KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012.
När? 16.00 Lindab Arena
Nu sätter vi Punkt för säsongen med Rögle-kross!
För äran!
Nu sätter vi Punkt för säsongen med Rögle-kross!
För äran!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Re: KS: Sista Striden - Rögle BK - Djurgårdens IF. 6/4, 2012
Tja, vad ska man säga. Sämsta säsongen jag någonsin haft "äran" att bevittna. Jag är så jävla besviken. Och ledsen. Förkrossad. Den här upplagan av Djurgårdens IF, från spelare till ledning, har gjort ett sår i mig. Ett sår som kommer vara så otroligt svårreparerat. Dom har behandlat oss som skit på läktaren. Jag är så besviken på hur dom tog polisens parti. Hur spelarna uppträdde på isen. Hur nedlåtande Mats Larsson var under styrelsemötet. Hur naiv Järlefelt var.
Allt är verkligen skit i livet just nu. Jag har nog inte haft ett sämre år så länge jag levt.
Allt är verkligen skit i livet just nu. Jag har nog inte haft ett sämre år så länge jag levt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja, allt är skit och den här matchen är så avslagen att en cola som fått stå utan locket i 25 år känns mer spetsad.
Vilket skämt till säsong - på alla plan. Skönt att det är över, men samtidigt har det satt sådana enorma spår i mitt Djurgårdshjärta som inte på allvar kommer läka förens vi står där igen, tillbaka i finrummet. Kommer det ta 1 år, 5, 10, 15 eller något där emellan? Jag får intrycket av att Mats Larsson tror det är att "spela av" ett år i Allsvenskan för att sen garanterat gå upp igen. Jo tjena...
Säger inte att det är omöjligt vi går upp direkt, men det är jävligt mycket som måste klaffa för att det skall fungera. Går vi in i sommarträning med inställningen att "det här löser sig av sig själv" så är vi så rökta så jag finner inga ord. Missar vi kvalserien så vet jag inte vad jag gör.
Vilket skämt till säsong - på alla plan. Skönt att det är över, men samtidigt har det satt sådana enorma spår i mitt Djurgårdshjärta som inte på allvar kommer läka förens vi står där igen, tillbaka i finrummet. Kommer det ta 1 år, 5, 10, 15 eller något där emellan? Jag får intrycket av att Mats Larsson tror det är att "spela av" ett år i Allsvenskan för att sen garanterat gå upp igen. Jo tjena...
Säger inte att det är omöjligt vi går upp direkt, men det är jävligt mycket som måste klaffa för att det skall fungera. Går vi in i sommarträning med inställningen att "det här löser sig av sig själv" så är vi så rökta så jag finner inga ord. Missar vi kvalserien så vet jag inte vad jag gör.
Tur du har resten av oss då. Vi får må skit. Det är ju så det är just nu.Jim Morrison skrev:Tja, vad ska man säga. Sämsta säsongen jag någonsin haft "äran" att bevittna. Jag är så jävla besviken. Och ledsen. Förkrossad. Den här upplagan av Djurgårdens IF, från spelare till ledning, har gjort ett sår i mig. Ett sår som kommer vara så otroligt svårreparerat. Dom har behandlat oss som skit på läktaren. Jag är så besviken på hur dom tog polisens parti. Hur spelarna uppträdde på isen. Hur nedlåtande Mats Larsson var under styrelsemötet. Hur naiv Järlefelt var.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
Ja nu rycker vi upp oss!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Resultatet spelar ingen roll så klart.
Men faktum är att Rögle tagit lika många trepoängare i Kvalserien på bortaplan som vi tagit under hela säsongen, Elitserien + Kvalserien. Det kanske vore bra om vi åtminstone kunde vinna denna match?
Men faktum är att Rögle tagit lika många trepoängare i Kvalserien på bortaplan som vi tagit under hela säsongen, Elitserien + Kvalserien. Det kanske vore bra om vi åtminstone kunde vinna denna match?
Rögles spelare är inte alls lika vana vid att spela omotiverade och bakfulla som våra spelare.
Tror vi har ett massivt spelövertag och vinner med 2-1, fler mål klarar vi inte av att göra.
Ni som mår dåligt över denna säsongen, det är trist. Själv har jag redan duktig ångest inför nästa säsong. Nästan så att jag faktiskt lagt denna bakom mig och nu bara har ett svart mörker framför mig. Elitserien kanske inte är världens bästa liga men den är ljusår så mycket roligare än allsvenskan. Allt kommer bli sämre, den officiella hemsidan, vår hemsida (sparkad personal), motståndarna, motståndarpubliken, domarna (är det möjligt?), ALLT.
Det enda som bör vara bättre är antalet 3 poängare på DIFs konto när säsongen summeras. Dessa bara måste vara fler än årets säsong.
Tror vi har ett massivt spelövertag och vinner med 2-1, fler mål klarar vi inte av att göra.
Ni som mår dåligt över denna säsongen, det är trist. Själv har jag redan duktig ångest inför nästa säsong. Nästan så att jag faktiskt lagt denna bakom mig och nu bara har ett svart mörker framför mig. Elitserien kanske inte är världens bästa liga men den är ljusår så mycket roligare än allsvenskan. Allt kommer bli sämre, den officiella hemsidan, vår hemsida (sparkad personal), motståndarna, motståndarpubliken, domarna (är det möjligt?), ALLT.
Det enda som bör vara bättre är antalet 3 poängare på DIFs konto när säsongen summeras. Dessa bara måste vara fler än årets säsong.
- minalman
Viasat Hockey från 15:30. Verkar vara enda matchen de bemödar sig att visa.
In med Tyler nu.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Låt Tim få stå denna.
Avskaffa tre mot tre.
Tittar hellre på Åtvidaberg - Gefle än denna match, faktiskt. Båda är lika ointressanta men att titta på när Djurgården förbereder sig för Allsvenskan är sorgligt.
Ypperlig chans att testa omkring lite, låta Wesslau vila osv. Se det som en träningsmatch, ingen betydelse alls. Bryr mig inte om vi vinner, förlorar, med hur mycket. It's over, game over. Gör vad ni vill, bara ni är väl förbereda för vad som väntar oss.
Avsluta med bravur, vore åtminstone något att få avsluta med två st tre poängare.
Ypperlig chans att testa omkring lite, låta Wesslau vila osv. Se det som en träningsmatch, ingen betydelse alls. Bryr mig inte om vi vinner, förlorar, med hur mycket. It's over, game over. Gör vad ni vill, bara ni är väl förbereda för vad som väntar oss.
Avsluta med bravur, vore åtminstone något att få avsluta med två st tre poängare.
Att trixa till 5 tycker Dahlberg är ballt.Mash skrev:Tittar hellre på Åtvidaberg - Gefle än denna match, faktiskt. Båda är lika ointressanta men att titta på när Djurgården förbereder sig för Allsvenskan är sorgligt.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- minalman
Symptomatiskt att Långfredagen får sätta punkt för Djurgården Hockey 2011/2012. Vi får hoppas på en återuppståndelse! Tja, varför inte! "Återuppståndelsen" i stället för "Återtåget". Eftersom ingen är kristen nuförtiden blir vi ensamma med det uttrycket.
- Lee Harvey Oswald
Jättebra förslag!minalman skrev:Symptomatiskt att Långfredagen får sätta punkt för Djurgården Hockey 2011/2012. Vi får hoppas på en återuppståndelse!
Tja, varför inte! "Återuppståndelsen" i stället för "Återtåget".Eftersom ingen är kristen nuförtiden blir vi ensamma med det uttrycket.
Kan redan se framför mig hur både -daniel- & Flen_Soldier går upp i falsett av förtjusning.
Årets säsong känns annars som en blandning av Undergången & The Road.
Man vet redan från scen 1 att det kommer gå åt helvete.
Kan inte minnas att jag missat en mer ointressant tävlingsmatch än dagens.
Att stå i kö på apoteket är rena skrattfesten i jämförelse.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan