Djurgårdens IF - Färjestads BK, 2/12 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

NU GÖR DET JÄVLIGT ONT!

Vad ska man kunna göra?

Själv så har jag säsongskort, lyssnar på webben när det är borta, köper mig fattig på DIF souvenirer, äter då och då middag på sportbaren, är skrockfull, köper minst 5 st 50/50 lotter per match mm mm. Känner mig nu himla FRUSTRERAD för det hjälper ju inte hur mycket jag än gör.

Men en sak jag vet att jag kan göra är att fortsätta ÄLSKA. Det är vad jag tänker göra på matchen. Killarna behöver det!

Ett ordspråk på vägen:
Lär dig livets svåra gåta
Älska glömma och förlåta.
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag kommer alltid gå på hockey, inget tvivel om det, men man börjar tröttna på Säckens bortförklaringar precis som man tröttnade på Jonevrets bortförklaringar.

Men inget kommer få mig att sluta gå på hockey och heja fram laget i mitt hjärta!
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Kylskåp skrev:4000 i Hovet på lördag? Alla djurgårdare bör ta sig i kragen och pallra sig dit, hockeyintresserad eller ej. Blir mycket intressant att se hängivenheten hos våra supportrar på lördag.
Bara "fåtal" kvar på Ticnet nu. Vill man sitta 2st brevid varann på långsidan så är bästa platsen just nu borta hos FBK-klacken. :wink:
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Var inne och läste på WP:s forum, om matchen på lördag... Ganska kul läsning om hur man ska sjunga ut varandra mm.

Här är ett ex:

DIFare skrev:

Du kommer att få dig en chock på lördag i sådana fall. Det kommer bli mycket folk på den matchen.

Jag skulle bli jäkligt glad om det du skriver är sant. Alltid roligare med motstånd. Men tyvärr har vi hört snacket förut. Det tuggas på som vanligt i Djugårdslägret, varje år samma visa, "Intresset för hockeyn är större än vanligt" "på lördag blir vi många", "nu satsar vi på hockeyn". Men tyvärr slutar det med pannkaka, med undantag, tex ert jubileum som var en mäktig tillställning.
Mycket snack, liten verkstad. Slut upp och ge oss en match, snälla!

Vi har bjudit upp er på dansgolvet, tar ni handen eller står ni kvar vid väggen och tittar på?

http://www.thewolfpack.nu/index.asp?action=forum
Hovet är DIF!
Användarvisningsbild
Sinkan

Inlägg av Sinkan »

Appropå (stavning?) Färjestad...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 92,00.html

Kul läsning under "underrubriken" Finalserien 1982/83
Hovet är DIF!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag kommer att förära er alla med min närvaro vid denna tillställning. Jag hoppas ni förstår vilket otrolig stor dag det här är för er. fotograferande undanbedes vänligen men bestämt under matchen. Jag kommer att samla till presskonferens efter matchen då ni kan ta era idolkort och om jag är på humör kanske kan skriva någon autograf.

;)....

vi vinner med 4-2...vändningen är NU!!
Användarvisningsbild
Macgyver

Inlägg av Macgyver »

Hej någon som vet hur man får in bild här?
NN
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kid Notorious skrev:
Kylskåp skrev:4000 i Hovet på lördag? Alla djurgårdare bör ta sig i kragen och pallra sig dit, hockeyintresserad eller ej. Blir mycket intressant att se hängivenheten hos våra supportrar på lördag.
Bara "fåtal" kvar på Ticnet nu. Vill man sitta 2st brevid varann på långsidan så är bästa platsen just nu borta hos FBK-klacken. :wink:
Kollade ticnet nu, det står fortfarande på ''ledigt''
Sjunger avgå Johnny...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Macgyver skrev:Hej någon som vet hur man får in bild här?
[img]URL%20till%20bilden[/img]

så får du in en bild:]
Användarvisningsbild
Macgyver

Inlägg av Macgyver »

m0ng00se skrev:
Macgyver skrev:Hej någon som vet hur man får in bild här?
[img]URL%20till%20bilden[/img]

så får du in en bild:]
Okej ? men vart skriver jag in det nu då?
NN
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

där du skriver texten...skriv som jag skrev och så istället för "URL till bilden" så skriver du in adressen till den....typ--> www.blabla.com/dif.jpg
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Ska själv gå på matchen, och hoppas att Djurgården vinner och visar upp ett bra spel och verkligen krigar.
Marko

Inlägg av Marko »

Fan att jag inte kan vara där och stötta, sjunga och vråla fram DIF till seger.

Må så gott bröder och systrar!
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Hoppas att vi alla överens om att imorgon gäller "Djurgårdens Järnkaminer". Många personer på sittplats har bakgrund som klackfolk eller aktiv i fotbollsklacken, det vore trevligt om ni orkade stå upp för DIF i denna match, ni behövs verkligen.

Och då menar jag inte under de gånger klacken sjunger "Stå upp om du älskar DIF" - vilken för övrigt dras igång otaliga gånger för mycket, lite känsla tack! - utan under hela matchen.

KOM IGEN DJURGÅR'N!
Användarvisningsbild
Elias

Inlägg av Elias »

Endast ett fåtal biljetter kvar till morgondagens drabbning enligt ticnet, så det finns med andra ord hopp om en helt okej publiksiffra. Imorgon ska vi lyfta fram DIF genom hela matchen oavsett om vi ligger under.

Kom till Hovet och stå upp för DIF!
Skriv svar