Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Stå upp för Djurgården- Resan hem börjar nu.

Inlägg av Stulle »

Det började med att man var skitförbannad och ledsen på allt och alla för att allt gått åt helvete. Nu har det gått ett par dagar och man börjat fundera mer och mer på vad som har hänt. Vet inte om det bara är jag men när man läser Fimpen, Ölve och Sillens intervjuer så blir man riktigt rörd. Fan va jag tycker synd om dom faktiskt, och många andra spelare. Det finns ingen spelare som ville hamna där vi nu är, även om man i stundens hetta fördömt dom hit och dit. Jag må vara blödig, men i slutändan är det deras jobb som dom misslyckats totalt med och det måste kännas riktigt förjävligt.

Min ilska har börjat vända till medlidande, och sympatikänslorna för spelarna börjar ta över det hat jag har mot styrelsen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av MartinDIF51 »

Stulle skrev:Det började med att man var skitförbannad och ledsen på allt och alla för att allt gått åt helvete. Nu har det gått ett par dagar och man börjat fundera mer och mer på vad som har hänt. Vet inte om det bara är jag men när man läser Fimpen, Ölve och Sillens intervjuer så blir man riktigt rörd. Fan va jag tycker synd om dom faktiskt, och många andra spelare. Det finns ingen spelare som ville hamna där vi nu är, även om man i stundens hetta fördömt dom hit och dit. Jag må vara blödig, men i slutändan är det deras jobb som dom misslyckats totalt med och det måste kännas riktigt förjävligt.

Min ilska har börjat vända till medlidande, och sympatikänslorna för spelarna börjar ta över det hat jag har mot styrelsen.
Känner precis som du! Många (kanske inte alla) spelare förtjänar allt stöd de kan få och många förtjänas att tackas av nu när säsongen tar slut. Hatet mot styrelsen får vi ta upp någon annan gång tycker jag ... eller en demonstration innan eller liknande.
Vill gå ner med stil ....
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Aggie_66

Inlägg av Aggie_66 »

Här är ytterligare ett sätt att stötta klubben och samtidigt visa vart man hör hemma:

http://www.difkortet.se/
nyllet

Inlägg av nyllet »

Vad hände med "Timrå i konkurs" ? Dom låg 15 miljoner back ? Aftonbladet? 3an i kvalserien går upp? Vi vinner 2sista matcherna Timrå konkar och vi får plattsen? Var det bara en myt?

Mycket frågetecken... Enligt mig så borde dom gå för 3dje plattsen bara ifall att.. Fan tänk om Timrå inte klarar elitlicensen så får Leksand gå upp istället....
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Aggie_66 skrev:Här är ytterligare ett sätt att stötta klubben och samtidigt visa vart man hör hemma:

http://www.difkortet.se/
Tack för tipset!! Har precis beställt ett kort. Alla bäckar små....
Vårt älskade Djurgården ska bara tillbaks till ES per omgående.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

När styrelsen är utrensad och JJ ersatts med något bättre kan jag tänka mig att lyfta på arslet inte en sekund innan.
skoa

Inlägg av skoa »

nyllet skrev:Vad hände med "Timrå i konkurs" ? Dom låg 15 miljoner back ? Aftonbladet? 3an i kvalserien går upp? Vi vinner 2sista matcherna Timrå konkar och vi får plattsen? Var det bara en myt?

Mycket frågetecken... Enligt mig så borde dom gå för 3dje plattsen bara ifall att.. Fan tänk om Timrå inte klarar elitlicensen så får Leksand gå upp istället....
Ja hur gick det med detta??klarar Bremberg och Timrå sig pga ekonomin?
Djurgården ALLTID OAVSETT.....
riccos

Inlägg av riccos »

nyllet skrev:Vad hände med "Timrå i konkurs" ? Dom låg 15 miljoner back ? Aftonbladet? 3an i kvalserien går upp? Vi vinner 2sista matcherna Timrå konkar och vi får plattsen? Var det bara en myt?

Tror dom klarade sig. Timrå kommun går in med våra Robin Hood pengar och räddar klubben.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Tror största faran för Timrå var att gå i konkurs, men man har hittills lyckats täppa igen de skulder som gått till kronofogden genom att kräva in olika kundfodringar samt fått ett stort förskott från kommunen.

Vad gäller elitlicensen så får ju inte klubben visa ett negativt kapital två år i rad, och jag har ingen aning om hur det såg ut för deras del efter förra säsongen. Visar de negativt i år har de ett år på sig att rätta till problemen. Vet att de har en hel del korta, dyra lån som de vill lösa mot billigare, mer långsiktiga lån, men varför dessa lån inte räknas in i "eget kapital" har jag ingen aning om. Om en klubb kan ha hur stora lån som helst, så länge man har ett visst eget kapital på banken, är ju elitlicensen helt meningslös.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

supreme skrev:Tror största faran för Timrå var att gå i konkurs, men man har hittills lyckats täppa igen de skulder som gått till kronofogden genom att kräva in olika kundfodringar samt fått ett stort förskott från kommunen.

Vad gäller elitlicensen så får ju inte klubben visa ett negativt kapital två år i rad, och jag har ingen aning om hur det såg ut för deras del efter förra säsongen. Visar de negativt i år har de ett år på sig att rätta till problemen. Vet att de har en hel del korta, dyra lån som de vill lösa mot billigare, mer långsiktiga lån, men varför dessa lån inte räknas in i "eget kapital" har jag ingen aning om. Om en klubb kan ha hur stora lån som helst, så länge man har ett visst eget kapital på banken, är ju elitlicensen helt meningslös.
Har man lån så räknas de av mot tillgångar, oavsett hur långa lånen är. Att byta korta lån mot långa ändrar inte "eget kapital".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Det enda jag tänker på är den dagen jag får storma isen på Hovet när vi är hemma igen.
DIF e Cult

Inlägg av DIF e Cult »

Dags att släppa säsongskorten för 2012/2013 NU!! MIF har redan släppt sina för 2012/2013 http://www.malmoredhawks.com/
Kan MIF kan väl DIF göra detsamma. Det behövs kulor nu. Massor av kulor!! DIF skall bara tillbaks där de hör hemma dvs i ES snarast
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

pulverapa skrev:Det enda jag tänker på är den dagen jag får storma isen på Hovet när vi är hemma igen.
Tack för den Pulverapa - du får sällskap av mig!

Jag gillar inte namnet "Återtåget" som en del kallar det - det är en Leksandsgrej. "Resan hem" må vara ett alternativ - eller rätt och slätt "Vi ska tillbaka!!!"
Berra

Inlägg av Berra »

pulverapa skrev:Det enda jag tänker på är den dagen jag får storma isen på Hovet när vi är hemma igen.
Förhoppningsvis är det bara 365 dagar kvar. Jag kommer att vara där oavsett hur länge det tar.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tessan skrev:
Tack för den Pulverapa - du får sällskap av mig!

Jag gillar inte namnet "Återtåget" som en del kallar det - det är en Leksandsgrej. "Resan hem" må vara ett alternativ - eller rätt och slätt "Vi ska tillbaka!!!"
"Uppståndelsen" är lagom ödmjukt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar