Äntligen nåt att lägga till i "gjort rätt"-kolumnen för styrelsen. Som enbom säger så känns det som att han försöker rädda sig själv, men vafan. Man kan inte klaga när han gör nåt rätt, man kan inte se allt i svart/vitt (okej, på en gammal TV).Enbom skrev:Känns mest som att någon försöker rädda sitt skinn här.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
DIF!
Någon måtta på gnället får det vara. Bemötandet av kritiken var helt rätt och därmed punkt. I mångas ögon här kan styrelsen inte göra något rätt öht. Ni lever i en alltför svartvit värld.
Kenta "Mr Magic" Nilsson KANSKE tillbaka i DIF
Läser att Mr Magic himself är intresserad av att assistera Challe som tränare i höst, och ev. redan på G in. Borde i sådana fall vara en av de mer klockrena förstärkningar som kan tänkas, inte minst då Kenta har tung koll på scoutingfronten och kanske framförallt - är en Djurgårdare av sällan skådad rang.
Nu ser vi framåt! Hoppas på det bästa.
Ändrade "Ämne" och lade till "KANSKE" - ta bort när/om ryktet bekräftas. //MOD.
Nu ser vi framåt! Hoppas på det bästa.
Ändrade "Ämne" och lade till "KANSKE" - ta bort när/om ryktet bekräftas. //MOD.
- Jim Morrison
Re: Kenta "Mr Magic" Nilsson KANSKE tillbaka i DIF
Absolut, fantastiskt. Men skulle helst ha honom som värvningsansvarig tillsammans med Challe och inte på en tränarposition.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror att Kenta kan tillföra mycket och hjälpa Challe med scoutingen.
Visst han är Djurgårdare men "av sällan skådad rang" är för mig överdrivet då han faktiskt valde att gå till aik från DIF. Som sagt, vi behöver kanske folk som inte är inavel så det här skulle kunna bli en bra kompromiss.
Ja e inte långsint
Visst han är Djurgårdare men "av sällan skådad rang" är för mig överdrivet då han faktiskt valde att gå till aik från DIF. Som sagt, vi behöver kanske folk som inte är inavel så det här skulle kunna bli en bra kompromiss.
Ja e inte långsint

- Caeruleus_Sancti
Sv: Re: Kenta "Mr Magic" Nilsson KANSKE tillbaka i DIF
Instämmer helt, han borde skapa kontakter och syssla med scouting och stöd till juniorerna enbart.Jim Morrison skrev:Absolut, fantastiskt. Men skulle helst ha honom som värvningsansvarig tillsammans med Challe och inte på en tränarposition.
CoinInserted från min Sensation z715e med Beats Audio via Tapatalk II.b7

Djurgårdsbonde? Res med Järnkaminerna - Sektion Syd!
Brandman och sjv.instruktör, och djurgårn tills jag dör.
DIFGrafik.se - ditt vattenhål för Djurgårdsgrafik.
Instämmer. Nu får det räcka. Visst, det har inte gått lång tid och folk är besvikna fortfarande. Vad än Mats Larsson säger så kommer folk gnälla även om han faktiskt tagit till sig av kritik och ändrat sitt agerande. En del av de saker folk har gnällt om har faktiskt slagit in och det kommer förmodligen fortsätta så även om en del förändringarna som kommer inte är precis vad vi läktarcoacher vill. De bör ju faktiskt kunna sitt jobb bättre än oss. Om inte så föreslår jag att ni kandiderar till de poster som ni anser kunna göra ett bättre jobb på för föreningens bästa.mforce skrev:Någon måtta på gnället får det vara. Bemötandet av kritiken var helt rätt och därmed punkt. I mångas ögon här kan styrelsen inte göra något rätt öht. Ni lever i en alltför svartvit värld.
Nu sluter vi upp. Bra jobbat so far Mats. Fortsätt så.
- Jim Morrison
Äntligen kom han fram. Bra jobbat Mats Larsson. Väldigt sent dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Han har rätt attityd angående värvningar i alla fall.- De har haft alldeles för mycket skador på fel folk. I de senaste matcherna tycker jag att spelet har varit jättebra, men de saknar som sagt lite för mycket folk. Det är inte lätt för de yngre grabbarna att hoppa rätt in i det här tunga läget som klubben är i. Det görs för lite mål, de har ju inte någon riktig målgörare. Man måste få in någon som producerar, det handlar inte bara om att jobba hårt, sa Nilsson då.
Som "scoutchef" varför inte.
Som tränare nej tack.
Som tränare nej tack.
- Lidingö DIF
Kan faktiskt sålla mig till dem som tidigt efter skeppet DIF sjunkigt påstod i flera inlägg att jag ansåg Mats Larsson värd ett G. Inte VG eller MVG, men G och i styrelsevärlden är det riktigt bra. Särskilt i beaktande av magnituden av grundstötningen och förlisningen denna förening lyckades manövrera ihop inom loppet av 7 matcher. En styrelse kan man inte bara be att dra åt helvete och de senaste dagarna visar att positiva saker är i görningen. Mediastrategin och kontakten med fansen har varit undermålig men jag har överseende och den bättrar på sig för varje dag. Bra jobbat, Mats.
Att klåparn Järlan åkte ut var dock sisådär ett par säsonger försent och jag kommer aldrig riktigt förlåta de som i styrelsen stod bakom anställandet av den prao-eleven. Tom Mayaindianerna förutsåg den sportchefskatastrofen.
Nu är det dock ny inriktning som gäller och jag ser positivt på det som är i görningen. Ska faktiskt luta mig tillbaka och försöka njuta av kristalliserandet av det som kommer bli DIFs AS-satsning 12/13.
GÖR MIG STOLT!
Att klåparn Järlan åkte ut var dock sisådär ett par säsonger försent och jag kommer aldrig riktigt förlåta de som i styrelsen stod bakom anställandet av den prao-eleven. Tom Mayaindianerna förutsåg den sportchefskatastrofen.
Nu är det dock ny inriktning som gäller och jag ser positivt på det som är i görningen. Ska faktiskt luta mig tillbaka och försöka njuta av kristalliserandet av det som kommer bli DIFs AS-satsning 12/13.
GÖR MIG STOLT!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
-
Jag håller med övriga om att det är bra gjort av Mats. Det visar antingen att han är väldigt rädd för att bli avsatt eller att han faktiskt har tagit till sig det som togs upp på mötet i februari. Jag får dock lite politikervibbar av Mats Larsson. Det låter väldigt fint, men kommer det att efterlevas? Det återstår att se.
- minalman
Nu är det upp till oss supportrar att leva upp till det han sagt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Mats Larsson känner återigen att det börjar osa om pungen. Första åtgärden var att kicka Järlan, nästa var att be om någon slags förlåtelse...
Nä, det köper inte mitt förtroende tillbaka Mats. Du kan bättre. Bästa vore ett "jag avgår". Då förlåter jag dig för åtminstone en del av alla jävla förödande misstag...
Nä, det köper inte mitt förtroende tillbaka Mats. Du kan bättre. Bästa vore ett "jag avgår". Då förlåter jag dig för åtminstone en del av alla jävla förödande misstag...
Jag uppskattar det Mats skriver och är absolut beredd att ge styrelsen en chans till förbättring, detta var ett riktigt bra första steg.