KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berra

Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av Berra »

HejaDIF skrev:Skulle vara intressant att höra lite mer detaljerat, vad exakt är det som gör att man gillar Djurgården. Vad är det som gör att Djurgården står över alla andra klubbar och gör dem så unika. Frågan är helt öppen och objektiv. Är det några särskilda historiska spelare, Märket (och isåfall vad är det? Färgerna? Utseendet? Ja exakt vad?) eller är det för att man kommer ifrån en viss stadsdel? Eller kan man köpa in vilka spelare som helst och så älskar man dem lika mycket ifall de presterar. Uppenbarligen så vill många på detta forumet göra sig av med i stort sett hela laget och styrelsen, om man skall tro vad som skrivits här. Skulle ni i såfall älska de nya spelarna när den nya säsongen drar igång? Förlåt om det är way off topic, men efter att ha följt debatten här så har det väckt en del funderingar som jag skulle vilja höra er syn på.
Du har användarnamnet HejaDIF, vore det inte smakfullt om du började? Nej det är inte färgerna på dräkterna och inte heller nödvändigtvis de dagsaktuella spelarna som man älskar. Är du ens en supporter? Det man älskar är klubbmärket och alla de liter av blod, svett och tårar som offrats under denna skölds 121-åriga historia av otaliga älskvärda dårar. Årets säsong slutade med allsvenskan och ganska få deciliter i hinken. Därav protesterna.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Harold Camping
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Harold Camping »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:Tack Djurgårdsfamiljen. Jag svek idag och började grina. Är så jävla känslig. Mycket ryggdunk idag. Tack. Finner inte ord. Otroligt tacksam.
Det var inte långt från tårarna hos mig heller kan jag trösta med... kände mig helt jävla apatisk hela matchen. Vet inte ens om jag såg något av målen.

Hur kan folk sitta och hurra, tjoa & tjimma vid målen som om det var vilken match som helst? Förstår mig inte riktigt på det.

Kändes som en lång och plågsam begravningsakt. Saknade bara "begravningspekoral-Djurgårdssången" också för att fullborda det hela.

Nä, fy fan vad det var hemskt på Hovet i kväll.

Kollade på " Tidernas final " på Youtube tidigare idag. Vinsten över HV med 4-3 för 2 år sedan.
Mackan kommer helt fri och på nån jävla Ovechkin-manér i en jävla fart och trycker upp den i krysset.

Kunde inte hålla tillbaka då, det vi missar nästa år pga av våran kapitalt dåliga säsong är något man lever för.

Nu får man deppa några veckor för att senare ladda om och göra en riktigt bra säsong nästa år, både på läktaren och isen.

Vi är DIF, vi kommer alltid tillbaka.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

sthlm1891 skrev:Det buades från AS så fort vi körde avgå styrelsen i hela första perioden
Ät skit junior! Kolla fakta innan du öpnnar din käft.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Millwall skrev:
sthlm1891 skrev:Det buades från AS så fort vi körde avgå styrelsen i hela första perioden
Ursäkta? Jag stog i klacken och så fort vi sjöng den så började folk från AS bua, så stick din jävla bonde
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Perfekt genomförd protest. Alla från avgå-sidan uppmanade varandra att inte starta något bråk utan låta dom sjunga sitt och vi sjunga vårt. Som det ska vara.

Jag köper argumentet att fokusera på att stödja laget när vi hade en chans att hänga kvar, men nu? Kom igen. Klart en protest skulle utföras. Sorgligt. Men något som måste göras. Det var inte alls nära att det smällde som vissa här ville få det till.

Ni som bölar här över vad vissa i klacken sjöng kan väl infinna er på matcherna istället och sjunga de positiva ramsorna? Istället för att sitta här och grina över vad folk som faktiskt har hjärta att gå på matcherna gör.

Det som var riktigt pinsamt var ju dock "inget SM-guld för aik" bra tajming. Verkligen.

Kul att se Honkne och Jimmie ta en fight för övrigt. Rätt komiskt hur flera härifrån skrivit "Ta en fight i sista matchen och visa att ni bryr er" sedan när det händer så tycker folk att det var onödigt.
Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

Jim Morrison skrev:
Klacken är dock inte fiender med sittplats, sittplats verkar avsky klack. Bevisat idag?

Håller inte med dig. Delar av AS/Sittplats visade otroligt dålig respekt till de delar av klacken som körde avgång ramsorna men delar av klacken gjorde desamma mot AS/sittplatsare som sjöng för sitt lag. Bara inse att vi är olika.
En intressant iakttagelse var att en hel del klackfolk hade smugit över till AS. Där satt dom och sjöng med de som inte ville sjunga avgå-ramsor.

Tror att vi förstorar upp det hela från olika sidor. När många i publiken vände sig mot "klacken" med visslingar var när "sittplats ställ er upp" körts av några AS (tror jag) och klacken då genast började med ramsan om avgång.

Kändes hyfsat respektfullt från båda sidor innan. (rötägg finns alltid tyvärr)
Är övertygad om att de allra flesta uppskattar klacken nästan jämt!

Till matchen: Skitmatch som kändes hemskt men med fighten som höjdpunkt.
Aggie_66

Inlägg av Aggie_66 »

minalman skrev:
Jim Morrison skrev:
Klacken är dock inte fiender med sittplats, sittplats verkar avsky klack. Bevisat idag?
Det verkar så ja. Men jag tycker att det är synd att de som protesterar (med all rätt) mot styrelsen också påstår sig vara bättre Djurgårdare än de som inte gillar att protestera, eller de som ogillar protesterna. Men det är heller inte rätt att inte låta protesterna höras. Ingen sida vinner på detta. Jag är egentligen riktigt ledsen att skit som beror helt på styrelsen medför att publiken ställs mot varandra.
Ursäkta editeringarna. Kör bil. Usch på mig.

Efter förra matchen erkände jag att jag buade, jag skrev att det var fel och att om man nu inte gillade det som sjöngs borde vi gjort som DFG uppmanade och sjungit något annat istället. Sagt och gjort. Jag buade inte en enda gång, pekade inte finger eller något sånt. Jag tog i och sjöng annat istället. Jag sa till mina kompisar: Vad bra det sköts idag, vi respekterar varandra och låter båda grupperingarna få en chans att höras innan de överröstas av den andra grupperingen, respekt för varandra. Döm om min förvåning när jag i slutet av första perioden - alltså innan buandet tagit fart - slänger en blick mot gruppen som stod i trappan och ser en av dem som står och stirrar på mig. När han ser att jag tittar formar han orden: Håll käften djävla fitta.

Jag vet inte om det är aktiv som hatar klacken eller om det är klacken som hatar aktiv. Detta har dock bara varit de två senaste matcherna. Innan dess tror jag faktiskt att vi älskade varandra :-) Vi kanske kan enas om att alla har en del i det som hänt och att istället för att älta det mera blicka framåt och verka på andra sätt för att få till förändringar. Vi vill att premiären på hockeysäsongen i höst ska vara lika efterlängtad som fotbollspremiären i helgen. Ser fram emot att få se samma typer av affischer för hockeypremiären.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

sthlm1891 skrev:
Millwall skrev:
Ursäkta? Jag stog i klacken och så fort vi sjöng den så började folk från AS bua, så stick din jävla bonde
Säg då att några från AS buade, inte som du nu gjort, kategoriskt föra samman alla från AS.
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

SirDIFalot skrev:Perfekt genomförd protest. Alla från avgå-sidan uppmanade varandra att inte starta något bråk utan låta dom sjunga sitt och vi sjunga vårt. Som det ska vara.

Jag köper argumentet att fokusera på att stödja laget när vi hade en chans att hänga kvar, men nu? Kom igen. Klart en protest skulle utföras. Sorgligt. Men något som måste göras. Det var inte alls nära att det smällde som vissa här ville få det till.

Ni som bölar här över vad vissa i klacken sjöng kan väl infinna er på matcherna istället och sjunga de positiva ramsorna? Istället för att sitta här och grina över vad folk som faktiskt har hjärta att gå på matcherna gör.

Det som var riktigt pinsamt var ju dock "inget SM-guld för aik" bra tajming. Verkligen.

Kul att se Honkne och Jimmie ta en fight för övrigt. Rätt komiskt hur flera härifrån skrivit "Ta en fight i sista matchen och visa att ni bryr er" sedan när det händer så tycker folk att det var onödigt.
Väldigt bra genomfört av JK. Kan inte annat än hålla med om inget SM-guld för aik ramsan. Suckade djupt när folk på AS som har varit med ett tag drog i gång den. Pinsamt!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Millwall skrev:
sthlm1891 skrev:
Millwall skrev:
Säg då att några från AS buade, inte som du nu gjort, kategoriskt föra samman alla från AS.
jag sa inte hela...jag sa att det buades från AS, betyder det att jag menar alla då? Och jag ahr rakt rakt inte fört samman alla, det har du själv lyckats plocka ihop av det jag skrev
MGC

Inlägg av MGC »

SirDIFalot skrev:Perfekt genomförd protest. Alla från avgå-sidan uppmanade varandra att inte starta något bråk utan låta dom sjunga sitt och vi sjunga vårt. Som det ska vara.
Även om jag inte är för dessa ramsor (nyttoeffekten) håller jag med. Ni gjorde det på ett sjyst sätt!
Aggie_66

Inlägg av Aggie_66 »

Aggie_66 skrev:
minalman skrev:
Jim Morrison skrev:
Det verkar så ja. Men jag tycker att det är synd att de som protesterar (med all rätt) mot styrelsen också påstår sig vara bättre Djurgårdare än de som inte gillar att protestera, eller de som ogillar protesterna. Men det är heller inte rätt att inte låta protesterna höras. Ingen sida vinner på detta. Jag är egentligen riktigt ledsen att skit som beror helt på styrelsen medför att publiken ställs mot varandra.
Ursäkta editeringarna. Kör bil. Usch på mig.

Efter förra matchen erkände jag att jag buade, jag skrev att det var fel och att om man nu inte gillade det som sjöngs borde vi gjort som DFG uppmanade och sjungit något annat istället. Sagt och gjort. Jag buade inte en enda gång, pekade inte finger eller något sånt. Jag tog i och sjöng annat istället. Jag sa till mina kompisar: Vad bra det sköts idag, vi respekterar varandra och låter båda grupperingarna få en chans att höras innan de överröstas av den andra grupperingen, respekt för varandra. Döm om min förvåning när jag i slutet av första perioden - alltså innan buandet tagit fart - slänger en blick mot gruppen som stod i trappan och ser en av dem som står och stirrar på mig. När han ser att jag tittar formar han orden: Håll käften djävla fitta.

Jag vet inte om det är aktiv som hatar klacken eller om det är klacken som hatar aktiv. Detta har dock bara varit de två senaste matcherna. Innan dess tror jag faktiskt att vi älskade varandra :-) Vi kanske kan enas om att alla har en del i det som hänt och att istället för att älta det mera blicka framåt och verka på andra sätt för att få till förändringar. Vi vill att premiären på hockeysäsongen i höst ska vara lika efterlängtad som fotbollspremiären i helgen. Ser fram emot att få se samma typer av affischer för hockeypremiären.
Fotbollspremiären på Stadion menade jag självklart :-)
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av pulverapa »

Min fråga. Var fanns alla dessa människor som bryr sig, när vi mötte Salzburg, Slavia Prag och Sparta Prag?
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tibbe »

-daniel- skrev:
pulverapa skrev:Tack Djurgårdsfamiljen. Jag svek idag och började grina. Är så jävla känslig. Mycket ryggdunk idag. Tack. Finner inte ord. Otroligt tacksam.
Det var inte långt från tårarna hos mig heller kan jag trösta med... kände mig helt jävla apatisk hela matchen. Vet inte ens om jag såg något av målen.

Hur kan folk sitta och hurra, tjoa & tjimma vid målen som om det var vilken match som helst? Förstår mig inte riktigt på det.

Kändes som en lång och plågsam begravningsakt. Saknade bara "begravningspekoral-Djurgårdssången" också för att fullborda det hela.

Nä, fy fan vad det var hemskt på Hovet i kväll.
ORD! Skönt att höra att jag inte var den ända som kände sammasak. Var verkligen en sorglig kväll. Men vissa trodde vi fortfarande hade chansen till Elitserieplats? Det tjocka sittplats idag gjorde trodde jag inte skulle hända. Var sorgligt att se att dom buade ut klacken som "bara" ville ha styrelsens avgång. Man undrar vad sittplats önskar? Att allt rullar på som vanligt?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Re: Re: KS: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga, 3/4 - 2012.

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:

Min fråga. Var fanns alla dessa människor som bryr sig, när vi mötte Salzburg, Slavia Prag och Sparta Prag?
Vad menar du? De som sjöng avgå eller de som sjöng positiva ramsor?

Oavsett vilka du menar så är jag övertygad om att de var på plats. Men då fanns det ju ingen anledning att sjunga avgå styrelsen direkt? Även om mycket var skit i föreningen så var ju inte laget uträknat redan. Som idag.
Expert.
Skriv svar