jensa öhling skrev:Är Fimpen Linkans agent?? Man kan nästan tro det med tanke på hur han haussar Linkan.
I mina ögon har jag många spelare jag hellre ser i DIF nästa år än Linkan. I första hand ett par bra backar och ett gäng hungriga 23-27-åringar som ser det som sitt livs chans att spela i DIF, trots att det nu handlar om allsvenskan.
Det är bara hårt jobb och ett bra försvarsspel som kan ta oss till Elitserien igen. Vi kommer aödrig kunna glida oss upp igen med spelare som Mackan Nilson och Linkan som ser allsvenskan som ett ordentligt nedköp.
Mackan må inte vara nån speedkula längre, men han var poängbäst i både grundserie och kvalserie för Djurgården. Han är grym på att hålla puck dessutom. I Allsvenskan skulle han vara grym.
Läser man bara stats så kanske det ser ut som att Linkan är på dekis, men i rätt omgivning, med spelare som gör mål på hans passningar så gör han 55-60 poäng i Allsvenskan kommande säsong. Helt säkert. Han ska vara i DIF för att leverera, det vet man sen tidigare.
jensa öhling skrev:Är Fimpen Linkans agent?? Man kan nästan tro det med tanke på hur han haussar Linkan.
I mina ögon har jag många spelare jag hellre ser i DIF nästa år än Linkan. I första hand ett par bra backar och ett gäng hungriga 23-27-åringar som ser det som sitt livs chans att spela i DIF, trots att det nu handlar om allsvenskan.
Det är bara hårt jobb och ett bra försvarsspel som kan ta oss till Elitserien igen. Vi kommer aödrig kunna glida oss upp igen med spelare som Mackan Nilson och Linkan som ser allsvenskan som ett ordentligt nedköp.
Mackan må inte vara nån speedkula längre, men han var poängbäst i både grundserie och kvalserie för Djurgården. Han är grym på att hålla puck dessutom. I Allsvenskan skulle han vara grym.
Läser man bara stats så kanske det ser ut som att Linkan är på dekis, men i rätt omgivning, med spelare som gör mål på hans passningar så gör han 55-60 poäng i Allsvenskan kommande säsong. Helt säkert. Han ska vara i DIF för att leverera, det vet man sen tidigare.
Som några sagt redan: Åberg/Johner/Linkan. Där har vi vår förstakedja. Kom igen nu Challe, in med Linkan!
Vad är det jag läser? Det må vara så att Bremberg inte producerat lika bra det senaste, men hur sexigt är det att spela i Timrå eller HV? Bremberg kan ensam mycket väl vara skillnaden mellan att spela ytterligare ett år i Allsvenskan eller gå upp igen. Jag tror, helt ärligt, att han höjer sig ett par snäpp i Djurgårdsdressen. Skulle det vara så att det blir en flopp (inte så troligt) så får vi ta den smällen då, men att inte försöka locka hit Bremberg vore ren och skär idioti (precis som det var när vi tackade nej till han för några månader sedan). Den spelförståelse, teknik, precision och skicklighet den mannen besitter är något vi skulle må mycket bra av nästa säsong.
SirDIFalot skrev:Klart att Linkan inte är den han en gång var, men han har knappast en spelstil som påverkas särskilt mycket av vilken ålder han har.
Stämmer bra! Och när han väl får upp vittring så rör han bra på påkarna för att vara "gubbe"
Många här har ju en fullständigt warpad bild av ålder. Grabbens hockeytränare är strax över 40 och JÄVLAR vad de åker. Jag är 37 och har bara kört hockey-like grillor sedan 2010 och det går bara fortare och fortare.
Det som förändras/försämras är väl topp-acceleration/reaktion. Om en 38-åring tränar rätt och har rätt mängd muskler i förhållande till kroppsvikt är han snabb nog om talangen finns - och i Linkans fall behöver vi inte prata "om" för jävlar vilka handleder karln har.
SirDIFalot skrev:Klart att Linkan inte är den han en gång var, men han har knappast en spelstil som påverkas särskilt mycket av vilken ålder han har.
Stämmer bra! Och när han väl får upp vittring så rör han bra på påkarna för att vara "gubbe"
Många här har ju en fullständigt warpad bild av ålder. Grabbens hockeytränare är strax över 40 och JÄVLAR vad de åker. Jag är 37 och har bara kört hockey-like grillor sedan 2010 och det går bara fortare och fortare.
Det som förändras/försämras är väl topp-acceleration/reaktion. Om en 38-åring tränar rätt och har rätt mängd muskler i förhållande till kroppsvikt är han snabb nog om talangen finns - och i Linkans fall behöver vi inte prata "om" för jävlar vilka handleder karln har.
Linkan ÄR dessutom hyfsat snabb...eller var...har för mig att han var den ende som kunde ge Ölvestad en match runt rinken.
Hur man kan tacka nej till Linkan i ALLSVENSKAN är för mig helt jävla ologiskt. Fan, titta på Conny Strömberg och hur mycket han levererar där. Fredrik Bremberg är bättre än honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Hur man kan tacka nej till Linkan i ALLSVENSKAN är för mig helt jävla ologiskt. Fan, titta på Conny Strömberg och hur mycket han levererar där. Fredrik Bremberg är bättre än honom.
Jag tror inte att folk tänker på att det är Allsvenskan vi ska spela i.
spelar ingen roll om vi lirar i AS eller ES Linkans egenskaper i powerplay
gör att han skulle vart ett givet val nu som för några månader sen
o sen att dom spota på han när Hv sände honnom är för mej on gåta me
tanke på vårt handlösa PP och mål skytte
så Linkan jag hjälper me trunken jag me om det behövs bara du kommer hem
o ser till att vi får igång vårt PP!
Jag fattar inte hur någon över huvudtaget kan tacka nej eller inte vilja se en motiverad och vältränad Linkan i DIF nästa år.
I sina ljusa stunder är han en av Sveriges bästa hockeyspelare. Hans egenskaper i PP lyfts ofta fram i denna tråd. Själv vill jag dock flagga lite extra för hans spel i BP. Han håller pucken länge och är alltid på rätt plats.
Linkan står på sin absoluta topp som hockeyspelare, han spelar mer moget nu än någonsin tidigare. Förr kunde han ofta hålla igen hemmåt, men sist han var i DIF så körde han stenhårt åt båda hållen. Sedan att det ser lojt ut ibland beror på hans åkstil.
Lägg därtil att han är urdjurgårdare och verkligen skulle vara motiverad att spela upp sin klubb igen.
Kan för övrigt dela med mig av ett rykte jag fångat upp. Några av er minns kanske att jag hade en källa som levererade klockrena rykten om diverse värvningar för ett par år sedan. De senaste åren har jag av olika skäl inte haft tillgång till lika bra info längre. Nu i påsk har jag dock hört att Wesslau är klar för HV och att han ska ha blivit klar just när kvalserien började... Att var kvar i DIF skall enligt detta rykte aldrig ha varit ett alternativ... Sant eller inte - ingen aning... Men nog är det ett smaskigt rykte i alla fall.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad