Ok daltande fel ord. Att ens nämna han i DIF banor är sjukt enligt mig. Sedan får du tycka va fan du vill.Harold Camping skrev:Vadå " erat " daltande?gaspo skrev:Blir sjukt less på erat daltande med Fernholm. Antingen kommer han hem o spelar för en piss lön. Visar att han svek sjukt när han stack till LHC eller nä fan jag vill inte se han i DIF tröja. Han o Thomas Johansson har inget med DIF att göra.
Det enda jag vill är att han spelar i DIF för att han är en bra hockeyspelare.
Tror du jag har personlig kontakt med honom och ber han spela för en påse pimpim?
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han har personliga intressen att skriva så där. Han (försöker) konkurrera med sitt Örebro. Honom ska man ta med en nypa salt...Jim Morrison skrev:Så skrev Mikael Fahlander på twitter förut i alla fall.Mikael Fahlander ? @MikaelFahlander
0 spelare med giltiga kontrakt i DIF. Ouch. Vilka stannar med mycket lägre lön? De unga, riskerar de karriären genom att gå ner?
Sen kan det visa sig att det stämmer, men jag skulle inte tro att han har så bra insyn i DIF's kontrakt, eller hur dom löser det. Jag tror och hoppas att Djurgården är en speciell klubb, där hjärtat spelar en större roll än hos många andra lag.
-
Jag skiter högaktligen i vad du tycker är sjukt. Fernholm är en bra spelare och skulle tillföra massor i AS. Jag vill tillbaka till Elitserien och vill han spela för DIF så tror jag inte att jag är ensam om att tycka det är bra.gaspo skrev:Ok daltande fel ord. Att ens nämna han i DIF banor är sjukt enligt mig. Sedan får du tycka va fan du vill.Harold Camping skrev:Vadå " erat " daltande?gaspo skrev:Blir sjukt less på erat daltande med Fernholm. Antingen kommer han hem o spelar för en piss lön. Visar att han svek sjukt när han stack till LHC eller nä fan jag vill inte se han i DIF tröja. Han o Thomas Johansson har inget med DIF att göra.
Tror du jag har personlig kontakt med honom och ber han spela för en påse pimpim?
Jo jag har fattat att du diggar sellouts!Harold Camping skrev:Jag skiter högaktligen i vad du tycker är sjukt. Fernholm är en bra spelare och skulle tillföra massor i AS. Jag vill tillbaka till Elitserien och vill han spela för DIF så tror jag inte att jag är ensam om att tycka det är bra.gaspo skrev:Ok daltande fel ord. Att ens nämna han i DIF banor är sjukt enligt mig. Sedan får du tycka va fan du vill.Harold Camping skrev:Vadå " erat " daltande?gaspo skrev:Blir sjukt less på erat daltande med Fernholm. Antingen kommer han hem o spelar för en piss lön. Visar att han svek sjukt när han stack till LHC eller nä fan jag vill inte se han i DIF tröja. Han o Thomas Johansson har inget med DIF att göra.
Kenny sket i Nhl för att lira as med Rögle.SirDIFalot skrev:Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.Jim Morrison skrev:Spekulation eller vet du något?SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Det är Timrå som ligger närmast till för Kempe, enl. min källa (inifrån AIK). AIK vill ha Cehlin, den enda övriga Dif:aren Gozzi haft kontakt med är Wesslau. Tror dock AIK väljer Backlund eller Hudacek pga skyhög prislapp på Wesslau.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vad är poängen? Hade Kenny lämnat Rögle för att dom inte var ett tillräckligt bra lag för att sedan gå tillbaka till Rögle trots allsvenskt spel?Bjurre skrev:Kenny sket i Nhl för att lira as med Rögle.SirDIFalot skrev:Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.Jim Morrison skrev:Spekulation eller vet du något?SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Expert.
-
Bjurre skrev:Kenny sket i Nhl för att lira as med Rögle.SirDIFalot skrev:Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.Jim Morrison skrev:Spekulation eller vet du något?SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Hur kom du fram till 1% det låter lågt tycker jag...
Senast redigerad av fillefilander den 2012-04-09 20:29:13, redigerad totalt 1 gånger.
SirDIFalot skrev:Vad är poängen? Hade Kenny lämnat Rögle för att dom inte var ett tillräckligt bra lag för att sedan gå tillbaka till Rögle trots allsvenskt spel?Bjurre skrev:Kenny sket i Nhl för att lira as med Rögle.SirDIFalot skrev:Sunt förnuft? Landslagsback som lämnade oss för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES, nu är vi i AS... Har svårt att se det ske bara.Jim Morrison skrev:Spekulation eller vet du något?SirDIFalot skrev:Chanserna till Fernholm är givetvis under 1%. Tyvärr.
Ja varför kunde inte Fernholm spela allsvenskan? Han lär inte få Nhl kontrakt och vara os bästa back 2014? Dick har ju även lirat i as med Gnaget då han kunde välja vilket es lag som helst eller?
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- SirDIFalot
Vad är poängen då menar du?SirDIFalot skrev:Du missar fortfarande poängen.
Jag fattar inte så bra så utveckla gärna.
- SirDIFalot
Att Fernholm lämnade DIF för att vi inte var tillräckligt bra när vi var ett bottenlag i ES. Kenny eller Dick lämnade aldrig sina klubbar just för att dom var för dåliga. För att sedan återvända till dom när dom var ett allsvenskt lag.Bjurre skrev:Vad är poängen då menar du?SirDIFalot skrev:Du missar fortfarande poängen.
Jag fattar inte så bra så utveckla gärna.
Sedan är ju Fernholm mitt i karriären. Han är inte 34-35 år och det spelar ingen roll om sista året med DIF är i ES eller AS.
Jag tror att chanserna är extremt små men skulle givetvis bli enormt positivt överraskad om Fernholm kom.
Expert.
Intressant.
"Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt."
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/
"Målvakten Mikael Tellqvist är nära ett kontrakt med Djurgården. Det han sägs vänta på, innan han skriver på, är att någon av de äldre spelarna i laget skall skriva på nytt kontrakt med föreningen och att han därmed får på papper att Djurgården kommer att göra ett försök att nå elitserien direkt."
http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/
Backar på min önskelista:
Daniel Tjärnqvist - Rätt självklart. Skulle under sina bästa stunder vara helt dominant i AS
Dan Iliakis - Från Mora. Verkar vara en duktig tvåvägsback, men som fokuserar mer på det defensiva arbetet. Dubbelpassare, gjorde 20 poäng (6+14) förra säsongen.
Dustin Kohn - Från Örebro. En väldigt stabil back, med defensiven som största styrka. Har sett han för lite för att skriva någon längre redogörelse, men overall så verkar det vara en riktigt bra back på AS nivå.
Fyll därefter på med Lennhammer, Holm och förhoppningsvis Gustafsson, annars Linus Arnesson.
Daniel Tjärnqvist - Rätt självklart. Skulle under sina bästa stunder vara helt dominant i AS
Dan Iliakis - Från Mora. Verkar vara en duktig tvåvägsback, men som fokuserar mer på det defensiva arbetet. Dubbelpassare, gjorde 20 poäng (6+14) förra säsongen.
Dustin Kohn - Från Örebro. En väldigt stabil back, med defensiven som största styrka. Har sett han för lite för att skriva någon längre redogörelse, men overall så verkar det vara en riktigt bra back på AS nivå.
Fyll därefter på med Lennhammer, Holm och förhoppningsvis Gustafsson, annars Linus Arnesson.
-
Det är ju precis det jag skriver, att dem inskrivna klausulerna aktiveras vid en nedflyttning. Sen vad klausulerna är vet bara dem inblandade parterna.kaminor skrev:Den gällande tolkningen är väl snarare att INGA kontrakt är giltiga och att allt i så fall måste omförhandlas. Således består dagens trupp av Reideborn, Johner och spelare med juniorkontrakt.Therocket1 skrev:Jag kan inte exakt svara på hur kontrakten ser ut för respektive spelare, men så vitt jag vet så gäller alla kontrakt även om man åker ur MEN det brukar alltid finnas någon eller några klausuler inskrivna hur man ska hantera kontrakten vid en nedflyttning, hur dessa klausuler ser ut kan jag svara på. Detta har varit praxis förut men hur det ser ut nuförtiden kan jag inte svara på.Jim Morrison skrev:Har någon ett giltigt kontrakt med DIF just nu?
Se t.ex. http://www.bet365.com/news/sv/betting/i ... t-ogiltiga
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4623780.ab