Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Bjurre »

Morwin skrev:
android skrev:
Morwin skrev:Tycker då vi ska göra allt för att ha kvar kempe och tim. Så kan vi bygga en 1a kedja med Kempe, Tim och någon bra sniper eller blomstrand varför inte ?
Känns som en väldigt vek förstakedja måste jag säga.
Tycker jag då inte, dem har ju varit bästa kedjan hela året. Bara in med en sniper eller låta Kempe sköta det, eftersom han har ett bra skott och kan ju faktiskt hantera pucken.
Ser hellre Åberg han har ett mycket bättre skott än Kempe.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Kempe kommer garanterat lämna.

Tror även Brodin kan få ES-kontrakt. Han var ändå landslagsman i fjol.

Cehlin drar till AHL.

Norman är ett frågetecken, vill någon ES-klubb verkligen ha honom?

Wesslau kan välja och vraka bland anbuden.

Mattias Carlsson kan nog få kontrakt hos sitt gamla Rögle. Kanske detsamma med Mathias Tjärnqvist.

Almtorp, Tim Eriksson, Holmqvist och Printz bör få svårt att få ES-kontrakt. Men jag vill nog inte ha kvar någon av dom.

Mackan bör kunna få utlandskontrakt, typ Schweiz. Men vill han bryta upp?

Daniel Tjärnqvist bör kunna ha flera alternativ, men har flyttat till Lidingö och trivs bra där. Kan nog tänka sig stanna om lönen blir okej.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jack Daniel skrev:Vi MÅSTE göra oss av med Printz. Herregud, mer hopplösare spelare vad gäller teknik, passningsspel, blick för spelet och i att jobba hem när han väl tappat pucken får man leta efter.
Vi kommer knappast FÅ behålla honom. En av våra genomgående bästa backar. Sköter sin arbetsuppgift mycket bra. Men som sagt, han lär vi aldrig kunna behålla. Hade alla spelare i laget kommit så nära sin högstanivå som Printz hade vi lirat slutspel.

Gäller bara att spela honom utmed en spelskicklig back.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

lefflan skrev:Knappt orkar läsa allt här och vet inte om någon har nämnt det eller om det ens är aktuellt längre.. Tror ni det är en större möjlighet för linkan att komma med i truppen nu?
Oja, mycket större. JJ och Linkan var ingen vidare kombination.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jack Daniel skrev:Vi MÅSTE göra oss av med Printz. Herregud, mer hopplösare spelare vad gäller teknik, passningsspel, blick för spelet och i att jobba hem när han väl tappat pucken får man leta efter.
Vi kommer knappast FÅ behålla honom. En av våra genomgående bästa backar. Sköter sin arbetsuppgift mycket bra. Men som sagt, han lär vi aldrig kunna behålla. Hade alla spelare i laget kommit så nära sin högstanivå som Printz hade vi lirat slutspel.

Tror på gnaget för Printz.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Ingen omöjlighet. Men Printz är för bra för Allsvenskan. Sin styrka och defensiv har alla lag i serien nytta av. Dessutom i "fel" ålder för att hamna i Allsvenskan nu. Den är för veteraner och spelare på väg upp.
Kagen

Inlägg av Kagen »

jensa öhling skrev:Almtorp, Tim Eriksson, Holmqvist och Printz bör få svårt att få ES-kontrakt. Men jag vill nog inte ha kvar någon av dom.
Almtorp är numera en rutinerad center, dessutom en ansvarstagande defensiv sådan i perfekt ålder som efter detta år i DIF inte bör vara stekhet på transfermarknaden (han var nog rätt het efter åren i SSK). Almtorp som center i en formation med ett par uppflyttade J-20 yttrar kan nog bli en helt okej line i Allsvenskan till låg lönekostnad.
DIF kan inte bara ha 35+ åringar mixat med fjunisar, det är viktigt att ha några i åldrarna däremellan.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Jag tror inte någon går till gnaget nu, inte direkt. Sånt funkade för några år sedan, men jag tror inte att någon vill göra det bytet nu. Rivaliteten mellan aik och DIF (i ishockeyn) har väl inte varit såhär stor på flera decennier?

Jag minns senast gnaget var i Elitserien i alla fall, då var det ju inte en jävel som brydde sig om att det var derby.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Har ryktats till oss tidigare under säsongen. Tror inte han vill fortsätta spela i allsvenskan dock.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4422212.ab

= Väljer luleå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Jim Morrison skrev:
Har ryktats till oss tidigare under säsongen. Tror inte han vill fortsätta spela i allsvenskan dock.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4422212.ab

= Väljer luleå.
Såpass.. Tråkigt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jim Morrison skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Ingen omöjlighet. Men Printz är för bra för Allsvenskan. Sin styrka och defensiv har alla lag i serien nytta av. Dessutom i "fel" ålder för att hamna i Allsvenskan nu. Den är för veteraner och spelare på väg upp.
Fantastiskt kul att han kan vara vår bästa back i kanske 40 av 55 omgångar. För att sedan göra en svag kvalserie så vräker folk ur sig att han kommer få svårt att få ett ES-kontrakt. I början på säsongen nämnde vissa KHL i samband med hans namn.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag är egentligen mest intresserad av vilka spelare Challe (enligt rykten) "mer eller mindre hade gjort klart med" innan det stod klart att vi skulle hamna i Kvalserien... Är det någon som fortfarande är aktuell, trots HA-spel? Tveksamt.

Skulle iofs kunna tänka mig en; Henrik Eriksson. Han har väl inte förlängt med Mora?

Suck vad jobbigt det är att inte veta ett skit om kommande lag...
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

-daniel- skrev:Jag är egentligen mest intresserad av vilka spelare Challe (enligt rykten) "mer eller mindre hade gjort klart med" innan det stod klart att vi skulle hamna i Kvalserien... Är det någon som fortfarande är aktuell, trots HA-spel? Tveksamt.

Skulle iofs kunna tänka mig en; Henrik Eriksson. Han har väl inte förlängt med Mora?

Suck vad jobbigt det är att inte veta ett skit om kommande lag...

Du har inte lust att dela med dig av dessa rykten? :D
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av minalman »

Undrar vad folk hade sagt om Rögles lag för ett år sedan? Jag tror det viktigaste nu är att få ihop ett harmoniskt lag som är beredda att ge allt för Djurgården i princip dygnet runt från och med 2 maj. Oavsett vad lirarna heter så är det ett sådant lag som behövs. Inga glidare eller divor.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst