Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lag

Inlägg av BaronVonDif »

SirDIFalot skrev:Kom igen nu. Vi ska vara glada om åtminstone en av Claesson och Gustafsson stannar kvar. Får vi behålla 50% av truppen är jag svinnöjd!
Blir vi av med 50% blir jag nöjd.;-)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
vr6power

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av vr6power »

Ska vi kicka dom som är tacklingsrädda så är ju Honken förste man att gå, maken till rädd kille i sarghörnen har jag inte sett.[/quote]

Är ju det jag menar, Vi behöver lite tuffare icke rädda backar, För är dom som ska skydda målet och starta uppspel inte gömma sig och tappa puck bakom mål eller i hörnen för att motståndaren närmar sig likt Claesson/Honken.

Lite mer Ragge stuk, Printz är ju stor och kraftig men fy så dålig med puck när han blir stressad av motståndare=/ vi har inga backar som klarar av både puck och fysiskt spel, Utan antingen det ena eller det andra=/ Tjärna klarar av både och men efter sin smäll verkar han ha tappat mkt.

Kyle ramlar ju av motståndarnas vinddrag=/ Fan va man saknar Finnen där Ossi Vänänen (stavning?) Jag gillar inte alls våran nuvarande backbesättning=( dock måste vi försöka ha kvar Printz och tjärna sen bygga på det ev ge Claesson en chans men då ska han träna på ta emot tacklingar.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mikael Fahlander ? @MikaelFahlander
0 spelare med giltiga kontrakt i DIF. Ouch. Vilka stannar med mycket lägre lön? De unga, riskerar de karriären genom att gå ner?
Mikael Fahlander. Fast detta kanske folk vet om nu?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag är helt övertygad om att vi nästa år kommer att ställa upp ett modigare, elakare, större och hungrigare lag än på bra länge. Jag menar annars är ju den ev. sportchefen som tar över råpuckad, och det tror jag väldigt få sportchefer är faktiskt.

Så oavsett om det mot förmodan blir Järlan som styr och ställer, eller en ny frisk fläkt så känns det ändå som att vår framtida sportchef har lärt sig en rätt stor läxa nu.

Ska man få fram något positivt i misären, så är det att jag tror att vi slipper se kycklingfasoner på ett tag framöver på hovet..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rix

Inlägg av Rix »

sensei skrev:Jag är helt övertygad om att vi nästa år kommer att ställa upp ett modigare, elakare, större och hungrigare lag än på bra länge. Jag menar annars är ju den ev. sportchefen som tar över råpuckad, och det tror jag väldigt få sportchefer är faktiskt.

Så oavsett om det mot förmodan blir Järlan som styr och ställer, eller en ny frisk fläkt så känns det ändå som att vår framtida sportchef har lärt sig en rätt stor läxa nu.

Ska man få fram något positivt i misären, så är det att jag tror att vi slipper se kycklingfasoner på ett tag framöver på hovet..
Hoppas du har rätt, jag vill gå och se på ishockey där DIF faktiskt tacklar mer än motståndarna och är tuffare framför deras och vårat mål. Ingen jävla disney on ice här inte..

Buford skrev:
Sjöwall skrev:I säsongskortsbaren före matchen sa Jan Ednertz att DIF omsatte 100 miljoner och spelarbudgeten var någonstans mellan 30-35 miljoner. Enligt hans beräkningar skulle omstättningen nästa år bli omkring 50 miljoner och spelarbudgeten ligga på dryga 15 miljoner.

Han sa även att säsongskortspriserna troligtvis kommer att sänkas kraftigt samtidigt som lösbiljetter troligtvis kommer ligga på ungefär samma nivå.
Ja, det gäller att värva smart nu när halva plånboken försvinner. Eftersom vi inte kunde få ihop en slagkraftig trupp med 30+ miljoner blir man ju lite orolig när JJ ska ut och handla för 15 Miljoner.
"Haha titta grabbar jag hittade två till avdankade Södertälje tattare, dom tar upp hela budgeten men gjorde en del poäng förra året"

Fyfan Järlan lär väl göra det igen. Försvinn för fan
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Gustafsson och Claesson får gärna vara kvar. De är knappast dyra i drift och vi måste spara in. Bättre låta Printz, Holmqvist och självklart Klubertanz lämna. De tjänar säkert 5 gånger så mycket.

Min backuppsättning:
Tjärna-Gustafsson
Nils Andersson (Växjö)-Claesson
Alexander Hellström-Jonathan Carlsson

Har vi råd vore en bra powerplay-transatlantare att föredra före Nils Andersson. Hellström och Carlsson habila billiga backar. Johan Jonsson (Växjö) och Rahimi (HV71) andra kanske något dyrare alternativ.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Varför lirade inte Norman i dag? Redan på väg bort eller bara petad?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Varför lirade inte Norman i dag? Redan på väg bort eller bara petad?
Skadad är väl ändå mer troligt?
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Jimmie och Fimpan är givna att vara kvar, Otto och DT vill jag också ha kvar. Vad resten gör bryr jag mig faktiskt inte om, gå vart ni vill och fly från situationen ni försatt oss i. Nej fy fan, illa detta... Många kan få lämna, jag hoppas bara det blir de rätta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Daniel Tjärnqvist planerar att stanna?

"Jag har ett lag i stan" ang aih-rykten.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Daniel Tjärnqvist planerar att stanna?

Vi får se om han är lika sugen när han får se vad allsvensk lön innebär. I övrigt så säger han inte så mycket. Bara att han inte vet om kontraktet gäller eller inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:

Vi får se om han är lika sugen när han får se vad allsvensk lön innebär. I övrigt så säger han inte så mycket. Bara att han inte vet om kontraktet gäller eller inte.
Han säger väl bara dom rätta sakerna just nu, helt enkelt. Även om han vore sten-klar för aih så tror jag knappast han skulle säga "japp, jag har skrivit på för tre år" precis nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:

Han säger väl bara dom rätta sakerna just nu, helt enkelt. Även om han vore sten-klar för aih så tror jag knappast han skulle säga "japp, jag har skrivit på för tre år" precis nu.
Hade aik-ryktet ens varit nära att vara aktuellt hade han dock aldrig kunnat vräka ur sig att han bara har ett lag i stan.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:

Hade aik-ryktet ens varit nära att vara aktuellt hade han dock aldrig kunnat vräka ur sig att han bara har ett lag i stan.
Nej, såklart. Tror inte heller det stämmer. Men dock tror jag att det blir DIF eller avsluta karriären. Tvekar på att han vill flytta, ännu en gång, vid hans ålder. Det lutar nog åt det senare också. Med tanke på just ålder och alla hans skador, främst hjärnskakningar.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Är det någon som går till aik så kan dom dra åt helvete, först spelar dom ner DIF i Allsvenskan sedan så går man till aik...... Om nu någon skulle göra det så är det en horunge.
Låst