Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Nej, det är absolut ingen panik. Det är bättre att de tar det lugnt och går igenom allt som behövs gås igenom. Inte hasta fram beslut bara för att fans är otåliga. Ska man avskeda eller omplacera människor så ska det vara ordentliga beslut. Det är faktiskt människors jobb och livssituation det handlar om. Och att de inte rapporterar live non-stop får man faktiskt respektera. Låt dem göra sitt jobb ordentligt.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Var inne på detta tidigare, gilllar inte gamnacke/snyft/offer attityderna från alla i styrelsen och laget. Ni åkte ur för att ni sög, live with it. Dags att alla tar dig i kragen och visar lite fighting spirit och visar oss lite vilja att komma tillbaks i finrummet.crike skrev:Jag är lite orolig över hur man fortfarande stoppar huvudet i sanden. Det är på något sätt ok om man inte kommunicera något alls men när man säger att JJ fick gå pga "den ohållbara situationen där han fått kritik även för sådant som han inte ansvarade för", då blir jag lite orolig. Kände man inte att det var dags att börja på ny kula och låta JJ gå? Hade han inte fått gå även om kritiken varit mildare från oss?
Jag vet själv svaren på detta och det skrämmer mig.
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller med dig och jag gillar inte vad det signalerar till supportrar, spelare och sponsorer. Istället för att signalera att man rensar i egna leden, att man vill få till en nystart i föreningen och att man nu aktivt tar tag i detta, eldar man på journalisternas, och visa spelares, önskan att svarta ner supportrarna. Jag är en av dem som har mailat och krävt avgångar, men jag hoppas att alla mail och uppmaningar de har fått på olika sätt, bara har bekräftat deras egna känslor. Uppenbarligen har de ingen egen självkännedom och inser inte själva att de måste rensas bort, utan tar till lipen och säger att detta är en nödvändig åtgärd pga den ohållbara situationen. Såna fasorner hör hemma hos råttor, inte i vår fina förening. FÖRSVINN! Vem är näste man till galgbacken?crike skrev:Jag är lite orolig över hur man fortfarande stoppar huvudet i sanden. Det är på något sätt ok om man inte kommunicera något alls men när man säger att JJ fick gå pga "den ohållbara situationen där han fått kritik även för sådant som han inte ansvarade för", då blir jag lite orolig. Kände man inte att det var dags att börja på ny kula och låta JJ gå? Hade han inte fått gå även om kritiken varit mildare från oss?
Jag vet själv svaren på detta och det skrämmer mig.
-
"Vi kom tillsammans med Janne Järlefelt överens om att avsluta hans engagemang i klubben. Det har blivit en ohållbar situation för Janne, där han fått ta oförtjänt mycket kritik, även för saker som han över huvud taget inte ansvarar för"
Mats Larsson och övriga i styrelsen bestämde sig för att "avsluta hans engagemang" i klubben. Jag reagerar redan där men jag men låter det passera. Vidare säger de att "Det har blivit en ohållbar situation för Janne, där han fått ta oförtjänt mycket kritik..." Mats Larsson med de andra fågelfröna tycker alltså att jobbet Janne gjorde var bra men han fick kritik, oförtjänt mycket kritik och även felriktad kritik, vilket gjorde att han inte kunde stanna kvar i föreningen.
Denna föreningen är dödsdömd...
Mats Larsson och övriga i styrelsen bestämde sig för att "avsluta hans engagemang" i klubben. Jag reagerar redan där men jag men låter det passera. Vidare säger de att "Det har blivit en ohållbar situation för Janne, där han fått ta oförtjänt mycket kritik..." Mats Larsson med de andra fågelfröna tycker alltså att jobbet Janne gjorde var bra men han fick kritik, oförtjänt mycket kritik och även felriktad kritik, vilket gjorde att han inte kunde stanna kvar i föreningen.
Denna föreningen är dödsdömd...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Lidingö DIF
Och jag är sent ute då många mycket klarsynta skribenter före mig (se inlägg ovan) har pekat på samma oroande inställning i klubbens ledarskikt. Järlan fick tydligen INTE gå pga tvivelaktig insats utan därför han utsatts för ett supporterdrev, dvs vi är onda och för ignoranta för att kunna ha begripit oss på denna sportchefs förträfflighet och därför måste stackarn offras för att pöbeln inte ska storma kansliet. Antingen är detta en ytterst beklaglig inställning hos ledarstaben eller, som jag hoppas, så är detta bara ännu ett fall av DIF Hockeys mediastrategi som verkar ligga på sann Bullen eller Barnjournalennivå.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jaha, när hade Larsson tänkt att avgå?
- minalman
Så fort en tillräckligt bra ersättare sagt Ja, hoppas man.Caveman skrev:Jaha, när hade Larsson tänkt att avgå?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tror att styrelsen anser att de gjort vad de behöver för att rädda ansiktet. Vi kommer inte bli av med dem förrän på styrelsemötet. Viktigt där att valberedningen gör sitt jobb ordentligt.
Något jag också vill ha som motion på årsmötet är en ändring i stadgarna, så att fansen får möjlighet att kräva extra årsmöten.
Något jag också vill ha som motion på årsmötet är en ändring i stadgarna, så att fansen får möjlighet att kräva extra årsmöten.
- Jim Morrison
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4638146.ab
Djurgården rensar – säger upp fyra personer
Och från Marie Hallmans blogg;
Djurgården rensar – säger upp fyra personer
Och från Marie Hallmans blogg;
Samtidigt så är det många som får gå nu i DIF. Enligt de källor jag har, så har man redan börjat sparka folk från kansliet. Inte på grund av att dessa gjort ett dåligt jobb, tvärtom, utan som ett led i att minska kostymen så att den passar den nya ekonomiska verklighet som väntar i hockeyallsvenskan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Någon som vet något om vad Mikael Johansson har för planer för framtiden? Har varit väldigt tyst om honom sedan han fick sparken.
- Jim Morrison
Tomas RosTomas Ros ? @Rosenrasande
Nu hoppas jag att Johan Garpenlöv kommer tillbaka till Djurgården.
Roger RönnbergRoger Rönnberg Roger Rönnberg ? @RRnnberg
@Rosenrasande håller med. Garpenlöv har det DIF behöver.
Dölj konversation
23:20 - 4 april 12 via Twitter for iPhone · Detaljer
Dom tänker som oss!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- minalman
Jag anser det vara väldigt felriktat att hela tiden kräva Mats Larssons avgång på grund av en urusel insats. Tänk om mannens revanschlusta triggas av varje nytt inlägg? "- Jag ska nog visa dem!".
Bättre att säga; "tack för tio år, något bättre ekonomi och ett SM-silver, men nu behöver vi nog få in litet nya idéer och tankegångar i föreningen, det förstår du väl, Mats?".
Ett gäng rosor och en plakett på kansliet.
Bättre att säga; "tack för tio år, något bättre ekonomi och ett SM-silver, men nu behöver vi nog få in litet nya idéer och tankegångar i föreningen, det förstår du väl, Mats?".
Senast redigerad av minalman den 2012-04-05 15:02:00, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Drevet har tyvärr redan gått. Somliga har bestämt sig för att få till en ändring, kosta vad det kosta vill. Jag säger inte att det är dåligt med förändring, men är det nån som vet vad vi får istället?minalman skrev:Jag anser det vara väldigt felriktat att hela tiden kräva Mats Larssons avgång på grund av en urusel insats. Tänk om mannens revanschlusta triggas av varje nytt inlägg? "- Jag ska nog visa dem!".
Bättre att säga; "tack för tio år, något bättre ekonomi och ett SM-silver, men nu behöver vi nog få in litet nya idéer och tankegångar i föreningen, det förstår du väl, Mats".
Lycka är att vara djurgårdare
2014-04-07, vad hände?
Känns mest som att någon försöker rädda sitt skinn här.