sinnesjukt penningkåt! Om man nu förhandlar under pågående serie o så tidigt som grundserien,dåligt tycker jag iaf!
Vore mkt tråkigt om otto lägger av mkt tråkigt. Mer lojal kille finns inte!
De facto att han bara skrev på för ett år var ju ett tecken på att han vill vidare därav hade en långvarigare signing med Tellan varit att föredra men Wesslau rosade ju inte marknaden i USA och hade väl en låg prislapp inför denna säsong, nu är läget annorlunda.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
gaspo skrev:Wesslau verkar sinnesjukt penningkåt! Om man nu förhandlar under pågående serie o så tidigt som grundserien,dåligt tycker jag iaf!
Vore mkt tråkigt om otto lägger av mkt tråkigt. Mer lojal kille finns inte!
De facto att han bara skrev på för ett år var ju ett tecken på att han vill vidare därav hade en långvarigare signing med Tellan varit att föredra men Wesslau rosade ju inte marknaden i USA och hade väl en låg prislapp inför denna säsong, nu är läget annorlunda.
Faktum är att Tellqvist var beredd att skriva ett ovillkorat långtidskontrakt med DIF samt att han var beredd att förhandla med DIF om prislappen. Allt han ville var att komma tillbaks till DIF, men vi ville inte ha honom.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Otto sa ju själv i en intervju för inte så länge sedan att han ville spela kvar! Det är i så fall om inte Challe vill ha honom kvar och det ´skulle ju vara mkt konstigt. Otto lär spela kvar. Hoppas Tellan skriver på snart. Ser gärna Linkan hos oss igen vårt PP skulle bli riktigt bra då asså.
Lite skadebenägen bara..
"Offensivt skicklig forward som lever mycket på sin skridskoåkning. Enström är duktig i spelet med puck och är extra framträdande när han transporterar pucken i hög fart. Hyfsad målgörare, men har brister i det fysiska spelet."
bastis7 skrev:Otto sa ju själv i en intervju för inte så länge sedan att han ville spela kvar! Det är i så fall om inte Challe vill ha honom kvar och det ´skulle ju vara mkt konstigt. Otto lär spela kvar. Hoppas Tellan skriver på snart. Ser gärna Linkan hos oss igen vårt PP skulle bli riktigt bra då asså.
Skulle vara sjukt olägligt om Mackan och Otto skulle sluta när vi behöver dem som mest. Skulle verkligen producera i AS. Jag skulle iaf inte vilja ha denna säsong som min sista.
Tellan är en stor man om han skriver på. Kom ihåg hans första intervju för Modo, jävlar vad olycklig han såg ut. "jag håller på DIF... i fotboll" sa han diplomatiskt.
sthlm19 skrev:Tellan är en stor man om han skriver på. Kom ihåg hans första intervju för Modo, jävlar vad olycklig han såg ut. "jag håller på DIF... i fotboll" sa han diplomatiskt.
Han är min husgud. Kommer ihåg att en av anledningarna till att det blev elitseriespel och inte en fortsättning i KHL (trots bud därifrån) var att han ville göra comeback i landslaget. Så om han skippar de drömmarna för att spela upp Djurgården är det så Jävla STORT!
bastis7 skrev:Otto sa ju själv i en intervju för inte så länge sedan att han ville spela kvar! Det är i så fall om inte Challe vill ha honom kvar och det ´skulle ju vara mkt konstigt. Otto lär spela kvar. Hoppas Tellan skriver på snart. Ser gärna Linkan hos oss igen vårt PP skulle bli riktigt bra då asså.
Skulle vara sjukt olägligt om Mackan och Otto skulle sluta när vi behöver dem som mest. Skulle verkligen producera i AS. Jag skulle iaf inte vilja ha denna säsong som min sista.
Tellan är en stor man om han skriver på. Kom ihåg hans första intervju för Modo, jävlar vad olycklig han såg ut. "jag håller på DIF... i fotboll" sa han diplomatiskt.
Både ja och nej, om Otto och Mackan känner motivations brist av nån/några anledningar är det bra att dom kliver åt sidan och inte bara glider med igenom en trevande höst utan lämnar sin plats till folk som ger 100% men visst finns det mycket hockey kvar i båda och jag hoppas dom finner spelglädjen igen.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Jag skulle inte gråta floder ifall Nilson och Otto valde att lägga skridskorna på hyllan. Förlorare båda två. Det kanske kan ge DIF den där sparken i röven att inse att dessa herrar inte kan leda ett lag från motgång till framgång.
Men det är klart framförallt Otto ska hyllas om han slutar.
Jocke Gellerstedt i Almtuna har jag nu hört ett ganska saftigt rykte om. Jag vet inte om det är något att hurra för. Men för 3 säsonger sedan hade han bäst fys i hela allsvenskan, top 10 i Sverige. Han var ju hos oss en kortis förut. Gella är läskigt snabb på skidskorna.
Vore fint med Gella och Vestberg, faktiskt.
Någon som kan bekräfta? Kan inte röja källan, sorry.