Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Kall-El »

Mackan kan kvitta enligt mig med tanke på lön och vad han påresterat senaste säsongen.

DT däremot vill jag väldigt gärna ha kvar.
grensle
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av grensle »

Enligt Eliteprospects har Rapperswil, klubben som enligt Sportbladet erbjöd Wesslan 2 miljoner i lön, intresse för Gerber i sitt mål.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av minalman »

grensle skrev:Enligt Eliteprospects har Rapperswil, klubben som enligt Sportbladet erbjöd Wesslan 2 miljoner i lön, intresse för Gerber i sitt mål.
Wesslaus prestationer i KS undgick nog ingen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Det är många spelarförslag. Frågan är vilken väg DIF skall gå. Skalla vi toksatsa oss tillbaka med toppvärvningar (allsvenska mått mätt) eller skall vi fylla på så mycket som möjligt underifrån. Skall vi bygga något stort på sikt med bred trygg grund eller skall vi bygga korthus med dyra spelare ?

Att bygga korthus kan leda oss till toppen snabbt om allt funkar eller så brakar allt samman.

Skall vi välja någon mellan väg ? Det mesta underifrån med DIF hjärta samt några få peakspelare ?

Det senare alternativet tycks vara det mest logiska. Frågan är om vi redan har dessa peakspelare ? (med allsvenska mått mätt).

Fylla på med hungriga juniorer (talangfulla och ordentligt scoutade) som bygger laget och stämningen i truppen kryddat med några peakspelare är mitt förslag.

Tror ändå det är ganska osäkert med vad som kommer hända med många av våra nuvarande spelare. Trots att spelare sagt de vill stanna och spela upp DIF kan det bli annorlunda när Silly Season drar i gång ordentligt och lockande kontrakt läggs upp på bordet.

Vi fans som kan måste fortsätta gå på matcherna och stödja DIF. Hålla DIF:s läktarkultur levande så gott det går.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

DT skulle vara grymt att ha kvar. När det gäller Mackan och om han ska vara kvar så måste han dels gå ner i lön samt se till att han kommer tillbaka till en bra fysisk status. Inte konstigt att han + många andra har sett tröga och svaga ut i 2 säsonger med de indikationer man har fått.
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:Mackan kan kvitta enligt mig med tanke på lön och vad han påresterat senaste säsongen.

Skulle vara enormt viktigt om vi fick ha kvar DT. Jag vill se honom ta över C:et från Mackan. Tror att Mackan, precis som Ölvestad under sina kaptensera, kvävdes av ansvaret. DT däremot skulle kunna hantera det.
Lycka är att vara djurgårdare
Birdlegbob

Inlägg av Birdlegbob »

Rash skrev:
Kall-El skrev:Mackan kan kvitta enligt mig med tanke på lön och vad han påresterat senaste säsongen.

Skulle vara enormt viktigt om vi fick ha kvar DT. Jag vill se honom ta över C:et från Mackan. Tror att Mackan, precis som Ölvestad under sina kaptensera, kvävdes av ansvaret. DT däremot skulle kunna hantera det.
Kunde man nästan höra på Övle i intervjun på Radiosporten att de äldre spelarna kände en enorm press de sista månaderna av denna säsong. Så det är nog inte helt omöjligt att dom har känt så även med C:et på bröstet.
Användarvisningsbild
boored

Inlägg av boored »

Wesslau klar för HV?
2012-04-05 10:48:12
Mycket tyder på att Djurgårdens målvakt, och föredetta Malmömålvakten blir kvar i elitserien.
Vet inte alls hur pass trovärdig denna sidan här.
Men enligt googles översättning säger den följande:

"Önskan om målvakten Rapperswil-Jona Lakers kommer Gustaf Wesslau inte gå in i Rose City. Svensken har tecknat ett avtal med Svenska först superliga HV71 Jönköping. Enligt "South Eastern Schweiz" letar efter den östra Schweiz nu en schweizisk lösning som Martin Gerber, David Aebischer och Cristobal Huet kallas. Med fransmannen redan har förhandlats fram."

Intressant där med Martin Gerber också som nämns också.
Wesslau lär ju vara klar för HV71. Det har redan förekommit rykten kring det.

http://mrmadhawk.se/2012/april/wesslau- ... ml#comment
AVGÅ ALLA!!!
grensle

Inlägg av grensle »

kalle99 skrev:text...
Skall vi välja någon mellan väg ? Det mesta underifrån med DIF hjärta samt några få peakspelare ?
...text...
Vi fans som kan måste fortsätta gå på matcherna och stödja DIF. Hålla DIF:s läktarkultur levande så gott det går.
Det beror helt på vilka spelare vi får. Får vi hem några stjärnor (Kronwall, Ante, Linkan) till acceptabla löner bör det vara lika bra att satsa fullt ut, utan att fullkomligt tappa huvudet gällande ekonomin. Vi får aldrig riskera att åka ner en våning till pga dålig ekonomi. Dock skulle jag gärna acceptera en storsatsning första säsongen om på ovan nämnda premisser, även om ett misslyckande skulle innebära ytterligare 3-4 säsonger i AS. Man måste våga satsa för att vinna.
Misslyckas vi med att få in några sådana stjärnor är det dock bättre att börja bygga en stabil grund, och satsa att gå upp år 2 eller 3 istället.

Om DIF Hockey kampanjar smart tror jag att väldigt många DIF-fans skulle vara villiga att skilja sig från ansenliga summor pengar för att sponsra de stjärnlöner som skulle behövas. Ett par miljoner hit eller dit skulle kunna vara avgörande för satsningen från klubbens sida. Viktigt med en bra VD som efterträder Ednertz, med andra ord.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

boored skrev:Wesslau klar för HV?
Mycket tyder på att Djurgårdens målvakt, och föredetta Malmömålvakten blir kvar i elitserien.

"Önskan om målvakten Rapperswil-Jona Lakers kommer Gustaf Wesslau inte gå in i Rose City. Svensken har tecknat ett avtal med Svenska först superliga HV71 Jönköping. Enligt "South Eastern Schweiz" letar efter den östra Schweiz nu en schweizisk lösning som Martin Gerber, David Aebischer och Cristobal Huet kallas. Med fransmannen redan har förhandlats fram."

Ja, då har nog allas kelgris här inne förhandlat med Hv mitt under kvalserien. Stinker illa om detta är sant. Så mycka snack om "Sveriges finaste förening" och dylikt.
Aldrig tagit det på allvar som majoriteten här inne gjort dock, men det är ändå klantigt.

Tack för allt Wesslau. Men det jag kommer ihåg mest är när du släppte tre puckar mellan benen på kort tid mot Örebro och var övervägande usel i kvalserien.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
grensle

Inlägg av grensle »

I call bullshit. Shweizare och tyskar vet inte mer om trading mellan Svenska klubbar än våra egna kvällstidningar mm.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Remy Lebeau skrev:
boored skrev:Wesslau klar för HV?

Ja, då har nog allas kelgris här inne förhandlat med Hv mitt under kvalserien. Stinker illa om detta är sant. Så mycka snack om "Sveriges finaste förening" och dylikt.
Aldrig tagit det på allvar som majoriteten här inne gjort dock, men det är ändå klantigt.

Tack för allt Wesslau. Men det jag kommer ihåg mest är när du släppte tre puckar mellan benen på kort tid mot Örebro och var övervägande usel i kvalserien.
Har han förhandlat med en annan ES-klubb när DIF spelat i kvalserien så är han en riktig jävla Judas! Jag har inga problem med att folk lämna DIF, men dom ska spela klart kontraktet, och det tycker jag inte att Wesslau har gjort, han verkar ha lämnat DIF mentalt redan..
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

grensle skrev:I call bullshit. Shweizare och tyskar vet inte mer om trading mellan Svenska klubbar än våra egna kvällstidningar mm.
Ingen rök utan eld, Wesslau har ju nämts som HV kandidat redan innan KS började så det är fullt möjligt, folk här inne verkar inte fatta vad AS-budget innebär utan slänger ur sig laguppställningar och namn för kommande säsong som inte skulle vara fy skam i ES. Truppen kommer bestå av pensionsfärdiga ex-profiler och juniorer och med väldig tur nån som går ner som fan i lön för att spela för klubben i sitt hjärta men dom som får chansen sticker. Att en del spelare hellre går i pension än att spela i AS säger en hel del om divisionens status!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
grensle

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av grensle »

BaronVonDif skrev:
grensle skrev:I call bullshit. Schweizare och tyskar vet inte mer om trading mellan Svenska klubbar än våra egna kvällstidningar mm.
Ingen rök utan eld, Wesslau har ju nämts som HV kandidat redan innan KS började så det är fullt möjligt, folk här inne verkar inte fatta vad AS-budget innebär utan slänger ur sig laguppställningar och namn för kommande säsong som inte skulle vara fy skam i ES. Truppen kommer bestå av pensionsfärdiga ex-profiler och juniorer och med väldig tur nån som går ner som fan i lön för att spela för klubben i sitt hjärta men dom som får chansen sticker. Att en del spelare hellre går i pension än att spela i AS säger en hel del om divisionens status!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Jo, och antagligen har dessa centraleuropéer tagit det ryktet, som Wesslan dementerat genom att säga att inga kontakter har tagits, för sanning. Jag tror också Wesslan lämnar, men att det just nu är klart med HV tror jag inte en sekund på.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Rent generellt så anser jag att om spelare har suttit och förhandlat kontrakt med andra klubbar under en brinnande kvalserie, där man dessutom spelat ner Sveriges mest framgångsrika förening i allsvenskan, är ett gigantiskt svek. Ett svek som man kommer att minnas länge.

(ej riktat till någon speciell utan detta är rent generellt)
2014-04-07, vad hände?
Låst