Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
Datsyuk_13
Dragan Umicevic, skulle inte jag vilja se i laget dock. Inte riktigt den typen jag skulle vilja bygga ett nytt Djurgården med.
Annars ser de flesta namnen intressanta ut.
Dragan Umicevic, skulle inte jag vilja se i laget dock. Inte riktigt den typen jag skulle vilja bygga ett nytt Djurgården med.
Annars ser de flesta namnen intressanta ut.
- Jack Daniel
Datsyuk_13 skrev:Har nu suttit ned ett tag och sammanställt en lista på spelare med utgående kontrakt som jag personligen tycker bör vara högintressanta för DIF inför kommande säsong. Bör dock tilläggas att namnen som står i fet text är spelare som kanske är att betrakta som aningen "orealistiska"/för dyra värvningar. Men man kan ju alltid hoppas… =)
MÅLVAKTER:
Christian Engstrand (Linköping)
Daniel Bellissimo (Bofors)
Stefan Ridderwall (Timrå)
Johan Backlund (Kärpät)
Nicklas Dahlberg (Örebro)
Julius Hudacek (Södertälje)
Daniel Larsson (HV71)
Magnus Åkerlund (Borås)
Mikael Tellqvist (Modo)
Eddie Läck (Chicago Wolves)
Dennis Endras (HIFK)
BACKAR:
Eric Moe (Sundsvall)
Mads Bödker (Leksand)
Dan Iliakis (Mora)
Thomas Mitell (Västerås)
Mathias Porseland (HPK)
Chris Lee (Adler Mannheim)
Aarto Laatikainen (JYP)
Johan Björk (Lukko Rauma)
Jyri Marttinen (Pelicans)
Pavel Skrbek (JYP)
R.J. Anderson (Lillehammer)
Victor Bartley (Milwaukee)
Richie Regehr (Eisbären Berlin)
Kevin Hecquefeuille (Genève-Servette)
Elias Granath (Timrå)
Timmy Pettersson (Inglostadt)
Patrick Coulombe (Vålerenga)
Staffan Kronwall (Severstal)
Peter Messa (Lörenskog)
FORWARDS:
Sebastian Meijer (Luleå)
Damien Fleury (Timrå)
Andreas Engqvist (Hamilton)
Linus Persson (Bofors)
Pär Edblom (Örebro)
Mads Christensen (Eisbären Berlin)
Dragan Umicevic (Malmö)
Alexander Barta (Malmö)
Henrik Eriksson (Mora)
Daniel Viksten (Mora)
Dustin Johner (Tingsryd)
David Åslin (Troja)
Markus Ljungh (Västerås)
Broc Little (Västerås)
Ryan MacMurchy (Stavanger)
Du har bra koll och många intressanta namn på den här listan förstås, men den där Broc Little är väl klar för råttorna?
Jag vill så gärna få in hårdföra spelare som ändå åker mkt skridskor anno DIF 1983.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, troligtvis är det så. Men så länge det inte är HELT bekräftat så tycker jag ännu inte att man ska avskriva honom...Jack Daniel skrev:Du har bra koll och många intressanta namn på den här listan förstås, men den där Broc Little är väl klar för råttorna? Jag vill så gärna få in hårdföra spelare som ändå åker mkt skridskor anno DIF 1983.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Av namnen du nämner tror jag att följande kan överraska:
Magnus Åkerlund skulle kunna fungera i kombination med en något bättre målvakt.
Peter Messa var en jättetalang på sin tid, men tog aldrig det där steget. Såg honom faktiskt i en Allsvenskmatch mot Linköping i Stångebrohallen (som den hette på den tiden) då han lirade i Troja. Kommer i håg att Messa var rejäl i närkamperna hyfsad fart och skott. Men åren har ju gått...
Sen att Linköping vann med typ 10-1 är en annan historia...
David Åslin. En liten playmakertyp om jag får gissa.
Magnus Åkerlund skulle kunna fungera i kombination med en något bättre målvakt.
Peter Messa var en jättetalang på sin tid, men tog aldrig det där steget. Såg honom faktiskt i en Allsvenskmatch mot Linköping i Stångebrohallen (som den hette på den tiden) då han lirade i Troja. Kommer i håg att Messa var rejäl i närkamperna hyfsad fart och skott. Men åren har ju gått...
Sen att Linköping vann med typ 10-1 är en annan historia...
David Åslin. En liten playmakertyp om jag får gissa.
Wesslau klar för HåVe 71
Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag
Källa?Jonssons skrev:Wesslau klar för HåVe 71
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sjöwall skrev:Källa?Jonssons skrev:Wesslau klar för HåVe 71
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Finns ingen bara aftonb som skrivit ut enligt uppgifter som det redan har snackats om i en vecka.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4639305.abSjöwall skrev:Källa?Jonssons skrev:Wesslau klar för HåVe 71
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... a-wesslau/
Nya uppgifter som säger att han inte alls är klar.
Nya uppgifter som säger att han inte alls är klar.
Cendun skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4639305.abSjöwall skrev:Källa?Jonssons skrev:Wesslau klar för HåVe 71
Ta på glasögonen och läs igen står ingenstans att han är klar för hv? Han tom förnekar själv ryktena.
Han ska först spela klart sen kolla alternativen, så att säga han är klar är ju helt fel.
Sen om han Wesslau ljuger är ju en annan sak.
http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -tillbaka/
Antar att Brynäs junior tränare inte är aktuell längre :&
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Men vad fan, så jävla trist i sådana fall. Vill verkligen ha in Mats Bäcklin. Mycket hellre än Kenta Nilsson. Ser hellre Kenta på en plats som scout eller något. Värvningsansvarig tillsammans med Challe.Morwin skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -tillbaka/
Så skrev Joel Lillbroända för två timmar sedan. Sedan vet jag inte om han vet mer än vad vi gör dock. Antagligen inte?"@JoeLills: Om någon missat det kommer Anders Bäcklin från Brynäs juniorer att bli assisterande till Challe. Bra med något nytt utifrån. #DIFhockey"
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Anders ? Heter han inte matsJim Morrison skrev:Men vad fan, så jävla trist i sådana fall. Vill verkligen ha in Mats Bäcklin. Mycket hellre än Kenta Nilsson. Ser hellre Kenta på en plats som scout eller något. Värvningsansvarig tillsammans med Challe.Morwin skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -tillbaka/
Så skrev Joel Lillbroända för två timmar sedan. Sedan vet jag inte om han vet mer än vad vi gör dock. Antagligen inte?"@JoeLills: Om någon missat det kommer Anders Bäcklin från Brynäs juniorer att bli assisterande till Challe. Bra med något nytt utifrån. #DIFhockey"

så blir det ju isf Challe + Mats + Kenta + zabel ? :&
- Jim Morrison
Jo, därav kanske han inte vet mer än vad vi gör. Men jag hoppas på Mats(sic) Bäcklin i alla fall.Morwin skrev:Anders ? Heter han inte matsJim Morrison skrev:Men vad fan, så jävla trist i sådana fall. Vill verkligen ha in Mats Bäcklin. Mycket hellre än Kenta Nilsson. Ser hellre Kenta på en plats som scout eller något. Värvningsansvarig tillsammans med Challe.Morwin skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -tillbaka/
Så skrev Joel Lillbroända för två timmar sedan. Sedan vet jag inte om han vet mer än vad vi gör dock. Antagligen inte?"@JoeLills: Om någon missat det kommer Anders Bäcklin från Brynäs juniorer att bli assisterande till Challe. Bra med något nytt utifrån. #DIFhockey"?
så blir det ju isf Challe + Mats + Kenta + zabel ? :&
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ingen som hört något mer om Kempe ? har inte sett något alls om att luleå varit intresserade mera, eftersom dem har tagit in 3-4 nya forwards