Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Det jobbigaste är att Ante inte är intresserad av AS (absolut förståeligt givetvis)... FITTA.
Snacka om att man lever i en drömvärld om man inte räknar Kristoffer Ottosson som förstacenter i Hockeyallsvenskan. Vakna nu!
Det var samma problem förra säsongen och ingen tycks veta vad som gäller fortfarande: http://www.hockeysverige.se/blogg/pette ... 9/commentsMattias_87 skrev:Vad jag förstått av media så gäller inga kontrakt ifall man åker ur Elitserien. Snart får vi veta.Berra skrev:Det är väl lika oklart som för övriga spelare med kontrakt om de gäller i AS eller inte. Det som står klart är väl att DIF inte kommer att ha råd med alla ES:s mässiga löner. Bänkningen gör dock att jag tror att vi sett det sista av Klubertanz.pulverapa skrev:En gång för alla nu... Gäller Klubertanz kontrakt för nästa säsong?
Det är bara att hoppas kontrakten inte gäller så skickar vi Klubertanz till någon annan plats och så värvar vi denna Jack Connolly. Vore underbart.Men standardavtalen för spelare i elitserien har en paragraf inskriven – en klausul och rubrik som säger att det är elitseriekontrakt och att de inte gäller i allsvenskan. Därmed kan alla spelare i Djurgården, i praktiken, göra som de vill efter säsongen och lämna den degraderade klubben.
- Remy Lebeau
I mina ögon är inte Ottosson en 1:a center till ett lag som vill upp direkt i Elitserien. Vet inte om det var en skada eller vad det var, men Otto var riktigt dålig i Kvalserien.Highwind skrev:Snacka om att man lever i en drömvärld om man inte räknar Kristoffer Ottosson som förstacenter i Hockeyallsvenskan. Vakna nu!
Tror Ottosson mår bättre att inte längre vara uttalad 1:e center i ett lag som satsar på att gå upp direkt. Förutsatt att Ottosson väljer att fortsätta håller jag ändå Dustin Johner som 1:e center före Otto.
Ottosson har burit laget på sina axlar i många år, men nu är det dags för yngre och hungriga förmågor att leda laget. Självklart kommer han vara otroligt värdefull i laget med sin rutin och sitt kunnande. Och med tanke på vilka fler som kommer in kommer han vara otroligt nyttig i en 2:a eller 3:e kedja.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det var så konstigt formulerat i AB's artikel, dom skrev att en klausul gör det möjligt för spelare att bryta kontraktet om dom vill men klubben måste väl kunna bryta också? Det måste väl stå i samma klausul att om spelaren stannar sänks lönen?
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
- DIF_Soldier
Gillade vad jag såg av BIK;s Markus Nilsson. Riktigt teknisk och avig. Synd att han har kontrakt bara.
Uppenbart är iallafall att Lennhammer är tilltänkt till nästa säsong. Förvisso spelade han två betydelselösa matcher men det var ändå en markering från Challes sida.
Gillade det Kim gjorde de få gånger han fick spela (tänker derbyt). Spelade väldigt enkelt och trasslade inte till det. Konstigt faktiskt att han inte fick en större chans.
Uppenbart är iallafall att Lennhammer är tilltänkt till nästa säsong. Förvisso spelade han två betydelselösa matcher men det var ändå en markering från Challes sida.
Gillade det Kim gjorde de få gånger han fick spela (tänker derbyt). Spelade väldigt enkelt och trasslade inte till det. Konstigt faktiskt att han inte fick en större chans.
Säg den glädje som varar
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Som jag förstår det finns ju möjligheten för DIF att lösa det lönmässigt. DIF betalar vad de anser sig ha råd med för spelare X vid spel i AS. Alltså kan de ju helt enkelt sätta en skitlåg lön för en spelare de inte vill ha som givetvis då tackar nej.BaronVonDif skrev:Det var så konstigt formulerat i AB's artikel, dom skrev att en klausul gör det möjligt för spelare att bryta kontraktet om dom vill men klubben måste väl kunna bryta också? Det måste väl stå i samma klausul att om spelaren stannar sänks lönen?
-
haha, jag med!Äppelmos skrev:Vilka "rykten"?Therocket1 skrev:Rykten säger att "Linkan" är nära att komma hem..
Snälla låt dem vara sanna och jag kommer:
- John Terry
- Djurgården Hockey
Något jag tänkte på när jag såg Lennhammar spela var att han sköt ganska mycket och dom satt ganska ofta på mål.DIF_Soldier skrev:Gillade vad jag såg av BIK;s Markus Nilsson. Riktigt teknisk och avig. Synd att han har kontrakt bara.
Då var jag tvungen att kika lite och på 18 matcher (i elitserien) spelade i snitt 3.55 minuter/match och hade 7 skott på mål. Det är faktiskt ganska hyggligt för en back. Ja, jag vet nu är det micronivå. Men det är en bra egenskap.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Spontant känns denna Silly-season och kommande säsong bland de roligaste på många år. Trots spel i Allsvenskan.
DIF!
Josh Soares borde väl vara något för er?
Kan bara säga att knyta till sig Dustin Johner kan vara ett bra drag av DIF.
Rätt ålder och spelare utifrån.
Jag har själv sett honom spela många matcher i år då jag bor ganska nära Tingsryd.
Det är en spelare som oftast befinner sig på rätt ställe när det vankas målchans samt att han jobbar hårt hemåt. Kan bli en spännande och kul silly.
Jag har själv sett honom spela många matcher i år då jag bor ganska nära Tingsryd.
Det är en spelare som oftast befinner sig på rätt ställe när det vankas målchans samt att han jobbar hårt hemåt. Kan bli en spännande och kul silly.
- BaronVonDif
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Låter bra, om jag fattade rätt spelade han med Växjö när dom tog sig upp, varför valde man bort honom för spel i ES?Masse skrev:Kan bara säga att knyta till sig Dustin Johner kan vara ett bra drag av DIF.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Man satsade på andra transatlanter. Man kan ju inte ha hur många som helst.BaronVonDif skrev:Låter bra, om jag fattade rätt spelade han med Växjö när dom tog sig upp, varför valde man bort honom för spel i ES?Masse skrev:Kan bara säga att knyta till sig Dustin Johner kan vara ett bra drag av DIF.
DIF!
Känns inte som att vi kommer värva en till center. Lär bli Otto, Johner, Weigel och Fimpen