Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Therocket1 »

Jag tror personligen det inte är helt omöjligt att Klubertanz stannar. Problem är till för att lösas...
Bild
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFDIF »

Några som diskuterar Dragan Umicevic på Svenskafans forumet. Vad tycker ni? Själv skulle jag personligen inte vilja ha honom. Känns som en riktig pengakåt snubbe och skadebenägen.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFDIF skrev:Några som vill ha Kyle nästa år fast själv tror jag det är kört till 100 %. Tror inte han själv vill vara kvar efter hoten osv och samtidigt tror jag han har en för hög lön för att spela i HA.
Klubertanz bör bort. Hans spel har inte funkat och killen har på egen hand orsakat några kostsamma förluster. För de pengar han kostar bör det finnas annat att tillgå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det är väldigt hårt att påstå att Klubertanz själv har bidragit till poängtapp, visserligen är t.ex. hans misstag mot Timrå i Kvalserien väldigt väldigt ödesdigert och väldigt väldigt klantigt MEN, det finns 21 andra spelare på planen som inte direkt gjorde sitt jobb heller. Jag förnekar inte att Klubertanz inte gjorde bort sig vid ett par tillfällen, men jag tycker det är viktigt att belysa att han verkligen inte är ensamma om det. Kan ta upp flera exempel där vissa spelare konsekvent gör misstag men inte får samma skit som Kyle.

Klubertanz är en VÄLDIGT bra back i hockeyallsvenskan och är någon vi bör hålla hårt i om båda parter kan komma överens om en skälig ekonomisk ersättning för Kyle. Spelskickliga backar är hyperfarliga i Hockeyallsvenskan och dessa växer inte på träd. Jag tror att en prestationsbaserad lön alldeles väl kan falla Kyle i smaken. Något han är van vid från USA där det är vanligt med prestationsbaserade kontrakt samt att han mycket väl kan spela upp sig. I grund och botten är hockeyn det som försörjer han och hans familj...
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det som är viktigast för mig är att Almtorp och Carlsson försvinner. Dom två är på något sätt symbolen för hur fel hela lagbygget 11/12 blev. De bara måste bort om vi ska börja om nu.
Expert.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Magnutz skrev:
DIFDIF skrev:Några som vill ha Kyle nästa år fast själv tror jag det är kört till 100 %. Tror inte han själv vill vara kvar efter hoten osv och samtidigt tror jag han har en för hög lön för att spela i HA.
Klubertanz bör bort. Hans spel har inte funkat och killen har på egen hand orsakat några kostsamma förluster. För de pengar han kostar bör det finnas annat att tillgå.
My point :) Klubertanz skulle lätt vara en av HA:s bästa offensiva backar, men till hans lön så skulle jag hellre rekryterat en billigare back som också levererar. Gillar Tim Heed i Malmö väldigt mycket, tror han skulle vara en bra värvning och ersättare till K-tanz.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

DIFDIF skrev:My point :) Klubertanz skulle lätt vara en av HA:s bästa offensiva backar, men till hans lön så skulle jag hellre rekryterat en billigare back som också levererar. Gillar Tim Heed i Malmö väldigt mycket, tror han skulle vara en bra värvning och ersättare till K-tanz.
Självklart, jag skulle också vilja ha Spelare X och Spelare Y, gärna gratis också men riktigt så fungerar det inte. Kyle är antagligen dyr för att vara en allsvensk back, men kan vi få tag på någon som är billigare och gör ett bättre eller likvärdigt jobb? Är vi säkra på att kunna attrahera en såpass attraktiv spelartyp till vår klubb? Jag tror personligen att det blir väldigt svårt (Inte omöjligt dock), och är därför för ett alternativ där man förhandlar fram ett skäligt avtal med Klubertanz. Vi vet vad han kan när han är som bäst.
Bild
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Problemet som jag ser det är att din backbesättning blir för offensivt lagd.

Hade varit mycket bättre om Kyle ersatts av en mer defensivt inriktad back enligt mig.

Avslutningsvis tycker jag inte han levererat bra nog för att få vara kvar heller om jag skall vara helt ärlig.
DIFDIF

Inlägg av DIFDIF »

Therocket1 skrev:
DIFDIF skrev:My point :) Klubertanz skulle lätt vara en av HA:s bästa offensiva backar, men till hans lön så skulle jag hellre rekryterat en billigare back som också levererar. Gillar Tim Heed i Malmö väldigt mycket, tror han skulle vara en bra värvning och ersättare till K-tanz.
Självklart, jag skulle också vilja ha Spelare X och Spelare Y, gärna gratis också men riktigt så fungerar det inte. Kyle är antagligen dyr för att vara en allsvensk back, men kan vi få tag på någon som är billigare och gör ett bättre eller likvärdigt jobb? Är vi säkra på att kunna attrahera en såpass attraktiv spelartyp till vår klubb? Jag tror personligen att det blir väldigt svårt (Inte omöjligt dock), och är därför för ett alternativ där man förhandlar fram ett skäligt avtal med Klubertanz. Vi vet vad han kan när han är som bäst.
Skrev ju att han va väldigt dyr också, och att få Tim Heed (t.e.x) tycker jag är verkligen ingen omöjlig värvning. Ryan Gunderson och Vic Bartley va ju båda i HA innan dom gick till vidare, och nu påstår jag inte att dom är bättre än Klubertanz MEN det är 2 riktigt spelskickliga backar och billigare och sånna spelare är väll inte omöjliga att värva? Tror det är många som VILL spela i Djurgården än andra allsvenska klubbar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

"Ett par" är tyvärr en underdrift. I stort sett varenda match han gjorde under hösten och första delen av våren var ju ett enda långt galleri av duttande i egen zon och fumlande i offensiven. Vi har inte råd (pratar inte pengar nu) att ha en back som inte är resolut i egen zon och som dessutom inte spelar stabilt offensivt heller. Det DIF (i mina ögon) måste skaffa är defensivt skickliga backar som kan slå en bra första-pass upp i banan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mathias Tjärnqvist måste bort till vilket pris som helst. Jag donerar pengar till karln bara han försvinner...

Almtorp och Carlsson också, men det är ju självskrivet.

Honken får gärna försvinna också.

Sen vet jag inte, tycker det är för många förlorare i det här laget och för många festprissar som inte verkar bry sig. Bort med Sillen, Brodin osv. Claesson får gärna försvinna också.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Kall-El skrev:Problemet som jag ser det är att din backbesättning blir för offensivt lagd.

Hade varit mycket bättre om Kyle ersatts av en mer defensivt inriktad back enligt mig.

Avslutningsvis tycker jag inte han levererat bra nog för att få vara kvar heller om jag skall vara helt ärlig.
Kul att fortfarande se dig här inne Kall-El! :)

Jag köper ditt argument att backbesättningen skulle vara alltför offensiv, jag tror dock inte att detta blir ett så stort problem i Allvenskan. Jag har alltid förespråkat ett spel där vi ska ha väldigt mycket puck och i ett sådant spelsätt behövs det spelskickliga backar, något som jag har prioriterat i detta försvar. Min tanke är också att exempelvis Tjärnqvist tar ett större defensiv ansvar och låter t.ex. Lennhammer få blomstra lite mer i det offensiva, tror att vi har potential att få fram en stabil spelskicklig back i Lennhammer om han får rätt uppbackning.

Att Kyle inte har varit bra nog i år är ett intressant argument och är väl rätt på sitt sätt. Men hur ska vi definiera 'bra nog'? Jag menar, förväntningar var SKYHÖGA på honom och det kändes som att alla förväntade sig att han skulle göra minst ett mål i varje match. Utifrån de förväntningarna så har inte alls varit bra. Vidare får man sätta hans spel i ett större perspektiv. Jag tror personligen att ledarstaben ville att vi skulle vara ett spelförande lag men istället blev tillbakatryckta i de flesta matcherna och i ett sådant spelsätt får offensiva backar det väldigt väldigt svårt. Det är bara att konstatera att i ett defensivt lag hör inte Kyle hemma men i ett offensivt lag kan han blomstra riktigt ordentligt.
Bild
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Mathias Tjärnqvist måste bort till vilket pris som helst. Jag donerar pengar till karln bara han försvinner...

Almtorp och Carlsson också, men det är ju självskrivet.

Honken får gärna försvinna också.

Sen vet jag inte, tycker det är för många förlorare i det här laget och för många festprissar som inte verkar bry sig. Bort med Sillen, Brodin osv. Claesson får gärna försvinna också.
Håller med.

Alldeles för många som fått leka och larva sig i DIFs tröjor. De måste bort. Att bryta deras vanor och få dem att göra rätt skulle ta ett par säsonger och det har inte klubben råd med. In med folk som tvingas fatta från ruta ett att det inte accepteras något jävla strul. Förutom schemalagd träning förväntas man lägga 10 timmar på egen tid.

Bygg för stabilitet i defensiven där siktet måste vara inställt på att få tag i några backar som kan hålla rent framför vår målvakt. Som kan slå passningar upp i banan till RÄTT adress... Sen finns det andra utmaningar också. Centrar. Forwards. Herrejösses vilket otroligt skarpt läge vi befinner oss i.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Therocket1 skrev:
Kall-El skrev:Problemet som jag ser det är att din backbesättning blir för offensivt lagd.

Kul att fortfarande se dig här inne Kall-El! :)

TEXT

Att Kyle inte har varit bra nog i år är ett intressant argument och är väl rätt på sitt sätt. Men hur ska vi definiera 'bra nog'? Jag menar, förväntningar var SKYHÖGA på honom och det kändes som att alla förväntade sig att han skulle göra minst ett mål i varje match. Utifrån de förväntningarna så har inte alls varit bra. Vidare får man sätta hans spel i ett större perspektiv. Jag tror personligen att ledarstaben ville att vi skulle vara ett spelförande lag men istället blev tillbakatryckta i de flesta matcherna och i ett sådant spelsätt får offensiva backar det väldigt väldigt svårt. Det är bara att konstatera att i ett defensivt lag hör inte Kyle hemma men i ett offensivt lag kan han blomstra riktigt ordentligt.
Om vi har bra defensiva backar och ett anfallsspel som funkar så funkar Kyle. Däremot funkar han inte om han tvingas vara i egen zon mer än absolut nödvändigt.

Killen kan varken ta position eller man/man. Det han gjorde under hela säsongen var att ställa sig på halvdistans. Mellan "sin gubbe" och den yta han borde ha varit på. Det resulterade ju hela tiden i att han inte fick ett skit uträttat och att hans gubbe gjorde mål. Ibland gav han sig iväg på äventyr bakom eget mål. Där förlorade han ju 9 av 10 situationer. Nej. Kyle är INGET för Hockey-Allsvenskan. Vi kan ju inte chansa på att vi får ihop ett briljant anfall?

Jag gillar Kyle, har träffat honom och snackat med honom, men nu tror jag det är dags att han gör något annat.
Mash

Inlägg av Mash »

Grejen med Kyle är att han verkligen försökte att höja sin nivå, jag anser att han lyckades. Det var inte mycket men han höjde sig ett par snäpp. För mig visar det vilja och att han bryr sig, det är såna spelare som jag vill ha kvar.
Spelare som Claesson som går med ett leende på läpparna oavsett vad som hänt på isen stör jag mig extremt mycket på. Mer än halva laget behöver rensas, speciellt efter denna säsong.
Låst