Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jb300

Nytt läge, ny säsong, nya ramsor/låtar

Inlägg av jb300 »

Nu tar vi nya tag (om ni sörjt färdigt...?).

Skaka av gråten och klumpen i halsen.

Ladda för att stötta föreningen tillbaka.

Kan vi t ex inte tillsammans skapa en ny "nationalsång" för DIF?

Tänker mig t ex "Anthem". Här är svenska texten, som ni som är eldsjälar som jag kan använda som ett slags mall och skriva nåt fint, känslomässigt och starkt som vi kan sluta upp bakom och som kan bli ett signum. Det känns ändå som det handlar typ om oss och DIF!!! <3

Må mörkrets furste (AIK :evil: )
dra sitt svärd hotande och vred
Han förgås men i mitt hjärtas land (DIF)
skall råda fred

Hon är beständig (Vår förening)
sen vår jord danades en gång (1891)
Innan blod flöt innan fanor flög
hon sjöng sin sång (mesta mästarna... 8) )

Och jag älskar henne ännu
Trots krig, armod och nöd (ja, sånt är läget nu :cry: )
Hon ger förtröstan, hon är mitt stöd
Och hur överger jag henne - mitt svar:
Jag går över gränser, men är ändå kvar (alltid, oavsett)

Hur kan jag bryta
Sådana band
All världens riken byggs på lösan sand
Jag har inga gränser i mitt hjärtas land (Stockholms stolthet)
Mash

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Mash »

Ska jag vara ärlig så vill jag inte höra nationalsångens melodi någonsin mer på Hovet inför Djurgården. Den hör inte hemma i Elitserien, det var rätt att avskaffa den. Vad är det för fel på SFGD?
jb300

Inlägg av jb300 »

Ok, jag tänkte alltså inte svenska nationalsången per se, utan en som alla djurgårdare kan sjunga för sitt lag. Har du hört Anthem med t ex Körberg. Den låten men med DIF text.

'ba ett exempel, Hegge lelle
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

jb300 skrev:Ok, jag tänkte alltså inte svenska nationalsången per se, utan en som alla djurgårdare kan sjunga för sitt lag. Har du hört Anthem med t ex Körberg. Den låten men med DIF text.

Vi har redan Sjung för gamla Djurgården
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Heaty
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

jb300 skrev:Ok, jag tänkte alltså inte svenska nationalsången per se, utan en som alla djurgårdare kan sjunga för sitt lag. Har du hört Anthem med t ex Körberg. Den låten men med DIF text.

Troll? Om du inte är det är jag bara helt enkelt mållös.
Gud bevare oss...
Användarvisningsbild
JohanPez

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

Med tanke på skriverierna om skattepengarna till hålornas hockeylag vore det rätt kul och lagom kaxigt att köra någon låt på läktarna om detta.

typ
Robin Hood och Lille John går igenom Stockholm, knycker slantar, pantar burkar och ger till bondelag

Avfärda, plussa, ändra om ni vill - but be gentle :)
Rix

Inlägg av Rix »

JohanPez skrev:Med tanke på skriverierna om skattepengarna till hålornas hockeylag vore det rätt kul och lagom kaxigt att köra någon låt på läktarna om detta.

typ
Robin Hood och Lille John går igenom Stockholm, knycker slantar, pantar burkar och ger till bondelag

Luleå och Skellefteå går igenom Stockholm, knycker spelare, pantar burkar och ger till sina lag.

Haha min version blev om något nästan sämre! Tur för alla att jag inte gör ramsorna :D
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Rix skrev:
JohanPez skrev:Med tanke på skriverierna om skattepengarna till hålornas hockeylag vore det rätt kul och lagom kaxigt att köra någon låt på läktarna om detta.

typ

Luleå och Skellefteå går igenom Stockholm, knycker spelare, pantar burkar och ger till sina lag.

Haha min version blev om något nästan sämre! Tur för alla att jag inte gör ramsorna :D
Ramsor ploppar ju inte alltid bara upp, man goofar lite, någon annan tar vid och förfinar och rätt var det är så har man något. Jag tycker ämnet om Robin Hood-skatten är bra och roligt att ta upp. Se mitt förslag som en första tanke - nothing more or less.
Rix

Inlägg av Rix »

JohanPez skrev:
Rix skrev:

typ

Ramsor ploppar ju inte alltid bara upp, man goofar lite, någon annan tar vid och förfinar och rätt var det är så har man något. Jag tycker ämnet om Robin Hood-skatten är bra och roligt att ta upp. Se mitt förslag som en första tanke - nothing more or less.
Haha jo exakt så är det ju. Denna sång har potential till en rätt bra och rolig ramsa om någon kreativ får tag i den :D
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Rix skrev:
JohanPez skrev:
Rix skrev:

typ

Haha jo exakt så är det ju. Denna sång har potential till en rätt bra och rolig ramsa om någon kreativ får tag i den :D
Pulverapa, work your magic!
Frajn

Inlägg av Frajn »

Citerat från säsongskortstråden:
Heaty skrev:Bara att hetsa dem som inte sjunger i klacken, säga åt föräldrar med smååååååbarn i klacken att dra och hota folk som sitter ner. Utnyttjar man det billigare priset ska man fan bidra på ett annat sätt.
Behövs inte vara någon organiserad grupp som får det att funka, få folk att förstå att det inte är okej att hålla käften i klacken. Om alla tar sitt ansvar och får folk att känna sig ovälkomna när man inte sjunger i klacken. I värsta fall får man säga till på skarpen så att idioten antingen början sjunga eller flyttar på sig.
Bevisligen så fungerar det inte att få folk att förstå att man står i klacken för att bidra med stämmning. Tyvärr inte. Men tror inte att dina metoder kommer att leda till någon förbättring, tror snarare att det kommer att leda till att det blir en dålig atmosfär på läktaren där vissa kanske till och med kommer känna ångest inför huruvida man ens ska gå på matchen. Har inget emot att man hetsar folk att sjunga men att hota andra? Inte en metod värdig DIF.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Frajn skrev:Citerat från säsongskortstråden:
Heaty skrev:Bara att hetsa dem som inte sjunger i klacken, säga åt föräldrar med smååååååbarn i klacken att dra och hota folk som sitter ner. Utnyttjar man det billigare priset ska man fan bidra på ett annat sätt.
Behövs inte vara någon organiserad grupp som får det att funka, få folk att förstå att det inte är okej att hålla käften i klacken. Om alla tar sitt ansvar och får folk att känna sig ovälkomna när man inte sjunger i klacken. I värsta fall får man säga till på skarpen så att idioten antingen början sjunga eller flyttar på sig.
Bevisligen så fungerar det inte att få folk att förstå att man står i klacken för att bidra med stämmning. Tyvärr inte. Men tror inte att dina metoder kommer att leda till någon förbättring, tror snarare att det kommer att leda till att det blir en dålig atmosfär på läktaren där vissa kanske till och med kommer känna ångest inför huruvida man ens ska gå på matchen. Har inget emot att man hetsar folk att sjunga men att hota andra? Inte en metod värdig DIF.
Det är väl självklart inte optimalt. Men om någon som totalt pissar på DIF vill jag inte ha på hovet. Det är väl bara bra om personen inte vill gå på match I KLACKEN igen. Tror att man bara håller sig borta från klacken nästa gång.
Dessutom tror jag att alla dessa klackturister beror på att klacken fått lika mycket losermentalitet som laget hade förra året. Man accepterar att folk kommer och kör över oss i klacken genom att inte sjunga.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag körde frågan på JK-forumet men jag fick ingen respons alls där. Folk vill bara bli av med styrelsen men kan inte blicka framåt. Hela livet kan inte stanna av bara för att ett problem inte är löst än.

Vi har samma problem i fotbollen med folk som inte sjunger. Det var fan pinsamt dåligt och tyst bland folk idag på matchen. Orkar fan inte längre.
puttedif2

Inlägg av puttedif2 »

Hajduk skrev:Jag körde frågan på JK-forumet men jag fick ingen respons alls där. Folk vill bara bli av med styrelsen men kan inte blicka framåt. Hela livet kan inte stanna av bara för att ett problem inte är löst än.
Du fick visst respons, och det är väl ganska självklart att JK inte tänker engagera sig i hockeyn så länge de blir motarbetade av styrelse och kansli.

Det finns folk på kansliet som på allvar tror att DFG styr klacken, det lägger lite ribban på hur insatta och professionella DIF Hockey är.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

puttedif2 skrev:Det finns folk på kansliet som på allvar tror att DFG styr klacken, det lägger lite ribban på hur insatta och professionella DIF Hockey är.
lol.
Skriv svar