quote="] jag håller med om att Wesslau kanske sett något mindre fokuserad ut i KS än vad han gjorde i grundserien, men största anledningen är att utespelarnas försvarsspel sänkts flera klasser och vi gjort fler matchavgörande misstag som ställt honom i riktigt svåra situationer. Sen gjorde han väl någon match (Örebro-matchen borta?) som var rätt skakig på egen hand.
Men att vara besviken på Gustaf känns som ett hån; vi pratar trots allt om den enda i Djurgården anno 11/12 som hållit en hög genomgående nivå.
..och jag hävdar bestämt att Wesslau inte var så mycket sämre (förutom i kanske Örebro-matchen) i KS kontra ES. Har man ett fallerande försvarsspel så är det inte enkelt att vara målvakt.Jag uppfattar inte att någon är besviken på Wesslaus spel (sedan att många är besvikna på honom om det visar sig vara sant att han mitt under kvalserien förhandlat med HV vilket det finns indikationer på).
Det hela handlar om att några personer som ett skäl till varför man borde överväga Tellqvist som en långsiktig lösning i målvaktsfrågan vid sidan om att man var orolig för att Wesslau skulle dra om det blev motigt eller om han fick ett bra anbud lyfte fram en oro för att Wesslau med sin relativa och jämfört med Tellqvist ringa erfarenhet av spel på högsta nivå samt baserat på en allmän känsla av att hans nerver inte var lika starka som Tellqvists skulle kunna vara sämst när det gälde.
Sedan konstaterar samma skribenter nu att vi har många poäng och segrar att tacka enbart Wesslau för under grundserien. Att han varit grym och en av de få som är värd ett bra betyg, MEN att han sedan var mindre stabil i måste-matcherna när det gälde DIFs framtid för att sedan plötsligt igen vara bra och hålla nollan när trycket var borta, katastrofen på plats och matcherna betydelselösa igen.
De flesta håller med om han han är värd att hyllas och att han utom när det väl gälde varit mycket bra.
Vad som hänt med Tellqvist i kassen kan vi inte ens spekulera om...
Intressant förresten att du inte yttrat ett ord under hela säsongen om Wesslau i alla matcher han gjort bra för att komma nu och nedvärdera hans insats när hela laget framför honom spelat som stora jävla sopor.
Men vi kommer ingen vart här, jag tar hemskt gärna Tellqvist nu i det här läget vi är i. Stort om han väljer att ställa upp. Jävligt stort.
Hävdar dock fortfarande med allra största bestämdhet att Wesslau är en bättre målvakt.[/quote][/quote][/quote]
Snälla... Kör inte i gång det där racet du drev innan sässongen....
Dessutom snackar du skit nu:
Jag har tidigare skrivit och jag hävdar fortfarande att Wesslaus utrusnining och brytning med klubban halvvägs till blå hemma mot Växjö är det snyggaste jag sett en målvakt göra sedan jag började följa DIF 1981.
Jag vet ärligt talat inte vad du har för hang up på mig, men jag ber dig att inte köra igång samma race nu som innan sässongen mot mig. Tack!