Sorry. "Down day" idag. Jag syftade inte på dig, utan personer längre bak i tråden.
Som LHO säger får man nog lära sig att städa framför sin egen dörr först...
Sorry. "Down day" idag. Jag syftade inte på dig, utan personer längre bak i tråden.
Som LHO säger får man nog lära sig att städa framför sin egen dörr först...
Äh jag bryr mig inte, jag kan inte rå för att jag inte har något liv och postar för mycket skräp.
Säsongen är över för Solna, och det är med glädje som jag ska följa NHLs och KHLs brutala gruppvåldtäkt på Solna Hockey. Nästa säsong kan bli en rolig aik säsong i Djurgårdsögon.
Viktor Fasth är muntlig överens med Anaheim Ducks, aik letar efter ersättare.
Richard Gynge är klar för CSKA Moskva.
Daniel Bång på väg till NHL.
Robert Rosen är aktuell för NHL eller KHL där intresse finns.
Patrik Nemeth spelar med all säkerhet i någon sämre Nordamerikansk liga nästa säsong.
Utöver detta funderar Dick Tärnström på framtiden samt att Roger Melin som gjort underverk i klubben lämnar.
Solna har förvisso en god chans att bygga något hyfsat, men med deras usla ekonomi så måste man ju fråga sig vad dom ska kunna åstadkomma utan Fasth i målet. Vore ju en spännande historia att få möta Solna i kvalserien efter nästa säsong, men tyvärr så tror jag att Rögle och Timrå kommer vara sämre än Solna kommande säsong. Men den som lever får se!
Salas skrev:Säsongen är över för Solna, och det är med glädje som jag ska följa NHLs och KHLs brutala gruppvåldtäkt på Solna Hockey. Nästa säsong kan bli en rolig aik säsong i Djurgårdsögon.
Patrik Nemeth spelar med all säkerhet i någon sämre Nordamerikansk liga nästa säsong.
Utöver detta funderar Dick Tärnström på framtiden samt att Roger Melin som gjort underverk i klubben lämnar.
Solna har förvisso en god chans att bygga något hyfsat, men med deras usla ekonomi så måste man ju fråga sig vad dom ska kunna åstadkomma utan Fasth i målet. Vore ju en spännande historia att få möta Solna i kvalserien efter nästa säsong, men tyvärr så tror jag att Rögle och Timrå kommer vara sämre än Solna kommande säsong. Men den som lever får se!
Tänk DIF-aik i kvalserien, 10e och avgörande matchen... Nervpärs.
Salas skrev:Säsongen är över för Solna, och det är med glädje som jag ska följa NHLs och KHLs brutala gruppvåldtäkt på Solna Hockey. Nästa säsong kan bli en rolig aik säsong i Djurgårdsögon.
Hur fan ska det gå för Fasth i NHL, han som börjar grina så fort en motspelare nuddar vid honom..... Kan bli kul..
Salas skrev:Solna har förvisso en god chans att bygga något hyfsat, men med deras usla ekonomi så måste man ju fråga sig vad dom ska kunna åstadkomma utan Fasth i målet. Vore ju en spännande historia att få möta Solna i kvalserien efter nästa säsong, men tyvärr så tror jag att Rögle och Timrå kommer vara sämre än Solna kommande säsong. Men den som lever får se!
Fast just nästa säsong lär dom väl inte ha så dålig ekonomi? Visst förlorar dom derbyintäkter som är väldigt viktigt. Men dom har ju fått 5 fullsatta Hovet nu i slutspelet, varav endast typ 1000 av dom var säsongskort, och dom tror jag inte heller budgeterade för slutspel ens. Men ja, många viktiga spelare försvinner för dom, framförallt Fasth. Jag tror på ingemansland nästa säsong.
Tyvärr har de ju inte så usel ekonomi längre. Det är numera en myt - tyvärr som sagt.
Någon av kvällstidningarna gjorde ju en sammanställning i höstas och redan då hade de bättre ekonomi än oss med ett par millar. Sålna var ju ett av fyra lag tror jag det var som hade över miljonen på den blå sparbanksboken. Nu får de ytterligare millar för ännu en säsong i elitserien och med tanke på att de knappast budgeterat för slutspel så trillade det nog in många sköna millar på kontot när de nu gick till semi. Lägg därtill att de slipper dyra polisnotor i derbyna mot oss. Tror knappast det behövs speciellt många konstaplar när de spelar mot Rögle. Nej, tyvärr är Sålna på väg ifrån oss på den punkten också - allt beroende på vår slappa och INKOMPETENTA styrelse och klubbledning med Järlefelt, Larsson och Engström i spetsen.
Sen inbillar jag mig också att de har en mer slimmad organisation än oss också. De har ju lärt sig att jobba med "små medel" under tiden i hockeyallsvenskan och har långt ifrån lika många anställda i klubben på kansliet etc. som oss. Jämför också hur tapetserade deras äckligt svarta dräkter är med reklam också jämfört med våra. Deras säljavdelning har gått för högtryck jämfört med vår... Tyvärr är det bara att konstatera att de kört om oss på de flesta punkter och därför var det bara en tidsfråga innan de gjorde det sportsligt också.
Caveman skrev:
Hur fan ska det gå för Fasth i NHL, han som börjar grina så fort en motspelare nuddar vid honom..... Kan bli kul..
Haha, har ofta tänkt just den tanken.
Om han inte "mognar" över en natt så lär han bli kortlivad där.
Upplever man det som "jobbigt" & "bråkigt" i ES så är det ju bara en barnlek mot vad som väntar.
I NHL har man heltidsanställda på intimidation-området
Stackars lilla Viktor...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Bjurre skrev:Roger Melin ska enligt uppgift ta över Lhc.
Har väl varit klart i en månad eller mer?
Nej han skulle ju lägga sist jag hörde nåt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.