Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
Re: Avgå Jan Järlefelt (Uppdaterad: Challe tar över)
Äntligen goda nyheter! Tror att Challe, och DIF, har ganska bra koll på vad DIF vill ha inför säsongen. Scouting biten behöver då inte ta så stor del utav hans tid, dessutom som flera nämt så har vi ju tre stycken tränare och Challe tar väl mest hand om matcherna.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller med.SirDIFalot skrev:Extremt tveksam till att en tränare ska vara både sportchef och tränare. Det lär ju knappast finnas tid till renodlat scoutingarbete.
- Remy Lebeau
Bye bye Järlan, tack för ingenting!
Tror Challe har bra koll på vilka han vill ha in redan nu, så det ska nog inte bli ett alltför svårt arbete.
Tror Challe har bra koll på vilka han vill ha in redan nu, så det ska nog inte bli ett alltför svårt arbete.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Det är ju precis den rollen som Magnus Pehrsson har i DIF Fotboll. Kan ju hända att man rekryterar en så kallad ''Chefsscout'' som Khaled.
- SkönaDjurgårn
Äntligen är dagen kommen. Hoppas dock på fler avhopp framöver... Tack för allt Järlan. Tänker framförallt på den lyckade värvningen av Plante.
Men alltså scout, ni får ju tänka på att alla serier är avslutade nu, så till nästa säsongs lagbygge behövs det iaf ingen scout. Man får lita på att Challe har koll och kontakter, och det gör jag.
Men alltså scout, ni får ju tänka på att alla serier är avslutade nu, så till nästa säsongs lagbygge behövs det iaf ingen scout. Man får lita på att Challe har koll och kontakter, och det gör jag.
- SirDIFalot
Dessutom är det två olika yrken som kräver helt olika egenskaper. Challe är säkert en bra coach och bra på att motivera spelarna. Heeelt annan grej att förutse talang eller potential i en spelare som kanske inte sticker ut ur mängden idag. Bara se på aiks tränare som undrade vad fan de skulle med Fredrik Carlsson till, medan Gozzi såg en enorm potential. Och nu är han en extremt duktig renodlad defensiv back. Det är två olika jobb som kräver olika egenskaper helt enkelt. Jag ställer mig tveksam. Sedan tycker jag förstås att huvudtränaren ska vara med och tycka till om alla värvningar.-daniel- skrev:Jag håller med.SirDIFalot skrev:Extremt tveksam till att en tränare ska vara både sportchef och tränare. Det lär ju knappast finnas tid till renodlat scoutingarbete.
Expert.
- Jim Morrison
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- SirDIFalot
Man ska alltid ha två. En tränare och en sportchef. Sedan kan man kalla det manager och chefsscout om det är tränaren som har sista ordet kring värvningar. Men det är ju bara titlar..DIFDIF skrev:Det är ju precis den rollen som Magnus Pehrsson har i DIF Fotboll. Kan ju hända att man rekryterar en så kallad ''Chefsscout'' som Khaled.
Expert.
- minalman
Svårt att uttrycka något mer i detta ärende än vad som redan sagts. Att Järlan måste gå var ju nödvändigt. Det har gått ganska fort ändå, med tanke på att AS blev ett faktum i lördags. Sedan att folk på forumet lever med detta dygnet runt gör förstås att det känns som att det gått långsamt. Challe är en bra lösning i nuläget.
Vi har ju ropat på en ny styrelse också, så den gamla styrelsen ska ju inte sätta upp en ny sportledning och sedan avgå. Detta kan vara ett sätt för Mats Larsson att göra det mest nödvändiga, snabbt få bort den som vi alla vänt oss mot (hur mår JJ själv kan man undra, klart det inte går att vara kvar?) och ändå hålla öppet för en ny ledning att utforma hur föreningen drivs sportsligt i framtiden. Sammanfattning: Bra lösning tills vidare.
Vi har ju ropat på en ny styrelse också, så den gamla styrelsen ska ju inte sätta upp en ny sportledning och sedan avgå. Detta kan vara ett sätt för Mats Larsson att göra det mest nödvändiga, snabbt få bort den som vi alla vänt oss mot (hur mår JJ själv kan man undra, klart det inte går att vara kvar?) och ändå hålla öppet för en ny ledning att utforma hur föreningen drivs sportsligt i framtiden. Sammanfattning: Bra lösning tills vidare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
Andra Stockholmsklubben Janne kör ned i skiten. Grattis till ditt lyckade cv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hoppas Bäcklin dyker upp.
Scout/sportchef/övergripande ansvar/matchcoach: Challe
Istränare: Bäckling
Motivator/Individuell coach: Zabel
Tror att en sådan organisation skulle fungera helt okej faktiskt.
Själv gillar jag att Sportchefen även har hand om speliden för att säkerställa att rätt spelartyper kommer in. Självklart är det tiden som blir knapp.
NU får du chansen på riktigt Challe. Även om medlen är små, och du får tänka om med hela ditt lagbygge efter att vi åkt ner. Du lär ha en klar plan om hur du vill spela. Kör på den.
Scout/sportchef/övergripande ansvar/matchcoach: Challe
Istränare: Bäckling
Motivator/Individuell coach: Zabel
Tror att en sådan organisation skulle fungera helt okej faktiskt.
Själv gillar jag att Sportchefen även har hand om speliden för att säkerställa att rätt spelartyper kommer in. Självklart är det tiden som blir knapp.
NU får du chansen på riktigt Challe. Även om medlen är små, och du får tänka om med hela ditt lagbygge efter att vi åkt ner. Du lär ha en klar plan om hur du vill spela. Kör på den.
Född till sportchef.
Så jävla underbart. Nu ska aset Mats Larsson bort också, sen ser det ljusare ut.
AVGÅ MATS LARSSON!
AVGÅ MATS LARSSON!
Som sagt, det här är nog den bästa lösningen rent ekonomiskt och kanske även sportsligt i alla fall i det läget vi befinner oss i.
Sen måste man även skilja på sak och person. Visst Järlefelt misslyckades i sitt jobb. Men det innebär ju inte att han är jordens sämsta människa. Detta är något man alltid bör tänka på!
Sen måste man även skilja på sak och person. Visst Järlefelt misslyckades i sitt jobb. Men det innebär ju inte att han är jordens sämsta människa. Detta är något man alltid bör tänka på!
- SirDIFalot
Haha alltså det där med Järlan och Bajen är så jävla överdrivet. Han har en betydligt tyngre historik i Djurgården och är Djurgårdare oavsett vad många här vill tro. Och han var knappast på något sätt ansvarig för att Bajen gick som det gick. Då hade han lämnat för länge sedan och var dessutom bara tränare när han var där.Jim Morrison skrev:Andra Stockholmsklubben Janne kör ned i skiten. Grattis till ditt lyckade cv.
Expert.
Vet inte så mycket men...
Inte bättre o sätta Challe som sportchef och Tony som huvudtränare?
Känns inte som Challe är ett bra alternativ till huvudtränare..inte om man kollar på hans senaste uppdrag som tränare...
Men han har ändå ett stort Djurgårdshjärta så han skall helt klart ha en roll i klubben!
Tony kommer nog med en ny vinkel på det hela och kan säkert komma väll överens med alla juniorer som vi kommer o ha i laget nästa år nu när alla lär lämna klubben bara för att dom inte vill spela i AS och till en sämre lön...(GIRIGA KRÄK)
Men som sagt..VI MÅSTE UPP TILL ES SNARAST!!!!
Inte bättre o sätta Challe som sportchef och Tony som huvudtränare?
Känns inte som Challe är ett bra alternativ till huvudtränare..inte om man kollar på hans senaste uppdrag som tränare...
Men han har ändå ett stort Djurgårdshjärta så han skall helt klart ha en roll i klubben!
Tony kommer nog med en ny vinkel på det hela och kan säkert komma väll överens med alla juniorer som vi kommer o ha i laget nästa år nu när alla lär lämna klubben bara för att dom inte vill spela i AS och till en sämre lön...(GIRIGA KRÄK)
Men som sagt..VI MÅSTE UPP TILL ES SNARAST!!!!
Djurgården ALLTID OAVSETT.....