Håller med. Jag köper inte detta, känns som ett väldigt dåligt försök att charma oss supportrar. Larsson är som en trasig klocka. Även om den har rätt två gånger om dygnet så är den fortfarande trasig och behöver bytas ut.-daniel- skrev:Mats Larsson känner återigen att det börjar osa om pungen. Första åtgärden var att kicka Järlan, nästa var att be om någon slags förlåtelse...
Nä, det köper inte mitt förtroende tillbaka Mats. Du kan bättre. Bästa vore ett "jag avgår". Då förlåter jag dig för åtminstone en del av alla jävla förödande misstag...
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Mats Larssons avgång har inte främst med det sportsliga att göra utan en förändring i toppen är nödvändig för att bygga upp relationen med JK igen. Med de små resurser DIF kommer ha framöver kan inte styrelsen fortsätta behandla supporterföreningen som skit om vi ska ha en respektabel publiksiffra och bra stämning.Rash skrev:Drevet har tyvärr redan gått. Somliga har bestämt sig för att få till en ändring, kosta vad det kosta vill. Jag säger inte att det är dåligt med förändring, men är det nån som vet vad vi får istället?minalman skrev:Jag anser det vara väldigt felriktat att hela tiden kräva Mats Larssons avgång på grund av en urusel insats. Tänk om mannens revanschlusta triggas av varje nytt inlägg? "- Jag ska nog visa dem!".
Bättre att säga; "tack för tio år, något bättre ekonomi och ett SM-silver, men nu behöver vi nog få in litet nya idéer och tankegångar i föreningen, det förstår du väl, Mats".
Ett gäng rosor och en plakett på kansliet.
Läs hur fotbollen fungerat i år:
http://dif.se/2012/04/04/en-hyllning-ti ... tchtrojan/
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jo, men då menar jag att det är mer framkomligt att diskutera i termer som att "tack så mycket, men efter tio år så är en förändring oundviklig", inte att "sopan gjort en pissinsats".puttedif2 skrev:Mats Larssons avgång har inte främst med det sportsliga att göra utan en förändring i toppen är nödvändig för att bygga upp relationen med JK igen. Med de små resurser DIF kommer ha framöver kan inte styrelsen fortsätta behandla supporterföreningen som skit om vi ska ha en respektabel publiksiffra och bra stämning.Rash skrev:Drevet har tyvärr redan gått. Somliga har bestämt sig för att få till en ändring, kosta vad det kosta vill. Jag säger inte att det är dåligt med förändring, men är det nån som vet vad vi får istället?minalman skrev:Jag anser det vara väldigt felriktat att hela tiden kräva Mats Larssons avgång på grund av en urusel insats. Tänk om mannens revanschlusta triggas av varje nytt inlägg? "- Jag ska nog visa dem!".
Bättre att säga; "tack för tio år, något bättre ekonomi och ett SM-silver, men nu behöver vi nog få in litet nya idéer och tankegångar i föreningen, det förstår du väl, Mats".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Minalman, du är uppenbarligen inte van vid styrelsesammanhang. Där är det nämligen kotym att använda begrepp som "dumjävlar ska ha på käften" och "du e fan sämst - stick"minalman skrev:Jo, men då menar jag att det är mer framkomligt att diskutera i termer som att "tack så mycket, men efter tio år så är en förändring oundviklig", inte att "sopan gjort en pissinsats".puttedif2 skrev:Mats Larssons avgång har inte främst med det sportsliga att göra utan en förändring i toppen är nödvändig för att bygga upp relationen med JK igen. Med de små resurser DIF kommer ha framöver kan inte styrelsen fortsätta behandla supporterföreningen som skit om vi ska ha en respektabel publiksiffra och bra stämning.Rash skrev:Drevet har tyvärr redan gått. Somliga har bestämt sig för att få till en ändring, kosta vad det kosta vill. Jag säger inte att det är dåligt med förändring, men är det nån som vet vad vi får istället?minalman skrev:Jag anser det vara väldigt felriktat att hela tiden kräva Mats Larssons avgång på grund av en urusel insats. Tänk om mannens revanschlusta triggas av varje nytt inlägg? "- Jag ska nog visa dem!".

- minalman
I min bostadsrättsförening funkade det inte så bra, fjorton lägenheter, men det kanske är annorlunda på andra ställen.JohanPez skrev:
Minalman, du är uppenbarligen inte van vid styrelsesammanhang. Där är det nämligen kotym att använda begrepp som "dumjävlar ska ha på käften" och "du e fan sämst - stick"

- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jag tycker det är grymt bra gjort att alla protester hittills har skett utan våld. Ingen spelare har blivit hotad, ingen ledare har blivit hotad. Det enda som gjorts är ett tydligt ställningstagande att man inte accepterar styrelsens jobb. Tydligt och bra. Alla vi supportrar som är insatta vet att det är kanonbra jobbat, tyvärr har media fel fokus i den här frågan.
Det enda jag stör mig på är exakt det som Mats Larsson påpekade i en intervju med SvenskaFans. Det är väldigt lätt att med facit i hand kritisera. Alla som stod där med banderoller hade inte synpunkter på lagbygget i juni (som jag och flera med mig på forumet hade). Alla personer var inte på DIF-Sparta Prag i augusti. Nåväl, det var protester utan våld vilket är otroligt starkt i det klimatet som råder här i Stockholm.
Jag är dock inte för att kicka hela styrelsen. Det funkar ju naturligtvis inte. Det skulle bli kaos. Då skulle hela klubben försvinna på en dag. Jag tycker styrelsen ska sitta kvar, jag har respekt för det jobb de gör. De kunde inte ana att Bajen-janne skulle vara så dålig på att utföra ett jobb. Nu är Bajen-janne borta tack och lov så nu kan vi börja om på nytt och starta resan hem.
Det enda jag stör mig på är exakt det som Mats Larsson påpekade i en intervju med SvenskaFans. Det är väldigt lätt att med facit i hand kritisera. Alla som stod där med banderoller hade inte synpunkter på lagbygget i juni (som jag och flera med mig på forumet hade). Alla personer var inte på DIF-Sparta Prag i augusti. Nåväl, det var protester utan våld vilket är otroligt starkt i det klimatet som råder här i Stockholm.
Jag är dock inte för att kicka hela styrelsen. Det funkar ju naturligtvis inte. Det skulle bli kaos. Då skulle hela klubben försvinna på en dag. Jag tycker styrelsen ska sitta kvar, jag har respekt för det jobb de gör. De kunde inte ana att Bajen-janne skulle vara så dålig på att utföra ett jobb. Nu är Bajen-janne borta tack och lov så nu kan vi börja om på nytt och starta resan hem.
Det jag stör mig på är attityden som Mats hade under infomötet i Januari.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
- Lidingö DIF
WOW! Jag har aldrig varit speciellt intresserad av fotbollen utan bara varit perfiert glad när DIF Fotboll har lyckats. För mig har det varit svensk hockey, amerikansk fotboll & baseball för hela slanten. När man dock läser på så slås man verkligen positivt av relationen mellan ledning & fans inom DIF Fotboll. En relation vi primärt inom hockeyn bara kan drömma om. Hoppas verkligen Mats kan ta till sig vad de gör inom DIF Fotboll. Det behövs VERKLIGEN de närmsta åren.puttedif2 skrev:Mats Larssons avgång har inte främst med det sportsliga att göra utan en förändring i toppen är nödvändig för att bygga upp relationen med JK igen. Med de små resurser DIF kommer ha framöver kan inte styrelsen fortsätta behandla supporterföreningen som skit om vi ska ha en respektabel publiksiffra och bra stämning.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Det gjorde jag också men förhoppningsvis är vi många på medlemsmötet denna gång som kan tala för ett samarbete mellan DIF Hockey och supportrarna likt det som sker i fotbollen.Sjöwall skrev:Det jag stör mig på är attityden som Mats hade under infomötet i Januari.
Om vi i den här ekonomiska situationen som råder erbjuder DIF Hockey vår tid och kunskap inom olika områden för att se till att bibehålla vår publik såväl som att få in pengar mm har jag svårt att tro att de tackar nej till den hjälpen.
Borde inte en efterträdare till Ednertz offentliggöras snart?
Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Challe?JohanPez skrev:Borde inte en efterträdare till Ednertz offentliggöras snart?

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
VD YesMagnutz skrev:Challe?JohanPez skrev:Borde inte en efterträdare till Ednertz offentliggöras snart?skämt åsido. Organisationen tillåter nog inte så värst mycket. Tillsätts säkert.från egna led.
(skamlöst snodd)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mats Larsson tar över som Vd och sitter kvar som ordförande.Magnutz skrev:Challe?JohanPez skrev:Borde inte en efterträdare till Ednertz offentliggöras snart?skämt åsido. Organisationen tillåter nog inte så värst mycket. Tillsätts säkert.från egna led.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Hur mycket kommer spelarlönerna sänkas med? Typ 2/3?? Eftersom vi lirar i HA nu så låter det rimligt
XantE skrev:Hur mycket kommer spelarlönerna sänkas med? Typ 2/3?? Eftersom vi lirar i HA nu så låter det rimligt
Säg att spelare tjänar 150-200 k, han kanske får mellan 50-70 tusen i HA som jag har uppfattat det. Kanske även något mindre, beror väl på hur många "dyrare" spelare man ska få plats med i truppen.
Lönerna ligger väl mellan 25-75 tusen i en klubb där ingen extern sponsor går in och styr upp pengarna.