Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av BaronVonDif »

minalman skrev:
Jepe skrev:
Daniel942 skrev:
minalman skrev:
Daniel942 skrev: Erkänn, du är gnagartroll va?
vilken djävla förolämpning! Försöker hitta på grejer som skapar intäkter. Ska Bajen bandy vägra spela sin final där bara för att den ligger där den ligger. Lägg av med det där! Ska ingen Djurgårdare kunna se en fotbollslandskamp längre? Ska vi vägra se Dam-EM-finalen. Lägg ner!!
Bu hu hu.
Att du ens tror att vi skulle fylla friends arena är sjukt. Och utomhusmatcher sysslar bönder med.
Hear hear!!

minalman: det är lite skillnad på att välja att arrangera en match på en arena än att arenan är förutbestämd på "högre ort".
OK. Vi ser litet olika på vilken publikmagnet Djurgården, Leksand och nya arenan är ute i stugorna. Med taket på kommer det heller inte kännas som en utematch. Slår vad om att gnagardjävlarna snor min idé. Men kalla mig inte gnagartroll igen. Snälla! Sov dåligt i natt pga det.
När vart utomhusmatcher "din idé"? Det har ju varit på tal tidigare i detta forum och var då och lär förbli kontroversiellt och vilka gnaget matcher tror du skulle spelas där när dim skott "din idé"?
Ajk-växjö?Ajk-timrå?Ajk-rögle? Har man ett motstånd och ett snitt som inte ens fyller halva Hovet lär det eka väldigt.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av minalman »

BaronVonDif skrev:
minalman skrev:
Jepe skrev:
Daniel942 skrev:
minalman skrev: vilken djävla förolämpning! Försöker hitta på grejer som skapar intäkter. Ska Bajen bandy vägra spela sin final där bara för att den ligger där den ligger. Lägg av med det där! Ska ingen Djurgårdare kunna se en fotbollslandskamp längre? Ska vi vägra se Dam-EM-finalen. Lägg ner!!
Bu hu hu.
Att du ens tror att vi skulle fylla friends arena är sjukt. Och utomhusmatcher sysslar bönder med.
Hear hear!!

minalman: det är lite skillnad på att välja att arrangera en match på en arena än att arenan är förutbestämd på "högre ort".
OK. Vi ser litet olika på vilken publikmagnet Djurgården, Leksand och nya arenan är ute i stugorna. Med taket på kommer det heller inte kännas som en utematch. Slår vad om att gnagardjävlarna snor min idé. Men kalla mig inte gnagartroll igen. Snälla! Sov dåligt i natt pga det.
När vart utomhusmatcher "din idé"? Det har ju varit på tal tidigare i detta forum och var då och lär förbli kontroversiellt och vilka gnaget matcher tror du skulle spelas där när dim skott "din idé"?
Ajk-växjö?Ajk-timrå?Ajk-rögle? Har man ett motstånd och ett snitt som inte ens fyller halva Hovet lär det eka väldigt.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Jag tar tillbaka att det skulle vara min idé. Ursäkta om någon blivit trampad på tårna (vilket btw aldrig lär hända om gnaget försöker samla en stor publik en vanlig matchdag).
Jag tror i alla fall, att om det någon gång blir en "klassikermatch" i Stockholm (-trakten är bäst att tillägga) så blir det i Friends. Och jag vill inte att ajk kör den, de är inte klassiska. Jag vill heller inte se DIF möta ajk, då blir det liksom deras hemmamatch.
Ett klassikermöte ska vara DIF mot Leksand eller Brynäs.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 2012/2013 (Gamla Allsvenskan 2012/2013)

Inlägg av #10 »

Konstigt att ingen jävel kommenterat mitt inlägg om ett månadsbidrag på ca 150:- av alla medlemmar till dif, om hälften gick med på det så skulle det innebära ca 450000:-/ månad, skulle innebära att vi skulle kunna få 3 toppspelare som kan vara skillnad på es/as nästa år!
Användarvisningsbild
Tessan

Inlägg av Tessan »

#10 skrev:Konstigt att ingen jävel kommenterat mitt inlägg om ett månadsbidrag på ca 150:- av alla medlemmar till dif, om hälften gick med på det så skulle det innebära ca 450000:-/ månad, skulle innebära att vi skulle kunna få 3 toppspelare som kan vara skillnad på es/as nästa år!
Jag är absolut på! Funderar på fler pengainsamlingar. 1000 st skänker 1000 spänn för reklamplats på tröjorna "DIF-familjen". DIF fotboll borde man också låta sig inspireras av, då man med lyckade värvningskampanjer sålt över 5000 säsongskort och en förmodad utsåld premiär!
Berra

Inlägg av Berra »

#10 skrev:Konstigt att ingen jävel kommenterat mitt inlägg om ett månadsbidrag på ca 150:- av alla medlemmar till dif, om hälften gick med på det så skulle det innebära ca 450000:-/ månad, skulle innebära att vi skulle kunna få 3 toppspelare som kan vara skillnad på es/as nästa år!
Bra idé. Jag har själv börjat fundera på om jag ska bli ständig medlem. DIF lär behöva kulorna.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Berra skrev:
Bra idé. Jag har själv börjat fundera på om jag ska bli ständig medlem. DIF lär behöva kulorna.
Jag tror dock att ett stadigt flöde av en mindre summa är bättre än 3000kr och sen inget mer.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Visa att ni menar allvar och gör om och gör rätt ifrån toppen, då blir jag ständig medlem + donerar hemskt gärna ett stadigt månadsbelopp.

Annars avstår jag (oj vad det ger effekt...märker hur hela styrelsen skakar av oro... :| ).
Senast redigerad av -daniel- den 2012-04-06 22:52:20, redigerad totalt 1 gånger.
Berra

Inlägg av Berra »

JohanPez skrev:
Berra skrev:
Jag tror dock att ett stadigt flöde av en mindre summa är bättre än 3000kr och sen inget mer.
Vem har sagt att man ska bli ständig medlem och sedan inget mer?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Berra skrev:
JohanPez skrev:
Berra skrev:
Ja, det är väl ingen. Lät dock som att du föreslog ständigt medlemskap som alternativ till förslaget ovan men jag beklagar missförståndet. Har man möjlighet att i nuläget bli ständig medlem och ändå fortsätta stödja ekonomiskt på månatlig basis eller liknande är det givetvis bäst rent ekonomiskt.
Berra

Inlägg av Berra »

JohanPez skrev:
Berra skrev:
JohanPez skrev:
Berra skrev:
Ja, det är väl ingen. Lät dock som att du föreslog ständigt medlemskap som alternativ till förslaget ovan men jag beklagar missförståndet. Har man möjlighet att i nuläget bli ständig medlem och ändå fortsätta stödja ekonomiskt på månatlig basis eller liknande är det givetvis bäst rent ekonomiskt.
Jag tycker att ovanstånde förslag är lysande. Att avsätta en hundring eller två per måndad på DIF borde många ha råd med. Sedan borde det vara bra om så många som möjligt blev ständiga medlemar. Vi har ju förlorat 20 miljoner på ett bräde.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Kände för att plita ner mina tankar kring Hockey Allsvenskan 12/13. Långt kvar ,jag vet. Lagbyggen är långt ifrån färdiga.
Notera att jag enbart går på det jag läst och hört om våra framtida motståndare under säsongerna som varit. Samt egna antagande och känslan jag har. Det är på rak arm svårt att veta vilken vision och vilka mål klubbarna har samt budget.

Det är svårt att tippa exakta placeringar därför har jag delat upp tabellen i fyra skikt.
Förra säsongens placering inom parentes.
Bokstavsordning råder i skikten. Ej placering!

Till Kvalserien. Placering 1 - 3

Bofors IK Karlskoga.(3)
Får man behålla Sam Hallam som har varit tränare många år i rad och en bidragande orsak till Bofors framgångar så blir man tuffa. Många rutinerade spelare som börjar bli till åren, ungefär som våra. Klubben har ett stort stöd från kommunen. Man bytte namn och fick bra betalt för det.Har säkert kapital att värva spets.

Leksand. (2)
Kan man verkligen räkna med, men målgöraren saknades. Nu var *host* Pelle Prestberg skadad under Kvalserien. Verkar som att Leksand har fått ihop en stomme, samt många unga som är på väg upp. Man skall väl komma ihåg att andra året är det svåraste. Tror inte att F.Forsberg sticker och får man behålla backarna så blir man ett stor hot.

Malmö. (7)
Ingen hemlighet att man har en ordentlig press på sig. Byggde laget helt fel förra säsongen. Försvarsspelet såg bland annat väldigt svagt ut på förhand. Tror dock att man nu kan ta sig i kragen med ett par förändringar i klubben. Det blir en direktplats till Kvalserien denna gång. Inte första gången någon tror det :)

Till Förkvalserien. Placering 4 - 7

Djurgården. (Ingen kommentar)
Oj, oj. Svårt, svårt, svårt att tippa. Nu verkar våra trotjänare i Otto, Jimpa och Fimpen vilja spela kvar. Men samtidigt en unik situation för föreningen. Jag tror dock att vi lyckas med att ta oss till Förkvalserien. Mycket som måste förändras i föreningen tror jag. Sedan kan allt hända i kvalserierna.

Oskarshamn. (6)
Här byggde man laget kring rutinerade spelare med erfarenhet av elitserien samt kryddat med transatlanter. Svårbedömda inför nästa säsong. Man har byggt sin organisation långsiktigt och det verkar betala sig. Staden verkar vilja satsa på klubben.

Södertälje. (9)
Hade en blandning av juniorer, ett mellan skikt 25-30 och krydda med utlänningar. Spetsen framåt saknades och gjorde för få mål. Om Tälje kan behålla många av spelarna och få in spets framåt blir man farligt.

Örebro. (1)
Har ju spelare som har nosat på Elitserien. Gick väl upp i HA för typ tre år sedan? Kan tänka mig att det tar tid att mogna, kanske läge för ett lite sämre år. Å andra sidan finns de ekonomiska förutsättningarna. Sedan kan allt hända i Kvalserierna.

Mitten Placering 8 - 11 (Har spelat färdigt efter 52 omgångar)

Almtuna. (11)
Man hade en duktig tränare i Jonas Rönnqvist . Byggde ett eget gym och var på gång. Man tappade dock gnistan och sina mest rutinerade spelare i Jimmie Kraft och Joakim Gellerstedt. Nu är dock Kraft och Gellerstedt tillbaka. Känns som man är på väg att bygga något nytt. Kommer dock inte nå Förkvalserien.

Mora. (8)
Likt Almtuna var man med och lekte för ett par år sedan. Denna säsong var man nära att ta sig till Förkvalserien. Man har ett par spelare som har spelat i fjärdelinor i Elitserien. Det känns som att Mora har saknat spets. Tycker det var märkligt att man sparkade Harald Lückner under säsongen. Svårbedömda men tipset blir missad Förkvalserie.

Troja-Ljungby. (10)
Jag har följt Troja lite grand med tanke på att både Calle G och Ahlén spelar där. Ahlén är för övrigt lagkapten. Laget har filosofin att åka mycket skridskor och vara jobbiga att möta (typiska klyschor). Ett jämnt lag, tycker dock att målvaktsspelet och försvarsspelet inte var det bästa. Men det finns en plan i klubben att närma sig toppen. Tror dock ej i år.

Västerås. (4)
Kommer förmodligen tappa hela sin förstaline. Kan bli svårt att hitta rätt med värvningarna nästa år. Nu skall man även in med en ny tränare. Tror att Västerås kommer få ett mellanår.

Botten Placering 12 - 14 (Placering 13-14 till Kvalserien Allsvenskan)

Borås. (13)
Ekonomiska problem. Mediokert lag. Två gamla avdankade spelare i Karlsson och Fagemo. I övrigt ett oerfaret lag. Tror ambitionen är att klara sig kvar.

Karlskrona. (Ny)
Gick upp från Division 1.
Hörde från en på jobbet som är därifrån att det finns ett riktigt hockeysug. Får ett stort stöd av kommunen. Man hittade rätt med nyförvärven från Allsvenskan och värvade en jättekrydda i Bates Battaglia (stavning) Kan mycket väl hamna i mitten av tabellen. Realistiskt med en kamp för överlevnad.

Tingsryd. (12)
Önskade sig Mats Lusth (den forne hatade MIF-spelaren) som tränare men han valde Malmö. Tappade väl en back till Luleå. Känns som man återigen får harva i botten.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Berra skrev:
JohanPez skrev:
Berra skrev:
JohanPez skrev: Bra idé. Jag har själv börjat fundera på om jag ska bli ständig medlem. DIF lär behöva kulorna.
Eller så kan man gå ner till shopen en gång i månaden och handla nåt för några hundralappar. Jag har varit dålig på det men ska bli bättre från och med nu.
Mash

Inlägg av Mash »

Jag blir galen på Allsvenskans serieuppsättning. Är vi mellan fjärde och sjunde placeringen måste vi första lira ett förkval för att ha chans att lira kvalserie. Vad är det för jota? Jag ser hellre att fyra lag från Elitserien får möta de fyra bästa placerade lagen i Allsvenskan. Åtta lag, femton matcher.
Hellre det än förkval -> kval > ev. Elitserie. Varför göra det krångligt för, detta gör det även mer spännande och nagelbitande samt jävligt irriterande i vissa fall (speciellt för elitserielag). Inget lag får vila, man kämpar för sin överlevnad antingen i en kvalserie eller i ett slutspel. Vad tycks?

Får lite ångest över att säsongen är över, faktiskt. Vart ska jag nu uttrycka min ilska och förtvivlan? Fotbollen händer två gånger / månad. Detta kommer bli olidigt...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Mash skrev:Jag blir galen på Allsvenskans serieuppsättning. Är vi mellan fjärde och sjunde placeringen måste vi första lira ett förkval för att ha chans att lira kvalserie. Vad är det för jota? Jag ser hellre att fyra lag från Elitserien får möta de fyra bästa placerade lagen i Allsvenskan. Åtta lag, femton matcher.
Hellre det än förkval -> kval > ev. Elitserie. Varför göra det krångligt för, detta gör det även mer spännande och nagelbitande samt jävligt irriterande i vissa fall (speciellt för elitserielag). Inget lag får vila, man kämpar för sin överlevnad antingen i en kvalserie eller i ett slutspel. Vad tycks?
Det blir ett för stort "ingenmansland" utan dagens upplägg. Många lag får ingenting att spela för tidigt på säsongen, vilket blir sportsligt orättvist.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)

Inlägg av #10 »

pulverapa skrev:
Berra skrev:
JohanPez skrev:
Berra skrev:
JohanPez skrev: Bra idé. Jag har själv börjat fundera på om jag ska bli ständig medlem. DIF lär behöva kulorna.
Eller så kan man gå ner till shopen en gång i månaden och handla nåt för några hundralappar. Jag har varit dålig på det men ska bli bättre från och med nu.
Ja men om man gick ut med ett erbjudande till medlemmarna om att stödja med en hundring i månaden som går till att direkt förbättra truppen så tror jag att många skulle hoppa på det, man skulle kunna kalla det för "Dif-hundringen",
Skriv svar