Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Jim Morrison »

Men är så JÄVLA trött på det här incest-tänket i Djurgårdens IF. IN MED NYTT BLOD. IN MED MATS BÄCKLIN. DEMONTRÄNAREN. Bara för att Kenta är Kenta ger det honom inte en jävla gratisplats i DIF. Fyfan vad jag tröttnar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Helt övertygad om att Kenta skulle vara mer av en scout åt Challe än något annat, något jag tror är oerhört bra. Lika övertygad om att Kenta har ett riktigt enormt stort kontaktnät ute i hockeyvärlden...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:Helt övertygad om att Kenta skulle vara mer av en scout åt Challe än något annat, något jag tror är oerhört bra. Lika övertygad om att Kenta har ett riktigt enormt stort kontaktnät ute i hockeyvärlden...
DET får vi hoppas däremot. En Kenta Nilsson som assisterande värvningsansvarig/scout tillsammans med Challe är ovärderligt. Men inte som assisterande tränade på bekostnad av Bäcklin!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Jim Morrison skrev:Men är så JÄVLA trött på det här incest-tänket i Djurgårdens IF. IN MED NYTT BLOD. IN MED MATS BÄCKLIN. DEMONTRÄNAREN. Bara för att Kenta är Kenta ger det honom inte en jävla gratisplats i DIF. Fyfan vad jag tröttnar.
Håller faktiskt med dig om detta. Dock inte i fallet Kenta Nilsson, den erfarenheten från NHL och scouting under 20 år är något som är ovärderligt. Tror detta kan bli en oerhört bra lösning.

För övrigt är jag bra less på det här " incest-tänket " som du så snyggt beskriver det. Vi ser aldrig utanför ramarna när det gäller tränare eller spelare. Personligen tror jag att det var en av anledningarna till att vi åkte ur och LHC hängde kvar med värvningar som Yetman och Majesky.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:Helt övertygad om att Kenta skulle vara mer av en scout åt Challe än något annat, något jag tror är oerhört bra. Lika övertygad om att Kenta har ett riktigt enormt stort kontaktnät ute i hockeyvärlden...
DET får vi hoppas däremot. En Kenta Nilsson som assisterande värvningsansvarig/scout tillsammans med Challe är ovärderligt. Men inte som assisterande tränade på bekostnad av Bäcklin!
Tror det är en ekonomisk fråga (om nu inte Bäcklin kommer). Det här bli väl någon slags kompromisslösning istället för att köra på en renodlad sportchef och flera olika assisterande coacher så försöker man kombinera flera roller...

Men vi får se. Hoppas att vi får lite klartecken redan i eftermiddag när säsongen är helt över, men inget lär informeras utåt förrens på tisdag nästa vecka. :|
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Jim Morrison skrev:Men är så JÄVLA trött på det här incest-tänket i Djurgårdens IF. IN MED NYTT BLOD. IN MED MATS BÄCKLIN. DEMONTRÄNAREN. Bara för att Kenta är Kenta ger det honom inte en jävla gratisplats i DIF. Fyfan vad jag tröttnar.
Ärligt talat Jim Morrison, du kan fan inte ha ett roligt liv. I varje inlägg du gör ska det klagas på nåt, har du ens försökt tänka positivt någon gång?
DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag personligne skulle tycka det var enormt bra om det i alla fall kom in en person antingen bland tränare eller scout som faktiskt inte har någre tidigare kopplingar till föreningen. Har alla kopplingar till föreningen finns in viss risk att man inte vågar "tvätta bort all skit".
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel942 skrev:
Ärligt talat Jim Morrison, du kan fan inte ha ett roligt liv. I varje inlägg du gör ska det klagas på nåt, har du ens försökt tänka positivt någon gång?
Det enda du verkar göra är att följa mig och vad jag postar. Du kan inte ha ett roligt liv?
Staten

Inlägg av Staten »

Ingen Djurgårdare har ett roligt liv just nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Staten skrev:Ingen Djurgårdare har ett roligt liv just nu.
Tack. Jag förstår inte vad jag har att vara positiv över? Jag skriver vad jag tycker, och i det här fallet tycker jag att vi behöver nytt blod utan kopplingar till DIF tidigare. Speciellt Mats Bäcklin som har gjort ett förjävla bra jobb med Brynäs junior-lag/spelare och är ökänd för sina isträningar.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Är inte Kenta Nilsson en riktig glidare? Det är i alla fall den bilden jag har av honom sen hans tid som spelare och "golfcaddie" till Helen Alfredsson.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Håller med om att det är för mycket incest inom DIF hockey. Men nu har ju Kenta inte jobbat inom DIF någonting som ledare. Utan vi får bara in en erfaren NHL-scout med Djurgårdshjärta. Ser inga problem i det.
Expert.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

SirDIFalot skrev:Håller med om att det är för mycket incest inom DIF hockey. Men nu har ju Kenta inte jobbat inom DIF någonting som ledare. Utan vi får bara in en erfaren NHL-scout med Djurgårdshjärta. Ser inga problem i det.
Nej, det är väl inte konstigare än att ta tillbaka Garpen? Skillnaden är ju att Kenta har större erfarenhet och är ett betydligt större namn i NHL.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Ni med lite mer erfarenhet.. När får man reda på vilka vi säger adjö till? Kan det bli redan idag? :)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag instämmer i att det vissa benämner som incesttänk inom föreningen är problematiskt. Det behöver dock inte vara ett problem att ta in personer med DIF-anknytning, om rekryteringen - som vissa också har påpekat tidigare - i första hand grundar sig på kompetens. Min känsla är dock att man har prioriterat DIF-anknytning före kompetens den senaste tiden. Och det är ju trots allt där problemet ligger. Däremot är det viktigt som supporter att kunna identifiera sig med spelarna på isen IMO.
Låst