Gjorde bra ifrån sig i Malmö, men har inte förlängt kontraktet. Är han inte intresserad, eller dumpar Malmö honom? Gillar hans spelstil, och han skulle passa bra in i DIF.
Tror inte vi har råd att betala det Malmö betalade. Han är en spelare som egentligen skulle spela i Elitserien. Enda anledningen till att han spelade i Allsvenskan var för att han betalades riktigt bra av Malmö.
Baserar detta på att både Hv71 och Modo ryckte i honom innan han hamnade i Malmö. Anledning? Well, you tell me...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Personligen så tror jag att ska vi ha en chans att gå upp till elitserien igen så måste vi dels hitta bra och billiga spelare, men ffa. så måste vi få tag i spelare med tillräcklig fysik för att spela en HEL match, inte bara dom första två perioderna, sen kanske man kan ha en klausul som förbjuder alkohol 60 timmar innan match..
Nu riskerar man väl att bli bränd på bål och bannad eftersom vissa skribenter inte tål eller tycker att man ska få kritisera Weslau på något sätt, men...
Om vi vrider tillbaks klockan till tiden för debatten angående Wesslau eller Tellqvist så framhöll de som ville ha Tellqvist framför Wesslau två punkter av kritik mot valet Wesslau:
1. Erfarenhet
Man menade att Tellqvist med sin betydligt mer omfattande erfarenhet från ishockey på toppnivå (SM, landslag, NHL och KHL) skulle ha betydligt bättre förutsättningar att spela på topp i pressade lägen än Wesslau som ju innan sässongen bara spelat cirka 80 elitseriematcher och i övrigt mest hade erfarenhet från Allsvenskan, Borås och så vidare.
Det framhölls att det fanns en risk att Wesslau när det drog ihop sig till måste-matcher och slutspel (ingen kunde föreställa sig att dessa mpste- matcher skulle utspela sig i form av kvalseriespel) i cupformat där varje poäng är liv och död skulle ha sämre förutsättningar att vara på topp oavsett hur bra han varit i grundserien.
Med facit i hand kan konstateras att Wesslau under delar av grundserien var ett monster och räddade många matcher för att under kvalserien falla ihop som en brylepudding när det gälde som mest...
2. Lojalitet
Man framhöll mot valet av Wesslau att det vore bättre att välja Tellqvist då han inget hellre ville än skriva ett långt kontrakt med klubben han älskar över allt annat för att få avsluta sin karriär. Tellqvist bad om att få komma hem, han var beredd att skriva ett långt ovilkorat kontrakt och dessutom sänka dina löneanspråk.
Risken med Wesslau var att han skulle dra så fort han fick chansen om det gick bra. DIF skulle vara ett bra skyltfönster för att spela till sig ett kontrakt i en högre liga eller i ett annat lag med fetare checkar. Om det skulle gå dåligt för DIF i år å andra sidan skulle risken vara att Wesslau drog på grund av det.
På punkten ett ovan vet vi facit...
På punkten två är det solklart om Wesslau drar att Tellqvist hade varit en bättre lösning.
Om Wesslau drar, som mycket tyder på, hoppas jag att Tellan kan förlåta DIF och komma hem för att spela upp oss i eliten där vi hör hemma (gärna tillsammans med en lika förlåtande Linkan).
Observera att jag inte tycker Wesslau varit dålig i år och bränn mig inte på bål som ni höll på att göra när jag argumenterade i frågan innan sässongen började. Jag är tacksam för allt Wesslau gjort för oss i år och för alla (betydelselösa) poäng och matcher han räddat. Allt jag vill säga är att om klubben har en möjlighet att göra om nu när Järlan är borta så gör då det rätta och stoppa in Tellan i kassen om det går, om vi har råd och inte minst om han kan förlåta oss för att vi pissat på honom.
Senast redigerad av Andy den 2012-04-05 14:07:44, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Rogga skrev:Personligen så tror jag att ska vi ha en chans att gå upp till elitserien igen så måste vi dels hitta bra och billiga spelare, men ffa. så måste vi få tag i spelare med tillräcklig fysik för att spela en HEL match, inte bara dom första två perioderna, sen kanske man kan ha en klausul som förbjuder alkohol 60 timmar innan match..
Är de seriösa på någon slags nivå ger de fan i att fylla på med gifter under pågående säsong.
Sen sitter inte Micke Tellqvist och tjurar över hur det gick. Han framstår som professionell. Får han rätt förutsättningar från DIF skulle inte jag alls bli förvånad om han vaktar vår kasse innan han slutar med aktiv hockey.
-daniel- skrev:Jag är egentligen mest intresserad av vilka spelare Challe (enligt rykten) "mer eller mindre hade gjort klart med" innan det stod klart att vi skulle hamna i Kvalserien... Är det någon som fortfarande är aktuell, trots HA-spel? Tveksamt.
Skulle iofs kunna tänka mig en; Henrik Eriksson. Han har väl inte förlängt med Mora?
Suck vad jobbigt det är att inte veta ett skit om kommande lag...
Ta det nu för vad det är men enligt en bekant som känner Conny Strömberg personligen skall Conny (oklart i vilket sammanhang) ha pladdrat offentligt om att Challe och han diskuterat spel i DIF, och detta mitt under pågående kvalserie. Omedelbart därefter kom Connys avstängning, av disciplinära skäl, som ett brev på posten.
Gamängen Strömbergs trovärdighet finns iofs klar anledning att betvivla och det kan förstås mycket väl även vara så att detta uttalande gjorts i samband med en fylla, och att det då snarare är den detaljen som föranledde avstängningen. Att han faktiskt uttalat sig på det viset tro jag dock vara klarlagt och sant.
Andy skrev:Nu riskerar man väl att bli bränd på bål och bannad eftersom vissa skribenter inte tål eller tycker att man ska få kritisera Weslau på något sätt, men...
Om vi vrider tillbaks klockan till tiden för debatten angående Wesslau eller Tellqvist så framhöll de som ville ha Tellqvist framför Wesslau två punkter av kritik mot valet Wesslau:
1. Erfarenhet
Man menade att Tellqvist med sin betydligt mer omfattande erfarenhet från ishockey på toppnivå (SM, landslag, NHL och KHL) skulle ha betydligt bättre förutsättningar att spela på topp i pressade lägen än Wesslau som ju innan sässongen bara spelat cirka 80 elitseriematcher och i övrigt mest hade erfarenhet från Allsvenskan, Borås och så vidare.
Det framhölls att det fanns en risk att Wesslau när det drog ihop sig till måste-matcher och slutspel (ingen kunde föreställa sig att dessa mpste- matcher skulle utspela sig i form av kvalseriespel) i cupformat där varje poäng är liv och död skulle ha sämre förutsättningar att vara på topp oavsett hur bra han varit i grundserien.
Med facit i hand kan konstateras att Wesslau under delar av grundserien var ett monster och räddade många matcher för att under kvalserien falla ihop som en brylepudding när det gälde som mest...
2. Lojalitet
Man framhöll mot valet av Wesslau att det vore bättre att välja Tellqvist då han inget hellre ville än skriva ett långt kontrakt med klubben han älskar över allt annat för att få avsluta sin karriär. Tellqvist bad om att få komma hem, han var beredd att skriva ett långt ovilkorat kontrakt och dessutom sänka dina löneanspråk.
Risken med Wesslau var att han skulle dra så fort han fick chansen om det gick bra. DIF skulle vara ett bra skyltfönster för att spela till sig ett kontrakt i en högre liga eller i ett annat lag med fetare checkar. Om det skulle gå dåligt för DIF i år å andra sidan skulle risken vara att Wesslau drog på grund av det.
På punkten ett ovan vet vi facit...
På punkten två är det solklart om Wesslau drar att Tellqvist hade varit en bättre lösning.
Om Wesslau drar, som mycket tyder på, hoppas jag att Tellan kan förlåta DIF och komma hem för att spela upp oss i eliten där vi hör hemma (gärna tillsammans med en lika förlåtande Linkan).
Observera att jag inte tycker Wesslau varit dålig i år och bränn mig inte på bål som ni höll på att göra när jag argumenterade i frågan innan sässongen började. Jag är tacksam för allt Wesslau gjort för oss i år och för alla (betydelselösa) poäng och matcher han räddat. Allt jag vill säga är att om klubben har en möjlighet att göra om nu när Järlan är borta så gör då det rätta och stoppa in Tellan i kassen om det går, om vi har råd och inte minst om han kan förlåta oss för att vi pissat på honom.
Om det stämmer att Wesslau går till HV så var det ett jävla skitsnack från Wesslau om finaste klubben osv. Bättre att inte säga något alls i så fall. Han vill väl behålla en hög lön men jag tror han kommer floppa i HV.
Rogga skrev:Personligen så tror jag att ska vi ha en chans att gå upp till elitserien igen så måste vi dels hitta bra och billiga spelare, men ffa. så måste vi få tag i spelare med tillräcklig fysik för att spela en HEL match, inte bara dom första två perioderna, sen kanske man kan ha en klausul som förbjuder alkohol 60 timmar innan match..
Är de seriösa på någon slags nivå ger de fan i att fylla på med gifter under pågående säsong.
Sen sitter inte Micke Tellqvist och tjurar över hur det gick. Han framstår som professionell. Får han rätt förutsättningar från DIF skulle inte jag alls bli förvånad om han vaktar vår kasse innan han slutar med aktiv hockey.
Visst är det så, men med tanke på hur mycket det har ryktats om diverse spelare som ska ha varit ute och supit, ibland dagen innan match (som verkar) så kanske det är en bra idé.. I vilket fall som helst så är jag övertygad om mängden fysträning måste ökas markant, i synnerhet om vi måste skära så kraftigt i spelarbudgeten som vi måste, orkar man mer än motståndarna så kan man vinna mycket på det..
Glory1 skrev:Synd att Lill Krüger och Sörensen lämnade inför säsongen, hade säkert kunnat gjort bra ifrån sig i AS.
Lill-Krüger vet inte om han får plats i Modos A-trupp till nästa säsong och då får han heller inte spela med junisarna. Men med tanke på vilket rabalder det blev när han skulle lämna, blir jag förvånad om det blir en återkomst till DIF. Men men det är inte alla som är långsinta. Han är inte en lika stor talang som storebror, vad jag har hört, men en jävla vinnarskalle...
Förstår inte hur man kan anklaga Wesslau. Han är den enda som predterat i år. Han hade en sjukt otacksam uppgift i Kvalserien med ett försvar som hade totalpanik och bjöd på öppna lägen.
Wesslau är den enda i årets trupp som förtjänar spela i Elitserien nästa år. Så länge han inte signar för Gnaget har jag kvar den största respekt till Wesslau.
jensa öhling skrev:Förstår inte hur man kan anklaga Wesslau. Han är den enda som predterat i år. Han hade en sjukt otacksam uppgift i Kvalserien med ett försvar som hade totalpanik och bjöd på öppna lägen.
Wesslau är den enda i årets trupp som förtjänar spela i Elitserien nästa år. Så länge han inte signar för Gnaget har jag kvar den största respekt till Wesslau.
Absolut inte om det kommer fram att han har förhandlat kontrakt under kvalserien. Då satte han jaget framför laget (inte vilket lag som helst heller, vill jag påpeka). Samtidigt som han snackade skit med "Sveriges finaste förening". Sätter man sig själv före Djurgårdens IF efter man sagt sådär förtjänar man ingen respekt från mig. Speciellt nu när kontraktsnacket kan ha varit en förklaring till hans USLA spel i kvalserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.