Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

b9kish skrev:#56 i Örebro, Johan Wiklander är väl ändå en person som skulle kunna platsa, iaf nu när vi är ett Allsvenskt lag.

Vad jag har hört så brinner hans hjärta för Djurgården, och han är ju en ofantlig målproducent!
Visst, ringer du Fahlander och berättar att du köper loss Wiklander från hans kontrakt? :)
2014-04-07, vad hände?
Panna

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Panna »

janne08 skrev:
Svinarg skrev:En fråga från en som inte är så insatt i löner och dylikt, exakt HUR mycket lägre lön skulle en spelare som D.T få vid allsvenskt spel? Är det nån som har koll?
Om man utgår från vad Vikegård sa för några år sedan då sa han att medelönen var ca 150 000kr/spelare
Men vi antar att att det är 120 000kr/spelar x 28 spelare så blir DIF:s spelarbudgeten ca 33 miljoner/år. DIF kommer säkert bli tvungen att halvera budgeten och i så fall torde budgeten bli ca 16½ miljon, fördela sedan detta mellan 28 spelare så blir medeltalet ca 49 000 kr/mån per spelare.
Om vi antar att DT tjänar minst ca 200 000kr/mån så får man en uppfattning om hur mycket han kanske behöver gå ner. Ju mer DT får ju mindre blir medltalet
Det blr trångt kring smörgårdsbordet
Till dina beräkningar skall läggas sociala avgifter som varje arbetsgivare har. Vilket gör det ännu trängre vid smörgårdsbordet.
janne08

Inlägg av janne08 »

Början till ett lag som är anpassat efter de budgetförutsättningar som kommer gälla
Ett antal dyra och spelare som inte vill eller jag vill ha kvar är bortplockade.
Några yngre spelare blir kvar dels är dom betydligt billigare men har också utvecklingspotensial kvar att rekrytera.
2 nya målvakter 4 nya backar och 7 nya forwards

NY
#1  Tim Sandberg (G) 21 33001 Tyresö HK 183 83 L 11/12
NY

#14 Ny
#33  Erik Gustafsson (D) 20 33677 Nynäshamns IF 184 80 L 13/14
#36  Philip Holm (D) 20 33580 Huddinge IK 185 86 L 12/13
#7 Ny
#49 Ny
#28  Kim Lennhammer (D) 21 33085 Hanvikens SK 191 84 R 11/12
#55  David Printz (D) 31 29426 Tyresö HK 193 100 L 11/12
#34 Ny

#18 Ny
#21  Ludwig Blomstrand (LW/RW) 19 34036 Almtuna IS 186 90 L Junior
#64  Daniel Brodin (RW/LW) 22 32913 Hanvikens SK 186 81 R 12/13
#15 Ny
#29  Patrick Cehlin (LW/RW) 20 33446 Flemingsbergs IK 180 79 R 11/12
#20  Christian Eklund (LW/C) 34 28330 Vendelsö IK 181 86 L 11/12
#26 Ny
#70  Mario Kempe (RW/LW) 23 32405 Kramfors-Alliansen 183 84 L 11/12
#4 Ny
#37 Ny
#9  Kristofer Ottosson (C)   36 27768 Djurgårdens IF 179 84 L 11/12
#17 Ny
#93 Ny
#46  Pontus Åberg (RW/LW) 18 34235 FoC Farsta 181 85 R 13/14
#19  Jimmie Ölvestad (LW) 32 29267 FoC Farsta 185 85 L 12/13

ja vad säjer ni :)
janne08

Inlägg av janne08 »

Panna skrev:
janne08 skrev:
Svinarg skrev:En fråga från en som inte är så insatt i löner och dylikt, exakt HUR mycket lägre lön skulle en spelare som D.T få vid allsvenskt spel? Är det nån som har koll?
Om man utgår från vad Vikegård sa för några år sedan då sa han att medelönen var ca 150 000kr/spelare
Men vi antar att att det är 120 000kr/spelar x 28 spelare så blir DIF:s spelarbudgeten ca 33 miljoner/år. DIF kommer säkert bli tvungen att halvera budgeten och i så fall torde budgeten bli ca 16½ miljon, fördela sedan detta mellan 28 spelare så blir medeltalet ca 49 000 kr/mån per spelare.
Om vi antar att DT tjänar minst ca 200 000kr/mån så får man en uppfattning om hur mycket han kanske behöver gå ner. Ju mer DT får ju mindre blir medltalet
Det blr trångt kring smörgårdsbordet
Till dina beräkningar skall läggas sociala avgifter som varje arbetsgivare har. Vilket gör det ännu trängre vid smörgårdsbordet.

Helt rätt !
Användarvisningsbild
b9kish
Kontakt:

Inlägg av b9kish »

Jepe skrev:
b9kish skrev:#56 i Örebro, Johan Wiklander är väl ändå en person som skulle kunna platsa, iaf nu när vi är ett Allsvenskt lag.

Vad jag har hört så brinner hans hjärta för Djurgården, och han är ju en ofantlig målproducent!
Visst, ringer du Fahlander och berättar att du köper loss Wiklander från hans kontrakt? :)
Läste efteråt på eliteprospects att han just var under kontrakt till 13/14 ;-)
Alltid Oavsett, förevigt Djurgården
Nordan

Inlägg av Nordan »

kaminor skrev:Att bygga laget runt Linkan känns kanske inte rätt. Men jag hoppas ändå att Linkan kommer hem.
Han kan absolut tillföra mycket, i synnerhet i PP.

Prioriterade värvningar:

* Engqvist
* Fernholm
* Linkan
* Nicky D (förefaller osannolik)
* Staffan Kronwall (förefaller osannolik)
* Timmy Pettersson

Samt grym, utländsk spetskompetens. Det är dags nu, DIF.
Jättetrevligt, men vi måste vara klara på att vi numera är en allsvensk klubb.
Alltid oavsett!
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

b9kish skrev:
Jepe skrev:

Läste efteråt på eliteprospects att han just var under kontrakt till 13/14 ;-)
Japp grymt tråkigt hade varit en bra spelare att ta in.
2014-04-07, vad hände?
janne08

Inlägg av janne08 »

Nordan skrev:
kaminor skrev:Att bygga laget runt Linkan känns kanske inte rätt. Men jag hoppas ändå att Linkan kommer hem.

Prioriterade värvningar:

* Engqvist
* Fernholm
* Linkan
* Timmy Pettersson

precis och det kan bli svårt att hitta toppspelare i lönespannet 40 000 - 100 000kr/mån
de e inte helt billigt att leva i Stockholmsområdet.
Nordan

Inlägg av Nordan »

Jag vet inte om man får säga att det är naivt att tro att vi skall locka till oss elitseriemässiga namn i parti och minut, för det gissar jag att vi inte kommer, vi har inget att locka med, minst av allt pengar, och jag har faktiskt FULL förståelse att Wesslan inte vill skriva nytt när vi är på väg ur, för han är ett toppnamn i elitserien, och hade vi haft ett bättre försvar tror jag att han hade haft riktigt hyggliga stats.

Det är nu ett duktigt scoutande kommer in, och det saknar vi, tyvärr... Detta gör att min farhåga är att vi kommer att stanna där nere mer än en säsong, och den spiralen är MYCKET svår att bryta om man inte helt plötsligt får in ett starkt ekonomiskt tillskott någonstansifrån.
Och ser man till ekonomin idag lär den inte bli bättre så jag får inga ljusa syner i min vision, tyvärr.

MEN, jag hoppas givetvis att jag får fel, och det förr snarare än senare, FORZA DIF!
Alltid oavsett!
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Snälla sluta hitta på saker som inte ens finns. Har daglig kontakt med en Modo supporter och han har inte hört en stavelse att Fernholm skulle vara på väg dit.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Nordan skrev:

Prioriterade värvningar:

* Engqvist
* Fernholm
* Linkan
* Timmy Pettersson

Är du dum i huvudet?
Du kan ju inte citera ett inlägg från i januari, från trådens förstasida, så att det ser ut som att jag skrev det igår. Antingen är du korkad eller så är du helt bara helt ny och komplett okunnig om hur forumet är uppbyggt. Dvs. gå till slutet av tråden om du vill hitta nåt aktuellt att kommentera.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

kaminor skrev:
Nordan skrev:

Prioriterade värvningar:

* Engqvist
* Fernholm
* Linkan
* Timmy Pettersson

Är du dum i huvudet?
Du kan ju inte citera ett inlägg från i januari, från trådens förstasida, så att det ser ut som att jag skrev det igår. Antingen är du korkad eller så är du helt bara helt ny och komplett okunnig om hur forumet är uppbyggt. Dvs. gå till slutet av tråden om du vill hitta nåt aktuellt att kommentera.
Haha, hade varit ett fint AS lag ändå :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

HV's snorvalp Pontus Netterberg är kontraktslös och säger sig vilja gå till ett lag där han får spela och utvecklas. Han levererar PPG på J20 nivå och får betraktas som en ganska stor talang. Risken finns väl dock att parveln anser sig vara för bra för allsvenskan.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13177

Han kan ryktesvis eventuellt tänka sig delbetalning av lönen in natura, i form av en årsförbrukning av Clearasils hudvårdsprodukter. #kennyjönsson

http://media.jnytt.se/resources/news/20 ... ll_600.jpg
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Hej då järlan!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst