Edin skrev:Det blir så mycket smågrejer som blir jobbiga till nästa säsong, om man bortser från det uppenbara som kommer att bli sämre (ekonomin och allt det sportsliga) så kommer man att behöva stå ut med Hockeyallsvenskans urusla hemsida istället för Hockeyligans väldigt proffsiga dito.
Har redan Viasat, då jag följer NHL, PL, F1 och MotoGP. Har också sett en hel del allsvensk hockey de två senaste säsongerna så helt främmande är inte denna serie.
Edin skrev:Det blir så mycket smågrejer som blir jobbiga till nästa säsong, om man bortser från det uppenbara som kommer att bli sämre (ekonomin och allt det sportsliga) så kommer man att behöva stå ut med Hockeyallsvenskans urusla hemsida istället för Hockeyligans väldigt proffsiga dito.
Sen måste man ju säga upp C+ och skaffa Viasat istället...
Precis, den hemsidan stinker så mycket lågbudget det kan göra. Usch.
Ringde och sa upp mitt Canal+ tidigare i veckan, fick höra av försäljaren att jag knappast varit ensam att ringa in med samma anledning...
Går det inte att kombinera Canal+ och Viasats kanaler? Lär ju kosta men jag vill fan kunna se både fotboll och hockey på TV.
Njae, enda tänkbara så fall är väl Canal+ som du har nu och sen viaplay.se
Men viaplay.se var ju verkligen katstrofuselt tycker jag...
Jodå, päronen har Comhem och har båda paketen. Tror det ska gå via mitt Telia fiber också. Kostar skjortan men det ska gå.
Förlåt, jag tolkade frågan helt fel och vet inte vad jag svarade på egentligen (är fortfarande lite väck efter kvällens hemska match). Det går garanterat via Comhem vet jag också, farsgubben har också bägge paketen.
Vi har nu en situation att handskas med, se till att våran älskade klubb får allt stöd och förutsättningar för att hantera det vi har framför oss i form av en sämre ekonimisk sits och eventuella oönskade spelarförluster.
Många har nämt "visa hjärta för skölden" och nu är det till oss Djurgårdare och sponsorer att visa just detta!!!
Med gammal hederlig Djurgårdsanda ska vi ta oss igenom detta tillsammans, som spelarna uttryckt det, fansen är som en sjätte spelare.
Själv ska jag gå på fler matcher och sponsra med mer än bara 1891 klubben.
Klart nu med Rögle och Timrå till ES. Det innebär att Allsvenskan 2012/13 innehåller många lag som Tomas Ros m.fl placerade i Elitserien för några år sedan. Det här blir ett getingbo!
- Malmö satsar alltid.
- Almtuna kan komma att göra en storsatsning när deras nya hall står klar, knappast nästa säsong men kanske säsongen därpå.
- Mora går aldrig att räkna bort.
- Leksand satsar alltid.
- Örebro, Fahlander har utlovat ökad satsning.
- Djurgårdens IF, nuff said.
Det blir nog inte bara transportsträcka i väntan på kvalserien.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Har tänkt mycket på senaste veckans händelser och kommit fram till jag som människa nog kommer må bra av en säsong i allsvenskan, istället för att kanske gå igenom samma scenarion som föregående säsong.
Så rent ut sagt piss som jag (och jag vet att många andra delat samma tankar & känslor) gått samt gick igenom som Djurgårdare under större delen av 2012 har varit oerhört jävla jobbigt.
Men om vi får in en ny styrelse samt bättre sportchef kan vi nog få en bra nystart.
Så länge man inte vinner SM-guld spelar det ju egentligen ingen roll om man kommer tvåa i Elitserien eller sist i Div 3. Vare sig vi spelar i Allsvenskan eller Elitserien är det DIF jag följer.
Kan förhoppningsvis bli en lärorik säsong framför oss.
Nu kan jag förstå att jag låter oerhört optimistisk, men som sagt, efter ett par dagars eremitisk-beteénde hemma i lägenheten är ovanstående vad jag kommit fram till.
Det är i och för sig en ganska rolig turnering. Föreslår att vi lirar max en hemmamatch på Hovet dock, för satan vilken trist stämning det blir där när blott cirka 2000 åskådare är på plats.
Det är i och för sig en ganska rolig turnering. Föreslår att vi lirar max en hemmamatch på Hovet dock, för satan vilken trist stämning det blir där när blott cirka 2000 åskådare är på plats.
DIF ska inte spela så mycket matcher, dom bör gå i hop och träna stenhårt istället, DIF behöver träna upp sin uthållighet så dom orkar att hålla uppe tempot i matcherna, så dom orkar spela fysiskt.
DIF ska inte spela så mycket matcher, dom bör gå i hop och träna stenhårt istället, DIF behöver träna upp sin uthållighet så dom orkar att hålla uppe tempot i matcherna, så dom orkar spela fysiskt.
Fast de flesta är nog överens om att försäsongsmatcher gör mer nytta än skada i alla fall. Då ska redan sommarträningen vara över.