Det där gäller bara för Leksand om man skulle åka ur en gång till.proppadenjäveln skrev:Djurgården åker ur, men oroa er inte. Om det skulle hända så utökas serien med precis så många platser att dif får vara med och leka igen.
Hur går det för vårat kära djurgården denna säsong?
-
Så klart
Det finns inte en chans att djurgården kommer att åka ner vi har dom spelarna som kan och kommer att komma till slutspel.Jag tror på kvart. Djurgården kommer nog inte vinna sm-guld i år men nästa år tror jag de då vi har fått en bredare trupp.
Re: Så klart
Äntligen nån som vet vad han pratar om. 2-0 mot Linköping är inte fy skam. Jag tror också att all sågning i media bara kommer att ge oss extra tändvätska.Tyler Durden skrev:Det finns inte en chans att djurgården kommer att åka ner vi har dom spelarna som kan och kommer att komma till slutspel.Jag tror på kvart. Djurgården kommer nog inte vinna sm-guld i år men nästa år tror jag de då vi har fått en bredare trupp.
Ingen seger utan offer
Drutten skrev:Nånting extra måste vi väl få???? Alla andra lag ute på vischan har ju kommunens skattepengar i ryggen hela tiden!proppadenjäveln skrev:Djurgården åker ur, men oroa er inte. Om det skulle hända så utökas serien med precis så många platser att dif får vara med och leka igen.
Det där är ju bara skitsnack!! Tänk lite själv istället för att bara rakt av köpa alla sura bortförklaringar som en viss ordförande häver ur sej. Det enda han skrev som är sant är väl att Djurgården betalar lite högre hyra för hallen än många andra lag. Men det borde egentligen inte heller vara nåt problem efterssom ni borde kunna ta in betydligt mera folk och ta igen dom pengarna. (Dåliga marknadsförare? Eller det kanske inte finns fler djurgårdare.) Annars har Djurgården samma förutsättningar som alla andra lag!
Skitsnack är det inte. Detta fenomen är känt sedan tidigare och är ingen nyhet bara för att Larsson tog upp det nu. Även "Robin-hood skatten" har varit på tapeten länge tillbaka, och då inte bara ur sportslig synvinkel.russin skrev:Drutten skrev:Nånting extra måste vi väl få???? Alla andra lag ute på vischan har ju kommunens skattepengar i ryggen hela tiden!proppadenjäveln skrev:Djurgården åker ur, men oroa er inte. Om det skulle hända så utökas serien med precis så många platser att dif får vara med och leka igen.
Det där är ju bara skitsnack!! Tänk lite själv istället för att bara rakt av köpa alla sura bortförklaringar som en viss ordförande häver ur sej. Det enda han skrev som är sant är väl att Djurgården betalar lite högre hyra för hallen än många andra lag. Men det borde egentligen inte heller vara nåt problem efterssom ni borde kunna ta in betydligt mera folk och ta igen dom pengarna. (Dåliga marknadsförare? Eller det kanske inte finns fler djurgårdare.) Annars har Djurgården samma förutsättningar som alla andra lag!
Wake up and smell the coffee....!
Ingen seger utan offer
Okej Robin Hood-skatten ja men det är ju en annan diskussion som inte riktigt hör hit.. Vika är det som får ta del av nån Robin Hood-skatt? Jo fattiga glesbyggdskomuner i norr. Dom enda i elitserien skulle väl då vara Ö-vik (Modo) och Leksand. Möjligen Luleå (tveksamt) och om du tror att dom tar dom pengarna och pumpar in i hockey-verksamheten är du mer korkad än vad som är tillåtet. Du tror väl ändå inte att komuner som Göteborg,karlstad,Linköping,Jönköping m.f.l får några Robin Hood pengar? Nej vi får oxå vara med och betala till denna jävla skatt. Som sagt: Tänk lite.
Lite off topic så får jag grattulera till segern igår. Erat försvarsspel som det har klagats så mycket på såg riktigt stabilt ut. och så var nog djurgårdarna lite hetare och mer taggade såg det ut som. Men vi tar er i serien!
Forza LHC
Lite off topic så får jag grattulera till segern igår. Erat försvarsspel som det har klagats så mycket på såg riktigt stabilt ut. och så var nog djurgårdarna lite hetare och mer taggade såg det ut som. Men vi tar er i serien!
Forza LHC
Du har delvis rätt! Men faktum kvarstår! Kommunen i Sthlm motarbetar snarare än hjälper idrottsverksamheten i Sthlm. Så är ofta inte fallet i andra kommuner.russin skrev:Okej Robin Hood-skatten ja men det är ju en annan diskussion som inte riktigt hör hit.. Vika är det som får ta del av nån Robin Hood-skatt? Jo fattiga glesbyggdskomuner i norr. Dom enda i elitserien skulle väl då vara Ö-vik (Modo) och Leksand. Möjligen Luleå (tveksamt) och om du tror att dom tar dom pengarna och pumpar in i hockey-verksamheten är du mer korkad än vad som är tillåtet. Du tror väl ändå inte att komuner som Göteborg,karlstad,Linköping,Jönköping m.f.l får några Robin Hood pengar? Nej vi får oxå vara med och betala till denna jävla skatt. Som sagt: Tänk lite.
Forza LHC
Ingen seger utan offer
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror det blir en ovanligt dålig placering för Djurgården denna säsong (vilken Einstein man är). Men eftersom vi är det klart bästa svenska hockeylaget genom alla tider så kan man ta ett skitår och "bara" sluta 8:a.
Man kommer att få uppleva lite kvartsfinalfrossa även kommande vår.
Gamla, hederliga, fina och stolta Djurgården. Oss kan man alltid lita på.
Vi kommer att komma stärkta ur detta.
:D
Man kommer att få uppleva lite kvartsfinalfrossa även kommande vår.
Gamla, hederliga, fina och stolta Djurgården. Oss kan man alltid lita på.
Vi kommer att komma stärkta ur detta.
:D
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Ritterwand