Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

Fernholm är en riktigt bra back, stor & stark men samtidigt ett hyfsat spelsinne med en skaplig förstapass. Minns jag rätt har han ett rätt OK skott också... Om han skulle välja att spela med DIF i HA så är det naturligtvis ett jättetillskott.

Men jag är rätt skeptisk till att han ens överväger saken, säger dock inte att det är omöjligt men har hyfsat svårt att tro det...men större under har skett.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Jag är beredd att förlåta Fernholm, faktiskt (blir förvånad själv över att jag skriver detta). Men det blir inte lätt för honom att komma "hem" igen, det ska han veta. Kommer att krävas en del för att vinna tillbaka våra hjärtan, om det ens är möjligt

Hoppas bara att man inte tar hem alltför många gamla spelare som är på gång att pensioneras. Musse Håkansson skulle gärna spela för DIF igen, vad jag har hört. Är han ens skadefri vid det här laget?

Jag hoppas att Otto avslutar karriären med att föra upp DIF i Elitserien - en sådan stor spelare borde få ett värdigare slut. Detsamma med Mackan. Kanske han kan göra en bättre säsong utan C på bröstet?
hägersten

Inlägg av hägersten »

En spelare som jag vill se nästa säsong är
Henrik Eriksson

PS
Självklart fortsätter jag med säsongs kort på aktiv sittplats.DS
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

Tessan skrev:Jag är beredd att förlåta Fernholm, faktiskt (blir förvånad själv över att jag skriver detta). Men det blir inte lätt för honom att komma "hem" igen, det ska han veta. Kommer att krävas en del för att vinna tillbaka våra hjärtan, om det ens är möjligt

Hoppas bara att man inte tar hem alltför många gamla spelare som är på gång att pensioneras. Musse Håkansson skulle gärna spela för DIF igen, vad jag har hört. Är han ens skadefri vid det här laget?

Jag hoppas att Otto avslutar karriären med att föra upp DIF i Elitserien - en sådan stor spelare borde få ett värdigare slut. Detsamma med Mackan. Kanske han kan göra en bättre säsong utan C på bröstet?
Ja, här handlar det om att få ihop bästa tänkbara lag för billigast möjliga peng och får man in Fernholm i den ekvationen får man anse sig lycklig. Ska vi bygga ett lag på klubbkänsla, enbart Stockholms killar osv kan vi räkna med många år i träsket.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Andy skrev:
Avery skrev:Det är Timrå som ligger närmast till för Kempe, enl. min källa (inifrån AIK). AIK vill ha Cehlin, den enda övriga Dif:aren Gozzi haft kontakt med är Wesslau. Tror dock AIK väljer Backlund eller Hudacek pga skyhög prislapp på Wesslau.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Intressant...

Kan du inte kolla med din källa när i tid AIK hade kontakt med Wesslau?

Kamske kan han bekräfta ryktet jag hörde från insat och vanligtvis pålitlig källa att Wesslau bjöds ut till ett antal klubbar, varav AIK Solna var en, redan under grundserien.

Kolla också med din källa om det stämmer att Wesslau hamnade i HV och inte i AIK på grund av att han ville dit checken var fetast och att den orten hette Jönköping?
Wesslau skall ha börjar sonderat terrängen redan i början av detta år.
Hans agent söker att fett kontrakt, dvs det är pengarna som tydligen skall avgörai vilken klubb han spelar till hösten och HV71 nämndes likväl som aik.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Här har ju Fernholm ett gyllene läge att reparera skadan som uppstod när han lämnade oss för LHC och pengarna.
Om DIF verkligen är laget i hans hjärta så borde en kraftigt sänkt lön inte vara några problem.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Aulin som står som rykte in har väl skrivit på nytt för Örebro?
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Frasse skrev:
Andy skrev:
Avery skrev:Det är Timrå som ligger närmast till för Kempe, enl. min källa (inifrån AIK). AIK vill ha Cehlin, den enda övriga Dif:aren Gozzi haft kontakt med är Wesslau. Tror dock AIK väljer Backlund eller Hudacek pga skyhög prislapp på Wesslau.

Intressant...

Kamske kan han bekräfta ryktet jag hörde från insat och vanligtvis pålitlig källa att Wesslau bjöds ut till ett antal klubbar, varav AIK Solna var en, redan under grundserien.

Kolla också med din källa om det stämmer att Wesslau hamnade i HV och inte i AIK på grund av att han ville dit checken var fetast och att den orten hette Jönköping?
Hans agent söker att fett kontrakt, dvs det är pengarna som tydligen skall avgörai vilken klubb han spelar till hösten och HV71 nämndes likväl som aik.
Tjena Frasse...

Då känns det som om min "tillfälliga" källa hade rätt.

Wesslau skall ha bjudit ut sig bl.a. till AIK och HV under grundserien.

Skillnaden är att min källa säger att han är klar för HV och att han blev det under början av kvalserien.

Det börjar onekligen se ut som om Wesslau aldrig haft några tankar på att stanna i DIF oavsett hur sässongen gått samt som om han började sondera med AIK och andra låååååångt innan det var klart att vi skulle åka ut.

Om nu inte vi har samma källa förstås och det hela bara är en rundgång i systemet. Så kan det ju vara. 2005 och ett par år framåt misstänker jag att vi kan ha haft en källa gemensamt...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Morwin

Inlägg av Morwin »

Jepe skrev:
Frasse skrev:Första inlägget uppdaterat med det senaste runt laget.
Aulin som står som rykte in har väl skrivit på nytt för Örebro?
Han har skrivit på för örebro igen ja
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Andy skrev:
Frasse skrev:
Andy skrev:

Intressant...

Tjena Frasse...

Då känns det som om min "tillfälliga" källa hade rätt.

Wesslau skall ha bjudit ut sig bl.a. till AIK och HV under grundserien.

Skillnaden är att min källa säger att han är klar för HV och att han blev det under början av kvalserien.

Det börjar onekligen se ut som om Wesslau aldrig haft några tankar på att stanna i DIF oavsett hur sässongen gått samt som om han började sondera med AIK och andra låååååångt innan det var klart att vi skulle åka ut.

Om nu inte vi har samma källa förstås och det hela bara är en rundgång i systemet. Så kan det ju vara. 2005 och ett par år framåt misstänker jag att vi kan ha haft en källa gemensamt...

Ingen omöjlighet att vi har liknande informations kanaler :)
Har också hört att det skall vara "klart" med HV71 för Wesslau, men så länge ingenting är officiellt så ser jag på det som ett rykte.

För övrigt kul att se en gammal räv tillbaka på forumet!
norpish

Inlägg av norpish »

Har väldigt svårt att ta ryktet om Cehlin till AIK seriöst, känner hans farsa bland annat och vet att både han och Sillen är super Djurgårdare.

Cehlin till AIK känns för mig iaf som ett rykte och inget annat.

//Norpish
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Frasse skriver inget om Bremberg, var han ett rykte taget ur luften eller finns det nån substans där?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Deilert skrev på Twitter att han självklart är sugen på en comeback.
vr6power

Inlägg av vr6power »

BaronVonDif skrev:Frasse skriver inget om Bremberg, var han ett rykte taget ur luften eller finns det nån substans där?

Står ju på rykten in =) samtidigt står det rykten ut Otto lägger av=/
Låst